עשינו היסטוריה: מועצה אזורית גולן הפכה השבוע לרשות האזורית הראשונה מאז קום המדינה שיש לה ועדת תכנון ובנייה מיוחדת

זה לקח שנה וחצי, אבל בתחילת השבוע זה קרה: שר הפנים אישר את הקמת וועדת התכנון והבנייה לגולןוועדה שתהיה הגורם המשמעותי ביותר בהגשמת חזון הכפלת האוכלוסייה בגולן ועוד באותו עניין: השבוע החלו הגרלות המגרשים למשפחות שנקלטו ברמת טראמפ המועצה נערכת לתחילת שנהל הבאה וגם פרויקט התנדבותי מיוחד של התעשייה האווירית בבתי הספר בגולן חולם להצמיח פה דור חדש של מהנדסים ומפתחים בתחום


בתחילת השבוע, התבשרנו בשורה אדירה על אישור הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה לגולן בידי שר הפנים, משה ארבל. אישור הוועדה הגיע לאחר עבודה והשקעה רבה ומאומצת והוא בעל משמעות אדירה עבור תושבי ויישובי הגולן.

עד היום, כל תכניות המתאר (“תכנית בניין עיר“) בגולן אושרו בוועדה מחוזית, שאליה משויכים 90 רשויות נוספות. עומס זה יצר מצב בו על כל תכנית מתאר עובדים בין חמש לשמונה שנים. מהיום, הוועדה החדשה שהוקמה ואושרה תעסוק אך ורק ביישובי המועצה האזורית גולן, דבר שייקצר את תהליכי האישור לתקופה של שנה וחצי עד שנתיים. הוועדה מורכבת משמונה חברים, מחציתם מהמועצה (ראש המועצה ושלושה חברי מליאה) וכן ארבעה נציגי ציבור. הרכב זה יאפשר לקדם בצורה משמעותית ומהירה את תכניות הפיתוח הגולן.

על מנת להבהיר את גודל הבשורה, נספר כי מאז קום המדינה ועד היום, הוקמו בישראל רק שתי ועדות מיוחדות דומות, שתיהן הוקמו עבור פיתוח ערים (מודיעים וחריש). הוועדה שאושרה השבוע היא הוועדה הראשונה בהיסטוריה של המדינה שאושרה למועצה אזורית.

הוועדה החדשה עתידה לאפשר לכל יישוב שיחפוץ בכך לגדול ולהתפתח, תוך קבלת מענה ישיר ומהיר. הוועדה עתידה להשפיע בצורה חיובית גם על קידום עסקים ומיזמי תיירות, שיזכו כעת למענה וקידום יעילים הרבה יותר.

בהזדמנות זו, נבקש להודות לרותי שוורץ, סמנכל רגולציה רישוי ובנייה במנהל התכנון הארצי, שהובילה את התהליך המקצועי של הקמת הוועדה בהתמדה ובמקצועיות, בשנה וחצי האחרונות. תודה גם לבתיה גוטליב, עוזרת מיוחדת לראש המועצה, על דרבון התהליך.

המועצה מברכת על הקמת הוועדה שללא ספק תעזור רבות בפיתוח, קידום וחיזוק הגולן.

בגולן חלומות מתגשמים וברמת טראמפ מגרילים מגרשים

ביום שני השבוע, התכנסו בשעות הצהריים ברמת טראמפ 18 משפחות, מכל רחבי הארץ, בכדי לבחור את המגרש בו ירצו להקים את ביתן.

במועדון היישוב, חיכו למשפחות עם כיבוד, רשימות, מפות המגרשים והמון התרגשות. המשפחות התקבלו בידי נציגי ועדת ההיכרות של היישוב, רכזת צמד, מנהל הקהילה, ראש המועצה, מלוות היישוב מטעם אגף קהילה והפרוייקטור להקמת היישוב. בהמשך, הגיעו יור הועד, חברי ועד נוספים ונציגים מהנדסת החטיבה להתיישבות במחוז הצפון.

ועדת ההיכרות של רמת טראמפ הוקמה לפני כשנה בידי המתיישבים שכבר גרים ביישוב. במהלך השנה, פגשה הוועדה משפחות רבות שהתעניינו במעבר לרמת טראמפ. 18 המשפחות שהגיעו השבוע למפגש מהוות קבוצה ראשונה בשורה של קבוצות דומות שיגיעו בהמשך.

מהמועדון, יצאו המשפחות לסיור בשטח, שהתאפיין בהתרגשות רבה, כשכולם התפעלו מהקצב של התקדמות העבודות בשטח, שבחלק מהמקומות, אף מתחֵם בבירור את המגרשים. מהשטח, חזרנו למועדון להרמת כוסית וברכות מראש המועצה וסגנו ואז הגיע הרגע שכולם חיכו לו: ההגרלה!

בשלב זה, הצטרף למשתתפים עוד של האגודה, על מנת לוודא את תקינות ההליך. המועדון היה מלא במתח, בזמן שכל משפחה נכנסה בתורה בכדי להגריל תור לבחירת המגרש. מיד לאחר מכן, לפי הסדר, נכנסה כל משפחה לחדר ובו מפת המגרשים ונעצהאת שמה במגרש פנוי במפה. רוב המשפחות התלבטו עד לרגע האחרון. לעתים, התקיימו שיחות לחבר/ה טלפוני/ת“, בכדי להתייעץ. היו גם כאלה שרצו בזריזות פעם נוספת לשטח, על מנת לראות שוב את המגרש בעיניים. לאחר חמש שעות, הסתיים ההליך וכל 18 המשפחות החדשות הצטרפו רשמית לקהילת רמת טראמפ, שמחכה לקבלן בזרועות פתוחות, בשלב האקלום.

במהלך השעות, בהן משפחות יצאו ונכנסו מהחדר שבו מפת המגרשים, התקיימו במועדון שיחות היכרות, התייעצויות, התלבטויות ובעיקר, התרגשות משותפת. גם התושבים שכבר נמצאים ביישוב לא חדלו מלהיכנס ולצאת בכדי להכיר ובעיקר בשביל להציע עזרה ולב פתוח. היה זה יום מרגש ומרחיב לב, שבו ראינו בעיניים קהילה בהתרחבות והתגבשות.

היום נחתם בפעילות משותפת של היכרות וגיבוש לכל הקהילה יחד עם המשפחות החדשות, שלאחריה התפזרו כולם חזרה לבתיהם בכל רחבי הארץ עד לרגע שבו יעלו שוב לרמת טראמפ. ממש בקרוב.

עצמאות אנרגטית בגולן

הוועדה הלאומית לתשתיות לאומיות הגיעה השבוע לסיור בגולן, יחד עם נציגי חברתנגה” (החברה הממשלתית הממונה על ניהול מתקני משנה לייצור חשמל), על מנת לבחון מיקומים להקמת מתקני משנה לייצור חשמל להבטחת העצמאות האנרגטית של הגולן והמרחב. בסיור, נסקרו גם אפשרויות פיתוח של מיזמי אנרגיה חדשנים מהתחום הפוטווולטאי (ייצור חשמל באמצעות אנרגיית שמש) והאגרווולטאי (ייצור חשמל מאנרגיית שמש, באמצעות קולטים המוצבים מעל שטחי גידול חקלאיים, ללא פגיעה בגידולים והתפוקה החקלאית).

מדובר בסיור ראשוני לקראת ישיבה של הוועדה לתשתיות לאומיות, שבה יוצג החומר ויוחלט את מה לקדם. התהליכים כולם ייעשו בשיתוף הציבור ובשקיפות מלאה כנדרש. נמשיך ונעדכן

ברוכה הבאה שנהל תשפד

במסגרת היערכות המועצה לפתיחת שנהל תשפד, התבצעו לאחרונה סקרי בטיחות בכל מוסדות החינוך בגולן. הסקירה נעשתה בידי צוותים משולבים של אגפי החינוך וההנדסה, שבחנו צרכים ודרישות הכוללים: התאמות, הנגשה, הרחבת מתחמי פעילות, שיקום תשתיות ועוד. בימים אלה, המועצה נמצאת בשלבי הטיפול בליקויים והצרכים שעלו, תוך מתן דגש מיוחד לנושא הבטיחות.

בביהסמעלות הגולן“, אנו נמצאים לקראת הצבתן של כיתות חדשות. בביהסילקוט רועים“, המועצה מצויה בשלבי השקעה במתחם הקבע, לצד תכנון מבנים זמניים נוספים לביהס. באתר הקבוע של בית החינוךמעיינות“, באבני איתן, הולכות ונשלמות העבודות על הקמת מסוף נוסעים. לפני כחודש, התקיימה ישיבת התנעה לתחילת ביצוע מבנה של בית החינוך עצמו, כשצפי סיום העבודות הוא כשנה עד שנה וחצי.

לאחרונה, החל תכנון גן ילדים חדש ביונתן. פרויקט גן הילדים בקשת צפוי לקבל אישור בקרוב ובקרוב, נחל בתכנון כיתות נוספות לתיכוןמעלה רמות“.

בתחום הרישום, לאורך כל החודשים האחרונים, ישנה הרשמה של תלמידים חדשים למוסדות החינוך, שנערכים לקליטתם בתחילת שנת הלימודים.

הצוות הרחב שמכין את השטח לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, בצורה מיטבית, מבחינה פיזית ופדגוגית, עמל בתקופה זו ימים ולילות וזו ההזדמנות להודות לכל השותפים מאגפי החינוך, ההנדסה והתכנון, התפעול ומחלקות הכספים, מערכות המידע והתחבורה.

לומדים לעוף גבוה

בחצי השנה האחרונה, מתנהל מיזם ייחודי באולפנה לבנות בקצרין ותיכוןדרכא נופי גולן“, במסגרתו מגיעים אחת לשבוע לבתי הספר מתנדבים ממתקני התעשייה האווירית בגולן, בכדי ללמד ולהוסיף תכנים למערכת הלימודים הרגילה. היוזמה הגיעה מהתעשייה האווירית, שביקשה לתרום מהידע הקיים בתעשייה וכך לתרום לקהילה ולחבר את התלמידים לעולם תוכן טכנולוגי וחדיש, המתפתח גם פה, בגולן. היוזמה קבלה חיבוק חם מבתי הספר השותפים והשיעורים מתנהלים באופן קבוע, מאז פברואר האחרון.

אלדרכא נופי גולןמגיעים מדי שבוע ארבעה מתנדבים, שנפגשים עם התלמידים לשיח בנושאים עסקיים וכן מסייעים בלימודים. הערך המוסף של מפגש קבוע עם עובדים מהתעשייה הטכנולוגית הוא אדיר עבור התלמידים, שמייצרים אינטראקציה מיוחדת עם המתנדבים על בסיס תחומי עניין משותפים וכן נחשפים לנושאים חדשים שאינן חלק מתכנית הלימודים. כך מתקבל חיבור לשטח, לתעשייה ולקהילה הגולנית.

בדרכא נופי גולןמספרים כי התלמידים משתפים שהשיעורים מעשירים, מעניינים ומעוררים סקרנות.

באולפנה, מספרים כי ההחלטה להפעיל את תכנית ההתנדבות נבעה מהרצון לתת לבנות חוויה שונה, טכנולוגית, החושפת בפניהן עולם לא מוכר של מכונאות, הנדסה, ניווט ותעופה.

אין ספק שהחיבור למרחבים טכנולוגיים חדשים, במיוחד שהמתנדבים מגיעים ממרכזי פיתוח הנמצאים פה בגולן, היא אדירה, הן לבנות והן למתנדבים“, אומרים באולפנה בקצרין.

תודה רבה לתעשייה האווירית, על היוזמה המבורכת וההירתמות למען הנוער הגולני.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?