על מסלול ההמראה

דימי אפרציב

למרות שנה מורכבת ומאתגרת, גלגלי התנופה בקצרין לא עוצרים לרגע. פיתוח, פיתוח ועוד פעם – פיתוח. ריאיון חג עם דימי אפרצב


לקראת השנה החדשה, שוחחתי עם דימי אפרצב, המכהן כבר קדנציה שנייה כראש המועצה המקומית קצרין. שיחה על פוליטיקה, חינוך, רפואה, תכניות שבוצעו ותכניות לעתיד. היה בהחלט מעניין.

שלום דימי, אנחנו נפגשים לראיון חג, לקראת השנה החדשה, מה שלומך?

“שלומי טוב, תודה. אני שקוע עמוק בעשייה למען קצרין. זוהי הקדנציה השנייה שלי ולמעשה כל התכניות בהן הושקעו חמש השנים הקודמות יוצאות לפועל. אני מתרגש לקראת הגשמת החלומות שלי ושל שותפיי לעשייה”.

אנחנו אחרי שתי תקופות קשות של בחירות ארציות ולקראת ראש השנה הבאה עלינו לטובה, איך אתה רואה את תוצאות הבחירות והשפעתם על קצרין והגולן ומשמעותן?

“בלי קשר להשתייכות הפוליטית שלי, אני בראש ובראשונה, איש קצרין ובכל העשייה המוניציפלית שלי זה הדבר המוביל והחשוב. זו תפיסת עולמי והיא מובילה אותי.

“יש כרגע שלושה אתגרים: 1. האתגר הביטחוני, המצב בהחלט לא פשוט. 2. האתגר התקציבי, גירעון של מעל 50 מיליארד שקל בתקציב המדינה יקשה מאוד על התפקוד.

  1. האתגר החברתי של חזרה לאחדות מפילוג ושסע, אשר תמיד מלווה כל התמודדות פוליטית.

“המנהיגות המקומית והארצית חייבות לפעול לאחדות לאומית כדי להתמודד עם שלושת האתגרים לטובת כלל האוכלוסייה.

“במישור המקומי, הגולן נמצא בקונצנזוס ולכן אני פחות מודאג בעניין של המשך פיתוח העיר והאזור. אני מחכה להקמת ממשלה חדשה ואז נוכל לחזור לעבודה נמרצת מול השלטון המרכזי, אחרי שמעל חצי שנה, משרדי ממשלה מנועים מלקדם יוזמות חדשות בגלל הבחירות. כולנו בהמתנה ובינתיים, משלימים את מה שאפשר בשנת התקציב הנוכחית”.

מהפוליטיקה-מקרו לפוליטיקה-מיקרו, כאן אצלנו בקצרין. מה המצב הקואליציוני בקצרין?

“עברנו שנה מורכבת. בוזבזה שנה ביריבות פוליטית מיותרת, על חשבון קצרין. כראש המועצה הנבחר, מצב כזה מקשה עליי לשרת את התושבים, ללא קשר להעדפות הפוליטיות, על הצד הטוב והיעיל ביותר. אני שמח שבישיבת המועצה האחרונה, אושרו כל מיזמי הפיתוח על ידי רוב חברי המועצה. אני מלא תקווה שאנחנו חוזרים למסלול ההמראה בו נמצא היישוב בחמש השנים האחרונות. בשנים האלה, למדתי שבאזורי פריפריה גאוגרפית, אסור לעמוד במקום, כי כל עצירה גורמת להליכה אחורה. חייבים להמשיך לקדם את היישוב שלנו קדימה ולצורך כך, חייבים לאחד שורות, גם נבחרי הציבור כאן ביישוב”.

הכנסות יציבות

עם קצת הומור, חודשים רבים אנחנו נאלצים להסתובב בקצרין עם רכב עם הנעה אחורית. עבודות פיתוח בהיקף נרחב, מדרכות שנפתחות, כבישים נחפרים, כיכרות, ריבוד כבישים, פיתוח ברובע 10, מצלמות. מה קורה פה? מה נעשה בחודשים האחרונים ומה עוד צפוי?

“אכן קצרין בעיצומו של פיתוח נרחב בתחום התשתיות. גם אם כל הפרויקטים החדשים קצת מקשים על חיי היום-יום, זה רק לטווח קצר ועם השלמת הפיתוח, איכות חיינו תשודרג.

“פריסת המצלמות והפעלת מרכז השליטה החדש תגביר את תחושת הביטחון. בניית המאגר הגנטי לכלבים בעיר תפס תאוצה והתושבים משתפים פעולה. אני רואה יותר ויותר אנשים אוספים אחרי הכלבים וזאת המטרה שלנו, לא הקנסות.

“הושלם שלב א’ של שיקום השכונות, 38 בניינים שופצו ומיד עם הרכבת הממשלה, אפעל מול שר השיכון להמשך הפרויקט. בקרוב, יתחילו עבודות להקמת מגרשי משחקים חדשים ב’פארק מיקולוב’, בדשא מול פינת החי ומשחקייה מקורה באולם ההתעמלות המתחדש, ליד ‘מרכז צעירים’.

“בנוסף, מתוכננים לצאת לביצוע פרויקט שבילי אופניים להסדרת תנועת אופניים וקלנועיות, הסדרת החנייה לכלי רכב כבדים ועוד. כל מה שתוכנן במשך שלוש-ארבע השנים האחרונות ייצא לביצוע עד סוף השנה ובתחילת השנה החדשה.

“כמי שאחראי על הווה ועתיד היישוב, אני מחפש פתרונות לגשר בין הכנסות נמוכות מהתושבים, הארנונה הנמוכה ביותר באזור, להוצאה הגבוהה ביותר יחסית לגודל היישוב, לטובת התושבים. אי אפשר לסמוך רק על המדינה בעניין הזה. לצורך זה, נקדם פרויקטים כלכליים כגון קריית הממשלה, פארק תיירות והרחבת פארק קצרין, שיניבו הכנסות גבוהות לקופה הציבורית. הכנסות אלו נשקיע בהרחבת השירותים המוניציפליים לתושבים – ניקיון, חינוך, רווחה, בריאות, תרבות, פנאי ועוד. הרי הכול, בסופו של דבר, עולה כסף ואנו חייבים לייצר מקור להכנסה גבוהה ויציבה. ממש כמו במשק משפחתי.

“בשנה החדשה אתרכז ביצירת הכנסות יציבות לקופת המועצה מביצוע פרויקטים כלכליים ויצירת מקומות עבודה איכותיים לתושבים הקיימים והחדשים שבאים ויבואו בעתיד”.

רובעים 11, 12 ו”נוף הגולן”

מה צפוי לנו מבחינת הפיתוח והבנייה של השכונות החדשות ומצב מכרזי המגרשים במִנהל מקרקעי ישראל?

“אני מקווה, שעד סוף 2019, משרד השיכון ישלים את עבודות הפיתוח ברובע ‘חן’ ובשנת 2020, נצא לביצוע פארק לאורך טיילת רובע ‘חן’ (10), שיימשך גם כשנה.

“אין ספק שבחמש שנים הקרובות, רובע ‘היובל’ (11) עתיד לקום ויהיה יפה ומשגשג. התשתיות ברובע נמצאות כבר לקראת סיום. אני מקווה שבתחילת שנה הבאה, כבר נראה התחלות בנייה. יש התעניינות רבה ויצאו מכרזים והגרלות נוספות בהמשך.

“במקביל, מקדמים את תחילת השיווק ברובע 12. ברובע הזה, מתוכננים כמה פרויקטים חדשים: דיור לטווח ארוך בניהול ‘דירה להשכיר’, שהיא חברה ממשלתית. הפרויקט יכלול  120 דירות להשכרה ארוכת-טווח ו-9000 מטר רבוע לתעסוקה ומסחר, שייצרו את המרכז החדש על דופן רחוב זוויתן, שבעתיד יהווה גבול בין קצרין הוותיקה לקצרין החדשה.

“הפרויקט הנוסף הוא ‘נוף הגולן’, שיכלול 380 יחידות דיור, חצי מהן במחיר למשתכן. הפרויקט הזה הוא לא מובן מאליו ליישוב בגודל שלנו. עבדנו קשה כדי לאפשר גם לקצרינאים ליהנות מהיוזמה הממשלתית לדיור בר-השגה, בתקווה שהפרויקט ימשיך.

“במקביל לתנופת הבנייה, נמשיך ללוות יזמים שמקדמים, כל אחד בשלב שונה, את השלמת המרכז המסחרי ‘ספיר’, ברובע ‘חן’. סיום תכנון והפקדה לביצוע בניית בית מלון מעל מצוק מפל קצרין, השלמות בנייה של מבנים חדשים באזור התעשייה והקמת עסקים חדשים, גם באזור תעשייה וגם בתוך העיר. לקצרין יש הרבה יתרונות והעיקרי שבהם הוא השילוב של יישוב עם אופי כפרי, אך עם מגוון שירותים עירוניים ברמה גבוהה וקהילה חמה, שמחזקת ועוזרת לכל תושב חדש שמצטרף למשפחת קצרין.

“יצירת מקומות תעסוקה איכותיים והמשך בניית שכונות חדשות – זאת המשימה שלנו לשנים הבאות, כדי לשמור, ואף להגדיל, את האטרקטיביות של העיר והיכולת להתחרות בהצלחה בתחרות הדמוגרפית באזור”.

“עברנו שנה מורכבת. בוזבזה שנה ביריבות פוליטית מיותרת, על חשבון קצרין. כראש המועצה הנבחר, מצב כזה מקשה עליי לשרת את התושבים. אני שמח שבישיבת המועצה האחרונה, אושרו כל מיזמי הפיתוח על ידי רוב חברי המועצה”

חינוך עתידני

ברשותך, נעבור לליבת העשייה – החינוך. איפה אנחנו עומדים מבחינת חידושים בעשייה החינוכית, תכנית “גוונים”

והצלחות חינוכיות?

“האזור שלנו, וקצרין בפרט, ידועים בחינוך המוענק ברמה גבוהה, מגני הילדים ועד האקדמיה. אך ההצלחה המרכזית והמפורסמת שלנו היא בתיכונים: אולפנת קצרין-גולן, ‘ברנקו וייס’ ו’נופי גולן’.

“׳תיכון נופי גולן’ נמצא כיום באשכול 1 במדד בתי הספר, כך שהוא אחד מהמצטיינים בארץ ואנחנו עובדים על פיתוח מגמות חדשות, התואמות את העתיד. 10 מורים הם בוגרי ‘נופי גולן’ וזה מדבר בעד עצמו. בני קצרין והגולן חזרו ללמד בו ואפילו לנהל. מבחינתי, זו הצטיינות.

“גם באולפנה יש 100% בגרות ושירות משמעותי. השנה, נפתחה מגמת קדם-רפואה. ברמת החזון, אנחנו רוצים שייפתחו גם ב’נופי גולן’ מגמות של רפואה והייטק. בחמש השנים הקרובות, נשקיע את מרב המאמצים בפיתוח אקדמיה,

מחקר והון אנושי.

“תיכון ‘ברנקו וייס’ מצטיין באחוזי בגרות מהגבוהים ברשת וחינוך ערכי ברוח החינוך הגולני.

״ב’נופי גולן’, לא פחדנו לרוץ קדימה ולפרוץ גבולות. שיטת ‘גוונים’ מוכיחה את עצמה ויש יותר תלמידים שמגיעים להישגים. לדעתי, זהו הפתרון לחינוך רב-גוני. ילד כמוני, שבשבילו למידה פרונטלית הייתה קשה מאוד, יכול למצוא מענה בשיטת ‘גוונים’. לי חבל שלא הייתה אפשרות ללמוד כך בילדותי. המטרה המרכזית שלנו בתחום החינוך היא להכשיר את בני קצרין והגולן למציאות המודרנית בתעשייה ובאקדמיה, בצבא ובכל מקום אחר. אכן, בני קצרין והגולן מצליחים מאוד, על כך אין עוררין”.

מרפאת מומחים אחודה

קצת על הרפואה ורפואת החירום ביישוב. אילו גורמים פועלים כאן למתן מענה רפואי בשעות הלילה?

“ברפואת החירום, ביצענו את שלב א’. ‘ביקור רופא’ עובדים ונותנים מענה. אבל מבחינתי, זה עדיין לא מספיק ויש צורך לקדם הקמה של מרפאת מומחים אחודה, לכלל קופות החולים הפועלות ביישוב, בכדי לספק שירות רפואי איכותי שמגיע לנו בזכות ולא בחסד.

“בנוסף, יש לי חלום, להקים בית חולים סיעודי-שיקומי בקצרין, שייתן מענה גם לתושבי קצרין וגם לתושבי האזור. חשוב מאוד שגם האוכלוסייה המבוגרת תקבל התייחסות, על פי הצרכים ובהתאם. יש עוד הרבה תכניות בתחום, אבל עליהן נדבר בפסח, בריאיון הבא”.

מהי בעיניך ההצלחה הגדולה ביותר שלך כראש מועצה?

“הכישלון הוא בודד ולהצלחה שותפים רבים. ההצלחה שלי היא ההצלחה של קצרין וההצלחה הזאת משותפת לתושבים, החדשים והוותיקים, לנבחרי הציבור, בעבר ובהווה ולעובדי המועצה”.

בפרוס השנה החדשה, למי אתה רוצה להגיד תודה?

“תודה לתושבים על שותפות מלאה, על התעניינות, הבעת דעה, עצה, ביקורת ואזרחות טובה”.

מה אתה מאחל לתושבי קצרין והגולן לשנה החדשה?

“שנה טובה, שנת פיתוח ושגשוג”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?