סערה תרבותית בדרכה לקצרין

סערה זה לא רק שלג וקור. גם לפני פתיחתו החגיגית של אולם התרבות בקצרין, דואג צוות המתנ”ס לרצף של אירועי תרבות מיוחדים וחמימים לערבי החורף המצפים לנו: הרצאה היסטורית מרתקת, שתי הצגות של תיאטרון הנפש, הסרט “רשימת קצמן”, ועוד 


 

פריחתו של תחום התרבות בקצרין והעשייה היצירתית, עמדו בשנה האחרונה באתגר מתמשך בשל שיפוצו של אולם התרבות. עד לפתיחתו החגיגית של האולם, דואג צוות המתנ”ס לסיים את השנה בטעם של עוד ובשבועיים הקרובים יתקיימו במתנ”ס קצרין מספר אירועי תרבות מיוחדים וחמימים לערבי החורף העוצמתי.

כבר הערב (חמישי, 19/12) בשעה 20:00, בספריית קצרין תתקיים הרצאתו של יובל מליחי: “מרד בר כוכבא – אירוע מכונן, או אסון לאומי”. יובל הוא מרצה היסטוריה בחסד רב בזכות סגנונו המרתק שמעורר חיים בהיסטוריה המעניינת. סיפורו המוכר של בר כוכבא מתעורר לחיים עם שאלות מהותיות על מהימנותו ונוצר שילוב מעניין בין יהדות וארכאולוגיה.

ביום רביעי, 25/12, בשעה 20:30, ההצגה: “לקפוץ מעל העננים” של תיאטרון הנפש. במהלך ההצגה, דמותה של אלונה נאבקת כדי להקים תנועת נוער ייחודית לבעלי צרכים מיוחדים. דרכה האישית כחונכת של תמר לילד נכה ועד לפתיחת הסניף הראשון של תנועת הנוער “כנפיים של קרמבו”. הצגה סוחפת ומלאת השראה במסגרת תמיכות מפעל הפיס בפסטיבל ימי תרבות.

ביום חמישי, 26/12 בשעה 20:30, ההצגה “אסונות וניסים” של תיאטרון הנפש באולם הרב-תכליתי. סיפור על שני מסעות מקבילים – מסעו הפנימי של עמוס, ילד ישראלי לפני בר המצווה האוגר בתוכו קושיות וכעסים ומסעו של סבו מוניש, גם הוא ילד בר מצווה בזמן השואה, הבורח מפני האויב ומצליח לשרוד. ההצגה מומלצת לכולם: נכדים, הורים, סבים וסבתות.

ביום שישי, 27/12, בשעה 10:00 בבוקר, הקרנת הסרט “רשימת קצמן” בכיכובו של מוני מושונוב. לאחר הסרט יתקיים דיון עם במאי הסרט באולם “אלון” במתנ”ס.

שבת בבוקר יום יפה – 28/12 בשעה 9:00, קבוצת שביל ישראל המתרחבת של קצרין ממשיכה למסע נוסף. הקבוצה הוקמה על ידי פעילים חובבי צעידה וטיול בראשותה של צילה פלד ובהובלתו של חיים אלטיט, רכז הספורט של קצרין. הקבוצה תצא לסיור שני בשביל ישראל בבוקר. הקבוצה מרחיבה את פעילותה ומצטרפים נוספים מוזמנים לטיולים הכוללים הדרכה והסעה ולכן יש להירשם מראש.

ב- 28/12, 20:00, יתקיים ערב לזכרו של אריק איינשטיין. אולפן המוסיקה מזמין את הציבור לערב הוקרה לזכרו של אריק איינשטיין שבו הרכבים וסולנים מקצרין יבצעו את השירים. את הערב ינחה אורי הייטנר שבין לבין יסביר ויספר קצת על השירים, יקרין מערכונים בהם השתתף איינשטיין ובסיום תתקיים שירה בציבור. ערב תרבותי מיוחד שמיועד לא רק למעריצי הזמר אלא לכל מי שמעריך מוזיקה ישראלית משובחת.

בנוסף למבול האירועים נפתח השבוע חוג הסלסה שהתחיל במסיבה לטינית למבוגרים שהתקיימה בחג החנוכה בעזרתה של מורן נפתלי. הצעירים שהגיעו הבינו שיש פוטנציאל אדיר למשהו קבוע בזכות רווית נחמיאס-צ’רבינקה שהגתה את הרעיון להקמת קבוצת סלסה יחד עם הילה פרץ שיזמה ותומר כהן, בן קצרין שגר היום בחיפה. כאשר פנו להילה ותומר להדריך את הפעילות על בסיס חוגי, הם נעתרו בשמחה. זו פעם ראשונה שתחום הסלסה שקיים בכל העולם בליינים קבועים, נחשף בקצרין והמטרה היא לתת מענה לכל הגילאים כפי שמספרת נחמיאס צ’רבינקה: “סלסה היא חלק מתרבות של ריקודים וספורט שמחברת בין אנשים ואני שמחה שהמתנ”ס נותן לנו את הבמה הזו. אחת לכמה זמן, נקיים גם מסיבות של ריקודים לטיניים שמיועדות לכולם כי לסלסה אין גיל.”

החוג שנפתח השבוע מתקיים באולם אלון בימי רביעי, החל מהשעה 20:30.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?