סיכום שנה: דברים עד כאן – בגובה הפסגה היו גשמים ואור, בכי וצחוק

כמו תמיד, גם השנה ניפרד לשלום מהשנה הנגמרת ונקדם בברכה את זו החדשה. נזכור מתשע”ו רגעים של גשמים ויובש, בכי וצחוק. בילקוט הריק של תשע”ז נשים הרבה תקוות


 

ושוב הוא כאן – א’ בתשרי הנפלא ובו תמיד מבט שפונה מעבר לכתף, אל ועל הדברים שהיו עד כאן, שעברו עלינו לעתים כמו גשמים ואור, כדברי נתן יונתן ואולי גם כדקות קצרות ואוהבות וכואבות, עם קולות של אנשים ובכי וצחוק.

לכתך לשלום, תשע”ו, עם מה שהבאת ומה שהבטחת ואולי יתגשם באחותך הצעירה תשע”ז, כפי שזה עולה מדפדוף בגיליונות “שישי בגולן”, מאז א’ בתשרי דאשתקד.

נתחיל בטוב, ונעשה זאת לפי נושאים בסדר הא”ב.

 

איכות חיים

“חזון הצמיחה הדמוגרפית מתממש לנגד עינינו”, אומר אלי מלכה. איזה יופי! בהשקעה של 3.6 מיליון ש”ח הוקם “גן המשפחה” – מתחם משחקים ענק בחיספין. תתחדשו שם!

קצרין השקיעה השנה 1.9 מיליון ש”ח ב-17 גני שעשועים שהפכו לירוקים ומזמינים.

בגן “מיקולוב” יש עכשיו מתקן אומגה ענק, איזה יופי.

טיילות חדשות ונגישות ושבילי אופניים ברחבי הגולן, כבר חוברו ונסללו – מנטור ועד אפיק, מכפר חרוב למבוא חמה. שבילי אופניים בצפון מתוכננים בשיתוף המועצה המקומית מג’דל שמס, שאף עמלה עם מועצת מסעדה על הטיילת הנפלאה סובבת ברכת רם. לא חֹכמה עם נופים כאלה.

בקצרין נפתח שוק איכרים בימי שישי ואחר כך נרדם… בינתיים, יצאה משלחת של המועצה לבחון בגרמניה אפשרות לכרות ברית ערים עם העיר מוסבך.

חינוך – כבר עשר שנים לומדים בבית הספר “מצפה גולן” שיעור מיוחד על שיר עברי. ילדי גבעת יואב אספו וארזו משלוחי מנות לילדים המאושפזים ב”פוריה”. ילדי בית הספר “שורשים” היו בחודש התנדבות, נתינה ומעשים טובים. מזל טוב לבית חינוך “דרכי נועם” בקצרין ליומולדת 20. כבר?! נפתחה מכינת יע”ל בתל חי עבור דרוזים מהגולן

 

ארכיאולוגיה

בפעם הראשונה בתולדות המחקר הארכיאולוגי העולמי, הסתיים שחזור מלא של היכלית ארון קודש, בבית הכנסת הקדום עין קשתות והתוצאה מרהיבה.

כתובת יהודית בת 1500 שנים התגלתה בחוף כורסי, בעקבותיה הובהר ללא ספק כי יש גם בית כנסת!

במתחם בית הכנסת העתיק דיר עזיז, שוחזרה הקשת, שקרסה ברעידת האדמה, אי שם בשנת 551 לסה”נ. האתר בתנופת פיתוח.

הקהל בכנס קצרין לארכיאולוגיה עצר נשימתו עת נחשפה בפניו מסכת האל פאן, שעומדת בראש הנסים והנפלאות ששולף צוות חוקרי העיר סוסיתא.

גם הפעם לא הוכרע חד-משמעית הוויכוח אם במטבע הידוע מגמלא (“קטן, מברונזה”, כדברי שמריה ע”ה) נכתב “לגאולת ירושלים הק(דושה)” או פשוט – “גמלא”.

המבצע הצליח, נוער הגולן חופר באתרים שונים בגולן; גם לימוד, גם חברה וגם הכנסה לא רעה.

אוי… דאע”ש החריב את העיירה נווה, בירת הבשן היהודי. בתוך ערמות ההרס מתגוללים משקופים מעוטרים, כתובות עבריות וסמלי מנורות.

 

הרחבות וקהילה

ההרחבות בגולן בעיצומן. אמיר יגאל, מנכ”ל החברה הכלכלית גולן: “ביצענו 20 מגרשים בהרחבה בקשת, קרוב לעשרה כבר שווקו. באפיק, אנחנו לקראת סיום של 21 מגרשים. היישובים לוקחים חלק בקידום מימון התשתיות עד להגעת המשתכנים וזה ראוי להערכה. במושב נטור, אנחנו מסיימים שלב שני של 38 מגרשים, בהם 30 נחלות ושמונה קהילתיים. אנחנו נכנסים להשלים עוד עשרה מגרשים בנוב. במעלה גמלא, מסיימים תשתיות שלב א’ – בסך הכול 20 מגרשים.

“אנחנו מבצעים מדרכות ועבודות השלמה בהרחבת רמות ומדרכות בהרחבת אל-רום. בנאות גולן, סיימנו את 12 הנחלות האחרונות בהרחבה שלב א’, בסך הכול 68 מגרשים. בחיספין, סיימנו בהרחבה 13 מגרשים אחרונים, מתוך 59 מגרשים. בקדמת צבי, סיימנו תשתיות שלב א’ – 27 מגרשים. זו הרגשה נפלאה לראות את ההרחבות מתקדמות ובעיקר, אותן הרחבות שהיו תקועות וכעת הן פורצות קדימה והמגרשים שלהן משווקים במהירות”. על פי גולן שמש, מנהל מחלקת הקליטה, היעד הוא 300 משפחות בשנה.

חשיפה: רובע 12 בקצרין יזכה לתכנון אורבני חדשני. גם רובעים 10 ו-11 שכבר על אש גבוהה יהיו נפלאים. שלושתם – עם הפנים למשושים, כנרת וגליל.

נכון, אזור התעשייה בקצרין עבר טיפול קוסמטי עמוק, תענוג לנהוג בו וגם נראה לא רע.

 

התנדבות

שפרה בירנבוים מקצרין הקימה מערך של מתנדבים, שמגיעים עם רכבם להסיע קשישים לשוק המקומי ובחזרה לבתיהם. המתנ”ס המקומי העניק חסות כדי לאפשר ביטוח לכל מתנדב ולקבל תגבור של מתנדבים נוספים.

הגולן מתגייס למבצע “מנצחים עם אסף”, המטרה: חצי מיליון דולר, עבור ידיים ביוניות לאסף יסעור, מאלוני הבשן. המבצע עדיין נמשך.

 

ותיקי הגולן

מועדון ותיקי הגולן יצא לשלושה ימי טיול מרתק אל מרחבי רמת הנגב, לטעום פעם אחת חולות מדבר. בלילה שרו עם אקורדיון. מחלקת הוותיקים הוציאה אוטובוס מלא לארבעה ימי טיול בים המלח. על פי הדיווח זה נראה יותר כמו מסע ניווט של סיירת מטכ”ל.

הקתדרה העממית של ותיקי הגולן כבר מזמן יצאה לדרך; יש שיתוף פעולה עם מכללת “אוהלו” ונפתחת גם הקתדרה הצפונית. הם ותיקי הגולן האמתיים, הלא כן?

חממה עסקית נפתחה לוותיקי הגולן, 17 סיימו מחזור א’, מחזור ב’ נפתח במהרה. מודל גולני גובש שם וחברי החממה נהנים ממידע וכלים מעצימים לצד סביבה עסקית תומכת.

בקצרין מחמם מנועים מועדון 55 פלוס.

 

חינוך

לראשונה בבית הספר “גמלא” בקצרין, חמישה ימי לימוד ארוכים שכוללים מגוון חוגי העשרה.

הידעתם? אולפנת קצרין כבר שש שנים כאן, 120 תלמידות מהגולן, טבריה, חצור וצפת.

שר החינוך ביקר כאן והתפעל מכיתת “גוונים” של “נופי גולן” ומיזם “גליליום”, של מכללת “אוהלו” וכן מתהליך “פדגוגיה חדשה בגולן”.

נפלא! פרויקט דרמה משותף לתלמידי “ברנקו וייס” ולמרכז לקשיש “שביל הזהב” בבני יהודה, תחת הכותרת “תאטרון חוצה דורות”. עידוד שיח בין-דורי באמצעות משחק.

תכנית מט”ן לשיפור המענה האישי לכל תלמיד בתחומי השפה, הלמידה, ויסות חושי ומוטוריקה מצליחה כאן ותורחב למרבית כיתות א’ בגולן.

 

נפלא! כבר עשר שנים לומדים בבית הספר “מצפה גולן” שיעור מיוחד על שיר עברי. בפסטיבל שנתי של זמר וריקוד הם הצדיעו לזמרת ירדנה ארזי. היה עשר.

ילדי גבעת יואב אספו וארזו משלוחי מנות לילדים המאושפזים ב”פוריה”.

כיתה ג’ בבית הספר “גמלא”, בהובלת המחנכת הדס זיתוני, היא כיתה מקדמת בריאות.

ילדי בית הספר “שורשים” היו בחודש התנדבות, נתינה ומעשים טובים: בצה”ל, ב”קצריחי”, ברכיבה טיפולית ב”וורד הגליל”, ניקיון כינרת, בבית אבות עין גב, בבית גיל הזהב בבני יהודה, בארגון “לקט ישראל” וב”שומר החדש”. אפשר יותר?

מזל טוב לבית חינוך “דרכי נועם” בקצרין ליומולדת 20. כבר?!

 

בחברה הדרוזית מהפכת ענק בתחום הוראת העברית, אשר תאפשר השתלבות בלימודים האקדמיים ובמקומות עבודה בישראל. מכינת יע”ל נפתחה בתל חי עבור דרוזים מהגולן – ביוזמה משותפת של פרופ’ ירון דגן, סגן ראש המועצה האזורית גולן, פרופ’ יוסף מקורי – נשיא מכללת תל חי, דולן אבו סלח – ראש מועצת מג’דל שמס, רואא ח’אטר – מנהלת מחלקת החינוך במסעדה, ומנהלת התיכון, נאג’ח איברהים.

 

חקלאות 

תכנית הנחלות החקלאיות בגולן יצאה לדרך – 750 נחלות מיועדות להשתרע על פני 25,000 דונמים. הקק”ל כבר פיתחו אלפי דונמים, כרמים ומטעים ניטעו, מזרח הגולן שינה צבע לירוק.

120 טון תפוחים מובטחים לנו השנה מהגולן ומהגליל – השאלה היא רק מתי נראה את זה במרכולים בגולן.

כמו מהסרטים, במכלאת מרום גולן, התקיימה לראשונה מכירה פומבית של עגלי רבייה, במעמד 200 משתתפים. ראש “אגודת מרעה בגולן”, טרי מונס: “נמכרו עגלי רבייה בסכום של למעלה מחצי מיליון ש”ח. זה בדיוק מסוג האירועים שמגבש מנטלית את חברי האגודה, שיעודד אותנו להוביל מהלכים ואפילו ליהנות מזה על הדרך…  בשנה הבאה נהיה בנקודות מכירה ברחבי הארץ עם בשר אמתי מהגולן עם תו האיכות ‘חי בריא’, תחת מעקב DNA”.

לא רק שיש להם מזג אוויר נפלא כל השנה, הם גם נהנים מתותים בקיץ. 7.5 טון תותי קיץ מתוקים משווקים מצפון הגולן לצרכן. גדלים על מצע מנותק של טוף, נהנים ממזגן חינם, פלא שטעימים? ועוד עם שיתוף פעולה מרתק עם מפעל “מפל”, במבוא חמה.

 

טבע

המועצה האזורית גולן, החברה להגנת הטבע והיישובים מכריזים מאבק נגד חידוש הכרייה במחצבת הבטיחה. “נדרוש גם שיקום הנחל” אומר אלי מלכה.

ילדי קצרין והוריהם הצילו באביב גיאופיטים במקום בו ייבנו הרובעים 10 ו-11 ביישוב.

בשורות טובות לעגורים: נמנעה הקמת קו מתח עליון בעמק החולה. כמנהג המקום הם ירוצו מיד לספר לחבר’ה על הצלחת הקמפיין: לחסידות, לשקנאים, לדורסים וציפורי השיר, שימשיכו לעבור כאן במיליוניהם.

נקבת נשר ספרדייה, שעשתה עלייה לגמלא, צוידה במכשיר ניווט לווייני, נלכדה בלבנון, הואשמה בריגול והוחזרה על ידי האו”ם לבית הטוב בגולן. הכול הודות לפרסום “מעשה הגבורה” של תפיסת מרגלת ציונית. לך תבין.

כדאי לשרוף את הגולן? ממחקרו של ד”ר דן מלכינסון מ”מכון שמיר למחקר” עולה, כי שנה לאחר השריפה כבר לא ניתן לזהות כאן את עקבותיה. דווקא בשטחים שנשרפו פעם או פעמיים, התחדשה הצמחייה מהר ובמובן מסוים היטיבה עם הצומח. התופעה ייחודית לגולן. אפילו בשריפות אנחנו מותג.

רק 311 צבאים נספרו השנה בדרום הגולן. זוכרים שהיו 5000 בשנת 1984? ואז נעשה דילול מבוקר, גם המחלות והטורפים עשו דילול, אבל לא מבוקר… וזה מה שנשאר.

 

כלכלה

ברוכות השבות! הטבות המס חזרו לצפון, נכנסו לתוקפן והן יפות מתמיד.

שני מרכזים אזוריים ללימוד ושילוב בתעסוקה לצעירים עם נכות, או מגבלה נפשית, נפתחו בצח”ר ובמסעדה.

אימא’לה איזה פחד! בפברואר נודע כי בנק לאומי בקצרין יעבור לשירותים דיגיטליים. משנכנס אדר, הרבינו מאוד בשמחה כי הוחלט להשאיר את הסטטוס-קוו על כנו. משמע: יש טלרים ויש תורים ובעיקר: יש עם מי לדבר ולא עם ריבוע זכוכית.

 

מדע

מעתה אמרו: “מכון שמיר למחקר”. המכון לחקר הגולן לבש שם חדש, אבל נשאר יפה כמו תמיד.

העתקת “מכון וולקני” למחקר החקלאי יוצאת לדרך. ראש המוא”ז גולן, מלכה: “זו בשורה ענקית, מעוררת תקווה עבור הגליל המזרחי והחקלאות במדינה. נדבך חשוב ומרכזי ביוזמה שמובילים ראשי הרשויות לפיתוח הכלכלה והחברה בגליל המזרחי”. שר החקלאות הבטיח ואנחנו מחכים.

תחנת חקר חדשה, במסגרת מיזם “גליליום” לחינוך למדעים, תוקם בקצרין, בהשקעה של 1.5 מיליון ש”ח. “כלי משמעותי ליצירת הון אנושי עתידי לעיסוק בתחומי החקלאות והסביבה הדרושים למרחב”, אומר מלכה.

 

מים ושלגים

פתיחה נפלאה לחודש ינואר: שלג בגולן, החרמון נפתח לגולשים, להתנחם בימי קיץ אין-סופיים.

ביממה אחת של פברואר, נרשמו כאן 80 מ”מ גשם. אמרנו פתיחה יפה ולא ידענו שתהא זו גם האחרונה.

שוב שלג, אנחנו בתחילת אפריל, רק קצת סנטימטרים.

בסוף הקיץ, במקום נפט, פרצו מהקרקע בעליצות גדולה – מים! והמתנגדים פרצו בשירה גדולה מאוד לאמור: נפט לא קרה לנו.

 

משטרה

נתבשרנו: רס”ב הרצל מלכה ממשטרת הגולן יהיה אחראי על נושא שוטטות פרות וסוסים בגולן, כ-1500 מקרים בשנה. אנחנו רק שאלה: גם הפרות והסוסים נתבשרו על כך? שיטת המניעה: חינוך בעלי הבקר.

 

נפרדים בצער

ביום האחרון לחייו, תשע שנים לאחר רצח בתו האהובה תאיר ז”ל, חנך האב שמואל ראדה את בית הכנסת “תאיר שבת אחים”, בקצרין. יממה לאחר שזכה בהתגשמות חלומו, נפרדו ממנו בעצב בני המשפחה והקהילה כולה. יהי זכרם של תאיר ושמואל ברוך.

 

נשים

קהילת נשים דתיות וחילוניות בקצרין לומדת ודואגת לציון חגיגי לראשי החודשים, השיא – ערב נפלא על אהבת חינם בט”ו באב, בפארק קצרין.

סדר נשים ראשון בגולן נערך בקדמת צבי, על ידי נשות “ניגון נשים בגולן”. כלל מדרשים וטקסטים שנכתבו על ידי נשות הקבוצה.

נשות קצרין והגולן התפקעו מצחוק בהופעת שרה שמיר, בערב ר”ח אדר. גם האולם התפקע, מחוסר מקום.

 

פוליטיקה

יום היסטורי – ישיבת ממשלה מיוחדת במתחם במעלה גמלא. רה”מנו: “רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. זו הפעם הראשונה שממשלת ישראל מקיימת ישיבה רשמית ברמת הגולן ב-49 השנים שהגולן נמצא תחת שלטון ישראל. הגולן היה חלק אינטגרלי מארץ ישראל בעת העתיקה והגולן הוא חלק אינטגרלי ממדינת ישראל בעת החדשה”.

 

צעירים

1500 צעירים משתתפים בפעילות “צעירי קצרין”, בהובלת דוברת המועצה, ויקי בדריאן והם נרשמים ומאוגדים במערכת הנקראת “סטארט אפ”. בקנה: הקמת מרכז יזמות שייבנה בבית הספר “גמלא” הישן.

 

תחבורה

חמש שנים לתחבורה הציבורית בגולן: הצלחה גדולה, מעל למיליון נוסעים בשנה, 240 נסיעות ביום, בקווים ישירים ומהירים, בין יישובי הגולן והחוצה למרכזי הערים הסמוכות.

הללויה, “אגד” השיקה את קו 503, קצרין-חיפה, שלוש פעמים ביום; תוגברו הקווים מקצרין לתל אביב וירושלים והושק קו 800 ישיר ישיר מקרית שמונה לתל אביב.

גם נחנך קו התעופה החדש מראש-פינה לאילת. קצת כסף הכרטיסים…

מה-1 באפריל: מהפכת התעריפים בתחבורה ציבורית תגיע גם לגליל המזרחי-גולן. זו לא מתיחה, נכון?

בקצרין מתכננים חנייה בתשלום בארבעה מוקדים בעייתיים, ידיעה שחוללה סופת רעמים ורוגז באמצע הקיץ.

הכי חשוב: בשנה זו, הושלמו כל הקטעים, הגשרים, המפלסים והמעברים בכביש קדרים- צומת גולני והצפון נפתח לרווחה ועוד עם אספלט שקט, שטוב לחורף וטוב לחיים בכלל.

רכבת העמק צריכה להתחיל לשנע אותנו, ונעצרת, כי היא רכבת העמק, לא?

 

תיירות

“שביל אלי כהן” הותווה בגולן באמצעות אנדרטאות ותחנות שמע אוטומטיות. היוזם, גיל ברנר, שם בהזדמנות זאת סוף למיתוס האקליפטוסים. לדבריו, הם ניטעו בשנות ה-20′ בתקופת המנדט הצרפתי ולא כאמצעי לסימון מוצבים של הצבא הסוריים. אופס, נפלה לנו עוד אגדה.

באודם חוגגת אכסניית התרמילאים “גולן הייטס הוסטל” שנה לייסודה, וגם את התואר “יזם השנה”, שניתן לה מארגון “קרן שמש” ובצדק.

 

תרבות

בשעה טובה! לשרון פז אגאי מאורטל, שמונה למנהל מתנ”ס גולן, – על כתפיך מוטל השעמום שלנו, מקווים לטוב.

מהפכת תרבות בקצרין – עדה סימוניץ נקראה לדגל ורק טוב יוצא לנו מזה. אהבנו הכול ובמיוחד, שאולם התרבות פתוח כמעט כל ערב!

ה”קצריבל” חזר, ייבחרו שירים שיהיה בהם חיבור לדת, למסורת ולתנ”ך, משתתפים: ב’-י”ב.

סוף סוף, שיתוף פעולה ראשון בין מתנ”ס קצרין ומתנ”ס גולן, לאחר נתק ממושששך. מדוע רק בתחום התאטרון, אה?

יופי של שותפות בין מדע וקהילה – “מכון שמיר למחקר” והיישובים – הרצאות בסגנון “מדע על הבר”. חגיגה.

מתנ”ס גולן התחיל הקיץ סוג חדש של פעילות – שילוב של סיור והיכרות עם אזור בגולן ואירוח ביישוב. ראשון נבחר אתר החרמון והיישוב נווה אטי”ב ערך למשתתפים קבלת שבת ענקית על הדשא המרכזי. יופי.

בפרוץ חודש תמוז-יולי, יוצא מתנ”ס קצרין עם חגיגות יום חמישי בפיאצה ומתנ”ס גולן – לקבלות השבת הקסומות שלו.

גם השנה מקיים בועז אלקיים, אלוני הבשן, רב-אמן עולמי בבניית כלי מיתר, פסטיבל בין-לאומי בקצרין. ככה, ממש ככה, טוב לנו. בשקט ובענווה וגם באירוח של יקב “בזלת הגולן”.

 

ביניים: צל”ש מיוחד

 

לבית הספר “אביטל”, במרום גולן – על הזכייה כמצטיין תקשוב ארצי ולאגף החינוך של המועצה האזורית גולן, שזכתה גם היא כמועצה מצטיינת תקשוב. מנהל המחלקה, חגי סמט, אמר שמדובר בקבלת אחריות של התלמידים על הלמידה שלהם. כמעט ימי המשיח.

לתחיה גולן, תלמידת י”ב באולפנית טבריה ותושבת קצרין – כלת פרס שר החינוך לנוער מתנדב במחוז הצפון. פעילה בחלוקת מזון לנזקקים ניצולי השואה, במועדונית צרכים מיוחדים במתנ”ס והיא אף משמשת יו”ר מועצת הנוער בעיר.

לרב יהושע ון דייק, רבה של רמת מגשימים – על קבלת פרס הרב ישראלי, לעידוד כתיבה ויצירה תורנית, על ספרו “מבשן אשיב”.

לאביחי יעקב, ראש מכינת “תמיר” – על הצלת חיי רוכב אופנוע, שנפגע ממכונית בצומת עין זיתים. אביחי יעקב ירד לוואדי ומצא את רוכב האופנוע קטוע רגליים ולא הכרה. אביחי קרע את חולצת השבת שלו, הכין חוסמי עורקים לשני מקומות הקטיעה והציל את חיי הרוכב שהיה במצב אנוש עם סיכויי חיים קלושים. למחנכת כיתות ג’ תמר לוגסי, מבית הספר “דרכי נועם” קצרין, שהייתה בין 100 המורים והמורות המצטיינים של החינוך הממ”ד, שקיבלו אות הוקרה ממשרד החינוך.

ליואב לוי, בעלי יקב “בזלת הגולן” – על הטבעת דגל ישראל על פקקי בקבוקים המיועדים לאירופה. הוא קרא ליקבים ללכת בעקבותיו, מישהו?

לבית הספר “ברנקו וייס גולן קצרין” – על ההובלה ברשת זו בציוני הבגרות באנגלית ובמספר הניגשים לארבע עד חמש יחידות בגרות באנגלית. כל כך הצלחה עד שמשלחות מורים מהרשת באים ללמוד איך עושים את זה.

ועוד ל”ברנקו-וייסים” – תלמידי החוג למוזיקה שלהם נבחרו להשתתף בפרויקט הארצי “מקורוק”, המשלב בין לימוד מקורות באופן חוויתי ויצירה מוזיקלית מקורית.

לבתי הספר “נופי גולן” והישיבה התיכונית חיספין – על 100 אחוז גיוס לצה”ל, בנים.

לחניכי ישיבת “טל חרמון” – על התנדבות, זו השנה השביעית, למפקדת נוער מג”ב, בהדרכתו של יורם אלגרבלי, מפקד השיטור הקהילתי בגולן. מדובר בסיוע בבסיסים, בהכנת ציוד, פעילות מבצעית, קהילתית, סיוע לנזקקים ושיפוץ אנדרטאות.

לתאגיד “מי התנור” – על הזכייה בתקן “תו הזהב”, לאחר השלמת שלושה תקני איכות בנושאי איכות ובטיחות.

לדביר שושן, מהישיבה התיכונית חיספין – על פרס משרד החינוך בתחומי המחשב.

לאריה רוטמן מקצרין, שהיה בין המקימים של אנדרטת הענק בסנט-פטרבורג, לזכרם של הנספים בהתרסקות איירבוס באירוע טרור.

 

ברכותינו!

לבני איתן שלנו על תקליט הבכורה “לא בשמים היא”. למה חיכית עד עכשיו?

ליהודה הראל על הזכייה ב”פרס עוז ציון” 2016. ועדת הפרס הזכירה את הקמת מרום גולן ואחריו את כל יישובי הגולן, ועד יישובי הגולן, המנוף של כל המאבקים נגד ויתור על הגולן והחלת החוק הישראלי בגולן, כמו גם הבאה לחקיקת חוק היסוד המחייב משאל עם על כל ויתור בגולן וירושלים.

לשי מיקה יפרח מקצרין, שעשתה לנו המון כבוד על הזכייה הגדולה ב”אח הגדול” עונה שביעית.

לתושבי אליעד שהתגייסו לסיים את הקמת ביתם של הנקלטים למושב, יה-אל ומיכאל גורן וחמשת ילדיהם, לאחר שהקבלן נעלם והכסף עמו. עם סיום הבנייה אומרת המשפחה: “יש לא מעט מקרים שאנשים נופלים עם קבלן… אבל אנחנו זכינו במתנה גדולה. נדיר מאוד למצוא מקום בו אנשים נרתמים לעזור בצורה כזו”.

מברוק לאלי מלכה, על המינוי ליושב ראש איגוד ערים כנרת.

לאיקי רהט, הבלתי נלאה, על חגיגות 20 שנה ל”חוצה גולן” באופני הרים. הטיול ממותג בקרב קהילת הרוכבים כטיול הוותיק, המושקע והמאורגן ביותר.

לעינת שמשוני – על לידת הספר “איזה יום” לאחר היריון של שלוש שנים, לאפרת בדיחי – על הספר “פתאום נולדה”, גם לאחר היריון לא קצר.

 

תודותינו נתונות

כמובן כמובן – ליחידת חילוץ גולן, על המאמצים הרב-שנתיים חובקי העולם. באמת תודה!

ליעל שלמה, שוב, על המתן בסתר, על הקמת מערך ענק של תרומות וניצוח על מאות מתנדבים ותורמים תוך עשייה שקטה וצנועה. המטרה שכל בית יהיה מלא במזון ובכל טוב.

לנוער מושב יונתן על “מבצע ג’וחא” – חלוקת במבה וקולה לחיילים, להנצחת זכרו של רס”ן יוחאי, שנפל בהר דוב.

 

 

ביניים: חלק שלישי: נחכה בסבלנות, גם אם ייקח זמן, לבשורות שעדיין לא התגשמו

ראשי הרשויות בצפון פתחו במאבק “לא סופרים את הצפונים”, לקראת הדיונים על תקציב המדינה ומימוש ההבטחה להעביר 18 מיליארד ש”ח לפיתוח הצפון. עם פרסום חוק התקציב לשנתיים הבאות, נודע כי הממשלה חילקה לזה, לזה ולזה, ולמי לא נשאר? לצפון. אפילו לא שקל אחד.

נחכה גם לקו רכבת ישיר בין כרמיאל לקריית שמונה וקו רכבת נוסף בין עפולה לטבריה, שיכלול גם רכבת אקספרס שתגיע לתל אביב תוך שעה, על גבי מסילה כפולה, כך הבטיח שר התחבורה.

ראש מועצת קצרין, דימי אפרצב, הכריז על תכנית להוספת 4000 יחידות דיור לקצרין, המופקדת בשולחן הוועדה הארצית לתכנון ובנייה.

החממה הטכנולוגית תוקם מחדש בקצרין, קבוצת יזמים מהצפון תקים בקצרין מרכז לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום ביו-רפואה, מכשור רפואי, תקשורת וביו-טכנולוגיה.

ממש ממש רצינו: בית קפה צרפתי קטן בלובי אולם התרבות בקצרין. לא הצלחנו. גילי, מנהל המתנ”ס, הבטיח, אבל גם הוסיף: סבלנות.

“מוטו יאנג” מרכז ללימוד והדרכת רכיבה וטרקטורונים לנוער וילדים מגיל 8 ומעלה, לא הגיע לקצרין, תודה לאל.

סיום מתוכנן למרכז “איתן” בקצרין – 2015. כמה סבלנות צריך….

מבחר פרויקטים תיירותיים מרכזיים המתוכננים לשנת 2016, הוצגו למנכ”ל החמ”ת, כולל “גן השירה” בצומת קצביה ונגישות לאתר רוג’ום אל הירי – גלגל רפאים. עוד בקנה: פיתוח נתיב בתי הכנסת הקדומים, מעין כנף הסמוך לדיר עזיז וטיילת אשר מחברת את כפר חרוב עם אפיק.

גן השירה? יוקם אי”ה סמוך למעיינות “עדן סלוקיה”, ישמש כעוגן תיירותי המציג ומפתח שירה ואמנויות מילה במספר שפות, בדגש על עברית וגם אנגלית וערבית. יחשוף את המבקרים לשירה ישראלית, תפילות, שירי הארץ…

אנחנו עדיין מחכים לפארק משפחה בקצרין, כולל סקייטפארק, אמפי, מתקני משחקים אתגריים, אזור מתקני מים, מתקני פעוטות, שאושר כבר ב-2015.

לפארק קצרין העתיקה אושרה השקעה בת כמה מיליונים טובים, במטרה להפוך לעוגן המרכזי של הגולן, גם מוזאון הגולן ישודרג בכמעט מיליון ש”ח.

הקק”ל תקים 15 שכונות חדשות לצעירים ביישובי הגולן, שישמשו זוגות צעירים הבונים את ביתם בגולן.

מרכז לרפואה דחופה יוקם בקצרין, המכרז פורסם, נעשה גם מאמץ גדול להביא חדר רנטגן באותה הזדמנות ו… עדיין מחכים.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?