סיור הצדעה לסמל איתן אברהמי הי”ד

מדי שנה, מצדיעה פלחה”ן גולני לנופליה, בסיור מיוחד שמוקדש לאחד הנופלים. בשבוע שעבר, הצדיעה הפלוגה לסמל איתן אברהמי הי”ד, שנפל במלחמת שלום הגליל ועל שמו נקרא המרכז המסחרי הוותיק בקצרין – מרכז “איתן”


כאילו בא יום הזיכרון המיוחד של פלחה”ן גולני ממש בזמן, בעיצומו של שיפוץ מרכז “איתן” הוותיק בקצרין, להזכיר לנו מי עומד מאחורי השם היפהפה לו זכה המרכז.

חשוב להזכיר, מפני שעברו כבר 25 שנים, מאז נפל סמל איתן אברהמי הי”ד, במלחמת לבנון הראשונה, עת הוביל טור של לוחמי גולני בסיור לילה, בעומקה של לבנון. איתן נהרג בעת היתקלות עם מחבלים באנומריה, צפונית לנבטיה, ב-16.12.1984. בן 19 שנים ושבעה חודשים היה במותו, בן אהוב ליונה ז”ל ובנצי יבל”א אברהמי, אח לנועם ולדפנה.

שנים ספורות לאחר שנפל, החליטה מועצת קצרין פה אחד, בראשות סמי בר לב, לקרוא את מרכז הקניות והעסקים הוותיק בקצרין על שמו ובכך להנציח את זכרו של בן אהוב ומוכשר, חבר ולוחם בחסד, בנה של משפחה מהוותיקות בקצרין.

ביום חמישי האחרון, ביום ההצדעה השנתי של עמותת הפלחה”ן למשפחות השכולות של לוחמי הפלוגה שנפלו, הצדיעו לוחמים והורים גם לעיר קצרין, בעת ביקורם כאן, בשעה שערכו טקס מיוחד בפינת ההנצחה במרכז ובאולם במתנ”ס קצרין. יותר מדמעה אחת של התרגשות מלווה בהתפעלות ירדה על לחי, עת סופר למבקרים על דרך ההנצחה המיוחדת וההוקרה לבן שנפל.

בנצי אברהמי מספר, שעמותת פלחה”ן גולני עורכת יום הצדעה ל-15 המשפחות השכולות ביחידה, מדי שנה. בכל שנה, קובעת העמותה סיור במסלול שמוקדש לאחד הנופלים, הפעם נערך טיול המשפחות בגליל ובגולן, לכבודן של משפחות החללים נדב קובץ הי”ד, מיפתח ואיתן אברהמי, מקצרין.

המשפחות נאספו מרחבי הארץ, מלווים בלוחמי היחידה, פתחו את סיורם בתל פאחר, להאזין למורשת הקרב של גולני באתר, המשיכו למושב אבנ”י אית”ן, שם נערכה להם פעילות באדיבות “רוח דרומית”, בתרומתו של יוסי חדד, הכוללת טיולים, רכבי שטח, הפעלות ילדים וכיבוד. משם, הם עברו למפגש ב”מרכז איתן” בקצרין וסיימו בארוחת ערב חגיגית, באולם הרב-תכליתי של מתנ”ס קצרין.

“זה המעט שנוכל לעשות כדי לזכור את הלוחמים, היקירים”, אמר מפקד הפלוגה למאות הנוכחים במקום. “הפלחה”ן ממשיך בעשייה לביטחון המדינה. עם ישראל תמיד נאבק ותמיד קמו לו גיבורים לעשות מעשה, אליהם שייכים בניכם, הנופלים, שאנו שואבים מהם כוח. כולם נהרגו על ערכים בהם האמינו ולא הלכו לא מכפייה ולא מחוסר בררה. הם היו מלח הארץ, כפי שאמרה חנה סנש: ‘קול קרא והלכתי… הלכתי לבל אפול'”.

מוסר ההנצחה

ראש המועצה המקומית קצרין, סמי בר לב, ציין את היותה של משפחת אברהמי מראשוני היישוב, בשנת 1977 ונזכר בימים הראשונים כאן. “קצרין, שבשנת 77′ הייתה כמה בתים בודדים, מאכלסת היום 7,500 איש ומוכיחה שהגולן הוא חלק מהמדינה, שנבנתה כאן קהילה שמחבקת את הנקלטים בה. אנחנו מלווים את בנצי ואת ההורים השכולים בקרבנו, מלווים ומנציחים את הבנים שנפלו. כולם חיים ונמצאים בלבנו ולכן נושא ההנצחה חשוב. נמשיך לכבד את הנופלים ולקוות לימים טובים יותר”.

“המדינה כולה צריכה ללכת בדרכך”, אמר לבר לב דוד אלמקייס, אביו של סרן שרון הי”ד, מפקד ביחידה, שנפל לפני ארבע שנים בהר דב.

“אדוני ראש העיר, התרשמתי ממרכז ‘איתן’. זיכרון הבנים הנו הערובה המוסרית היחידה לקיום המדינה שנפלו על קיומה. מוסר ההנצחה הוא ראשון במעלה ועומד מעל כל אמות המוסר. כל חייל הוא עולם מלא של ערכים וממשיך את ההיסטוריה היהודית ואת נצח ישראל. עלינו להמשיך את הנצחתם בבחינת ‘והגדת לבנך’. יקירינו מצווים עלינו להמשיך בחיים, הרי על כך מסרו נפשם”, סיים אלמקייס.

בסוף האירוע, הודו חברי העמותה לקצרין וגולן המארחות, בראש לסמי בר לב ולמנהל המתנ”ס, רון מנדיל וחילקו שי לחיילי היחידה ולהורים השכולים.

הנצחת השם

אסף ועיש, בנם של רותי ומאיר, מוותיקי קצרין, ואיתן אברהמי הי”ד היו חברים עוד מינקות. יחד למדו, גדלו, התבגרו ויחד התגייסו לצה”ל, לפלחה”ן של גולני. יחד יצאו לקרב, ממנו איתן לא שב.

לאחר נפילתו של איתן, מצאו אסף ואמיר אחיו דרך מיוחדת להנציח לעד את זכרו של החבר האהוב. השניים החליטו לשנות את שם משפחתם לאיתן, זאת, לאחר שיחה עם ההורים.

ליד פינת הזיכרון ב”מרכז איתן” סיפר זאת השבוע האב מאיר, לקבוצת המשפחות השכולות. הוא הוסיף שנכדיו וניניו, וצאצאיהם אחריהם, לא ישאו את שם המשפחה ועיש, אלא את שמו של איתן. הסיפור התקבל בהתרגשות רבה בקרב המתארחים כאן, כמו גם קריאת המרכז כולו על שמו של איתן. יהי זכרו ברוך.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?