נציגי השדולה לקידום החינוך בכנסת מתרשמים מהפדגוגיה החדשה בגולן

חברי כנסת מהשדולה לקידום החינוך בכנסת סיירו לאחרונה במוסדות חינוך בגולן יחד עם ראש המועצה אלי מלכה, והתרשמו מהיזמות והיצירתיות בפדגוגיה החדשה, אותה מובילים בשיתוף פעולה המכון לחקר הגולן, מכללת אוהלו, ומחלקות החינוך של המועצות


פדגוגיה חדשנית ופורצת דרך, מרחבי למידה חדשניים, שיטות ותפיסות הוראה חדשות לצד מוסדות חינוך שנותנים הזדמנות לבני נוער מכל הארץ ומכל המגזרים – חברי הכנסת מאיר כהן, פרופ’ מנואל טרכטנברג וד”ר יפעת שאשא מהשדולה בכנסת לקידום החינוך חוו חוויה אחרת בסיור יחד עם ראש המועצה אלי מלכה, במוסדות חינוך בגולן.

חברי הכנסת ביקרו בכיתות “גוונים” בתיכון נופי גולן שם מובילות המועצות קצרין וגולן יחד עם בית הספר והמכון לחקר הגולן תפיסה פדגוגית חדשה אשר משנה מהיסוד את תפיסת “הכיתה” הקיימת כיום. “גוונים” רואה את התלמיד, הצוות והלמידה כשלם רב גוני. עיקרי הפדגוגיה החדשה המיושמת ב”גוונים” הם העברת מרכז הכובד מההוראה ללמידה, כאשר הלמידה עומדת במרכז ההוויה הלימודית, כפעולה בעלת ערך עצמי ומשמעותית בחייו של הלומד. המורים והתלמידים שותפים פעילים בתהליך הלמידה ובהבניית חומרי הלמידה. חברי הכנסת שוחחו עם מנהלת בית הספר טליה הפטקה, המחנכים, מנהלי מחלקות החינוך במועצות ועם תלמידי כיתת גוונים והתעניינו כיצד ניתן להטמיע שיטה זו גם במקומות אחרים בארץ.

בהמשך הסיור נחשפו חברי השדולה למיזם “גליליום” של חינוך למדעים בגליל מזרחי מגיל רך ועד תיכון, תכנית רוחבית שמאפשרת לתלמידים מכל האזור ללמוד מדעים ברמה הגבוהה ביותר, בליווי של מכוני המחקר באזור. ראש המועצה אלי מלכה סיפר כי מיזם זה ממומן באופן מלא כמעט על ידי הרשויות בגליל מזרחי בעלות של עשרה מיליון ש”ח לשנה וכי השאיפה היא להרחיב את המיזם בשיתוף עם משרד החינוך.

במכללת אוהלו הציג נשיא המכללה פרופ’ שמעון עמר את “מתחם העתיד”, סביבת למידה חדשנית בה ממוקמות כיתות חדשניות וטכנולוגיות בהן ניתן לשבור את אספקט הזמן והמרחב המיושנים, במטרה להתמודד עם רמת הכשרת המורים והתאמתם לצרכי המאה ה-21.

חברי השדולה התרגשו לראות מיזמים חינוכיים ייחודיים אשר משלבים בני נוער מכל רחבי הארץ כאן בגולן דוגמת המכללה להנדסאים אדיר במרום בחיספין שנותנת הזדמנות יוצאת דופן לבני נוער אתיופים ולבני נוער חרדים מכל הארץ ללמוד לתואר הנדסאי ולהמשיך לשירות משמעותי בחיל האוויר ובחיל המודיעין.

הסיור הסתיים בביקור בקרית החינוך במבנה החדש בבוקעתא, במפגש עם ראש מועצת בוקעתא ומנהלי בתי הספר התיכון והיסודי אשר סיפרו על האתגרים בהקמת בית ספר תיכון חדש לתלמידים הדרוזיים, ועל השאיפה לחבר את בני הנוער לשפה העברית, לחזק את הקשר עם הנוער היהודי בגולן בפרט ובארץ בכלל ועל שיתופי הפעולה עם מועצה אזורית גולן.

עיקרי הפדגוגיה החדשה הם העברת מרכז הכובד מההוראה ללמידה, כאשר הלמידה עומדת במרכז ההוויה הלימודית, כפעולה בעלת ערך עצמי ומשמעותית בחייו של הלומד. המורים והתלמידים שותפים פעילים בתהליך הלמידה ובהבניית חומרי הלמידה

סגן ראש המועצה, פרופ’ ירון דגן, אשר מרכז את תחום החינוך במועצה: “חברי השדולה נחשפו לפדגוגיה חדשה שהיא תוצאה של שיתוף פעולה בין נכסי החינוך שיש בגולן – המכון לחקר הגולן, מכללת אוהלו, אגפי ומחלקות החינוך במועצות ובתי הספר, אשר מוביל לאפשרות לפריצת דרך בפדגוגיה חדשנית שניתן ליישם אותה ואינה נשארת בגדר תיאוריה. במסגרת שיתופי הפעולה עם הרשויות הדרוזיות התקיים בביקור במתחם החינוכי בבוקעתא בו התרשמו חברי הכנסת מהרמה החינוכית הגבוהה ומהרצון בקרב ההנהגה הדרוזית להעמיק בלימודי העברית כדי לאפשר לנוער הדרוזי להשתלב בעתיד באקדמיה בישראל. השדולה לקידום החינוך נרתמה לסייע לנו ולמועצות הדרוזיות לקדם את החזון החינוכי ולהרחיב את יישומו במוסדות החינוך”.

 

ח”כ פרופ’ מנואל טרכטנברג אמר בסיום הסיור: “זה היה סיור מרתק, פוקח עיניים ומזרים תקווה. אני נפעם לנוכח הפעילות הברוכה שאתם עושים – היזמות והיצירתיות בתחום קידום החינוך בגולן”.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?