נעים מאוד, בית הספר “מעלות הגולן”

בית הספר “מעלות הגולן” הוא מרכז חינוכי-קהילתי, המאפשר לבאים בשעריו הזדמנויות להתפתחות, למידה ויצירה אישית וחברתית. חלום שמתגשם עכשיו


בית הספר “מעלות הגולן” ממוקם בלב הטבע הגולני, החקלאות וההיסטוריה של רמת הגולן והכנרת. בית הספר רואה בטבע, וביצירה עבורו ובאמצעותו, מוטיב מרכזי הבא לידי ביטוי בכל תחומי הלימוד. הלמידה בבית הספר מתמקדת בכל ילד וילד ובעוצמותיו, תוך התאמה אישית, הקניית תחושת משמעות, מוגנות וייחודיות. בית הספר מספק סביבה עוטפת, תומכת ומותאמת ובו בזמן, שואף לזמן אתגרים, כבסיס להתפתחות מתמדת ולמצוינות אישית. בית הספר רואה בשמחת הלמידה, טיפוח הסקרנות, פיתוח כישורי החיים והלמידה דרך חיים של כלל השותפים בו ומספק לתלמידיו מרחב למידה עשיר, חווייתי, מזמן ומגוון.

מובילת הצוות בהקמת בית הספר “מעלות הגולן” היא יעל רגב, תושבת מעלה גמלא, יועצת ארגונית במקצועה, שמתמחה בתהליכי למידה. יעל עובדת עם בתי ספר, מורים, מנהלים, מפקחים ורשויות, לקידום תהליכים חינוכיים, ארגוניים ופדגוגיים. לפני מספר חודשים, פנו אליה מהמועצה האזורית גולן בבקשה להוביל את צוות ההקמה של בית הספר “מעלות הגולן” והיא נרתמה בשמחה.

יעל מספרת: “לפני מספר חודשים, החליטה המועצה להקים בית ספר יסודי ממלכתי חדש, במעלות הגולן, כחלק מגידול האוכלוסייה, הצפיפות בכיתות וההבנה כי הגולן, הנמצא בתנופת צמיחה, זקוק לעוד בתי ספר. בית הספר החדש מיועד לקום במיקום הקבע העתידי שלו בחד נס, כאשר תהיה תב”ע מאושרת. בשנת הלימודים הקרובה, הוא ייפתח במיקומו הזמני, במתחם דליות, באזור ובמבנים שאינם בשימוש התיכון ‘ברנקו וייס’.

“בספטמבר האחרון, התכנסנו למפגש התנעה במועדון חד נס, עם הנהגות יישובי מעלות הגולן – רמות, מעלה גמלא, חד נס וכנף. במפגש, עדכן סגן ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך, גל גפני, את הציבור על ההחלטה להקים בית ספר חדש, לאחר תהליך חשיבה ובחינה של הנושא.

“לאחר המפגש, החלו לעבוד צוותי ההקמה, בהם חברים אנשי המקצוע מתוך המועצה ונציגי הקהילות. זהו תהליך ייחודי, המאפשר לנציגי הקהילות להיות שותפים פעילים בעיצוב התכנים והדרך. המועצה פעלה להשגת האישורים הדרושים ממשרד החינוך בשיתוף עם מנהלת המחוז, מפקחת בתי הספר ומִנהל הבינוי וכן, להשגת תקציבי השיפוץ וההקמה. במקביל, נערכו מפגשי הורים, סיור הורים במקום המיועד לשיפוץ והחל להירקם החזון ו’אני מאמין’ של בית הספר”

בית ספר צומח

מהם המוטיבים המרכזיים שיאפיינו את הלמידה ב”מעלות הגולן” – מהו ייחודו?

יעל: “המוטיבים המרכזיים הם היותו של התלמיד פעיל ומעורב בלמידה, יוצר בדרכים שונות ומביא את הקול הייחודי שלו, הן בטבע, כמשאב המזמן אפשרויות עצומות לחוויה, למידה והתפתחות והן בקהילה, כהזדמנות לנתינה, עשייה ערכית ופיתוח מיומנויות חברתיות. בהתאם, גם העקרונות הפדגוגיים המובילים הם צוות חינוכי מכיל ומשמעותי לתלמידים, התאמת המענה לילד, לימוד מעורב בעשייה, לימוד עצמאי, חקר, יצירה ויצירתיות, למידה דרך משחק, למידה שיתופית רב-גילאית אינטראקטיבית ועוד.

יעל רגב: “המוטיבים המרכזיים הם היותו של התלמיד פעיל ומעורב בלמידה, יוצר בדרכים שונות ומביא את הקול הייחודי שלו, הן בטבע, כמשאב המזמן אפשרויות עצומות לחוויה והן בקהילה, כהזדמנות לנתינה, עשייה ערכית ופיתוח מיומנויות חברתיות

“בימים אלו, מתקיימת ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה, כשבית הספר מיועד להיפתח עם שלוש כיתות, א’-ג’, כיתה אחת בכל שכבה. מדובר בבית ספר צומח. בחודשים הקרובים, נתחיל בגיבוש צוות בית הספר ובשיפוץ. אנחנו שואפים להקים מקום שיהווה לתלמידים בית שני, לצמיחה, התפתחות וחיים מלאים ומספקים.

“לאחר פסח, תתקיים תכנית ‘מעברים’ לילדי הגנים ולעולים לכיתות ב’ ו-ג’, על מנת שיוכלו להכיר, להתגבש ולייצר את קהילת בית הספר. ההתרגשות של כולנו גדולה וניכרת בכל רגע ושלב בדרך”.

חלום משותף

הקמת בית ספר נוסף במעלות הגולן הוא מהלך נדרש, מזה כמה שנים. מספר הילדים ביישובים גדל בשנים האחרונות. זהו אירוע משמח ומבורך, אבל התהליך יצר מצב שבו בתי הספר הקיימים עברו את הגודל האידאלי עבורם ונדרש לתת מענה מחודש.

לפני כחצי שנה, בברכת מנהלת המחוז, ד”ר אורנה שמחון, המועצה החליטה לצאת לדרך ולהקים בית ספר יסודי ממלכתי חדש, במעלות הגולן. זהו “אירוע” ייחודי. תהליך של הקמת בית ספר, בו שותפים רבים, חוברים יחד – המועצה האזורית, אנשי חינוך פורמלי ובלתי פורמלי ונציגי קהילות, הבוחנים יחד, את הערכים המובילים, שיטות הלימוד ואופי הלמידה.

״אני רואה במשימה שלפנינו שליחות אמיתית ומאמינה כי מדובר במהלך היסטורי שיכול להשפיע על כל קהילת מעלות הגולן ולחזק אותה. לתהליך, הצטרפו ומצטרפים כל העת הורים ותושבים מהקהילות, שותפים נאמנים ומחויבים שמשקיעים בו רבות”

יעל: “אני רואה במשימה שלפנינו שליחות אמיתית ומאמינה כי מדובר במהלך היסטורי שיכול להשפיע על כל קהילת מעלות הגולן ולחזק אותה. לתהליך, הצטרפו ומצטרפים כל העת הורים ותושבים מהקהילות, שותפים נאמנים ומחויבים שמשקיעים בו רבות. אנו חווים תהליך, שמצד אחד מובל ‘מלמעלה’ על ידי המועצה ומשרד החינוך ומצד שני, כל העת, בתקשורת רציפה, שיח שקוף והתגייסות משותפת עם ‘השטח’, קרי הורי הקהילות והנהגות היישובים. כמי שמלווה לא מעט תהליכים חינוכיים קהילתיים, אני יכולה להעיד שההתנהלות המשותפת הזו איננה מובנת מאליה והיא אפשרית משום שקיימת הבנה הדדית כי מדובר בחלום משותף, שבו להירתמות של כולם יש כוח אדיר”.

ומה עם בתי הספר הקיימים בגולן – הם שותפים, תורמים מניסיונם?

“כמובן. מנהלי בתי הספר הקיימים שותפים אף הם בשיח לאורך הדרך. מכיוון שבית ספר הוא מרכז חינוכי שלם, המשפיע על הקהילה ומושפע ממנה, שרואה את הילד בצורה הוליסטית ושלמה – אנו פועלים בשותפות גם עם האגף לחינוך חברתי-קהילתי ועם האגף לפיתוח קהילתי.

“הקמה של בית ספר היא תהליך מורכב ומרתק, שטומן בחובו חלומות והזדמנויות, לצד חששות וגם אי-ודאויות, שהולכות ומתבהרות ככל שמתקדמים בתהליך. מעל הכול, התהליך הוא מרגש. הניסיון שלי בעבודה עם לא מעט רשויות ובתי ספר בארץ, כיועצת ארגונית ופדגוגית, מאפשר לי לומר לזכות המועצה האזורית גולן – על המנהלים שלה, צוותי החינוך שלה והשקעת המועצה לאורך שנים בחינוך – כי בתי הספר שלה הם מהמצוינים שיש וכתושבת, אני מוצאת את עצמי מתרגשת אף יותר, מעצם היותי חלק מתהליך ייסוד והקמה, של פנינה חינוכית נוספת במרחב שלנו”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?