משולחן המועצה האזורית גולן

עד לירידת הגיליון לדפוס, ההחלטה על השבתת הרשויות המקומיות בישראל עומדת בעינה הסיבות העיקריות בגינן המועצה רואה בשביתה צעד מוצדק קשורות בתשלום עבור הסעות, שיפור שכר הסייעות, תקציבים לתשתיות ביישובים ושירותים מוניציפליים טנק ממלחמת יום הכיפורים נעלם מאתר תל סאקי והוחזר אליו מאוחר יותר אומרים תודה לרופאי הגולן וגם: הגולן מככב בתערוכת התיירות IMTM


בימים האחרונים, שמענו כולנו על ההחלטה להשבית את הרשויות המקומיות בישראל. עד לרגע הירידה לדפוס, ההחלטה עומדת בעינה. אנו תקווה כי יתנהל משא ומתן והשביתה תבוטל. כך או כך, חשוב להבין מדוע בכלל הוחלט על ההשבתה. ההחלטה על שביתה אינה מתקבלת בקלות ראש. הנושאים שבגללם הוחלט על השביתה הם חשובים ורבימשקל בפעילות ובחיים של כולנו. הם חייבים לקבל ייצוג בתקציב, אותו מנסה להעביר הממשלה. מתוך הנושאים הרבים בהן עוסקות הרשויות בלטו מספר נושאים שחייבים התייחסות כגון:

תשלום עבור הסעות תעריף ההסעות לא עודכן, מאז שנת 2012 ומאז, חלו התייקרויות של עשרות אחוזים. ברשות כשלנו, שבה היישובים רבים ומרחקי הנסיעה גדולים, הדבר מחריף שבעתיים ופוגע בתקציבי הרשות, שנדרשת לממן מתקציבה השוטף את הפער בין תשלומי המדינה לעלויות בפועל

המשבר הלאומי בתחום הסייעות סייעות הגנים ובתי הספר הן מעמודי התווך של מערכת החינוך. הן מטפלות בילדינו ואחראיות על בריאותם, חינוכם ורווחתם של הילדים לאורך שעות רבות. השכר המשולם להן, אשר מוכתב על ידי משרד הפנים, אינו מספק ואנו מוצאים עצמנו, כאן בגולן, בחוסר מתמיד של צוות בגנים, מה שגורם לחוסר יציבות. הדרישה היא  להעלות את שכר הסייעות, לשכר הגון המשקף את העבודה ולייצר תמרוץ לגיוס סייעות נוספות.

תשתיות ביישובים לא סוד הוא שכל היישובים זקוקים לחידוש ותחזוקת תשתיותמדרכות, כבישים, מים, ביוב, חשמל תקשורת ועוד. הדרישה היא לתקצב את הרשויות, על מנת שיכלו לחדש ולתחזק התשתיות שיאפשרו אורח חיים סביר ואף לתת מענה לגידול וצמיחת היישובים, הנשענים על תשתיות אלו  .

שירותים מוניציפליים בגולן, כמו ברבות מהמועצות האזוריות, יש מספר יישובים גדול ומרחבים גדולים הדורשים טיפול. יש צורך גם בניקיון ותחזוקה של השטחים הפתוחים, החופים ומאגרי המים. המועצות אינן מתוקצבות על כך והתקציב המתקבל מהמדינה הלך ופחת במהלך השנים האחרונות, על אף גידול האוכלוסייה וההתייקרויות השונות. כלומר, בנושאים אלו, הרשויות נאלצות להסתמך יותר ויותר על כספי הארנונה של התושבים, שמכסים בפועל חלק מזערי מהעלויות בלבד. דרישת הרשויות היא הגדלת מענק האיזון המתקבל מהמדינה, לצורך מענים לצרכים המוניציפליים.

יש עוד נושאים רבים שעלו על הפרק, אך אנו מתמקדים במתן פתרון לנושאים הללו. אנו מבקשים את הבנתכם חרף הקשיים שהשביתה מציבה. שיפור שכר הסייעות חייב לקרות, עדכון תקצוב הסעות הילדים הכרחי להמשך ההפעלה של מערך ההסעות וכך גם יתר הנושאים. רק בסולידריות ובעבודה משותפת, נוכל לקדם את הנושאים הדורשים טיפול

איך יישוב נולד?

במסגרת פורום רחב, של כל מנהלי האגפים ומחלקות המועצה, הוצגו ביום רביעי שעבר התוכניות שגובשו  עד כה בנוגע לשני היישובים החדשים שעתידים לקום בגולן.

מטרת המפגש הייתה לקבל מהמנהלים רשמים, דיוקים והצעות, הן מצד תפקידם המקצועי ולא פחות מכך כתושבי הגולן.

השאלה המרכזית שעמדה במרכז הדיון הייתה: “אילו צרכים חייבים להתקיים ביישובים החדשים על מנת שאלו ישגשגו, יהוו מודל חדשני ומקור משיכה למשפחות המעוניינות לבוא ולהתגורר בגולן?”

האמירה שחזרה על עצמה שוב ושוב מצד כל המשתתפים עסקה בחשיבות גיבוש הקהילה ביישובים החדשים כבר מהרגע הראשון. כל הנוכחים הסכימו כי הובלה קהילתית היא המפתח לכניסתם של היישובים החדשים ותושביהם העתידיים לרוח הגולנית.

נושא נוסף שעלה היה החובה להבטיח את השמירה על ערכי הטבע והסביבה. בדיון השתתף גם אדריכל הערים, אילן אייזן, שהוא וצוותו נשכרו בכדי לתכנן את היישובים החדשים שיוקמו, בכדי לשמוע הערות ולהתייחס בהתאם. נמשיך לדווח על התהליך גם בהמשך.

הטנק שב אל התל

ביום חמישי שעבר, במהלך שעות הבוקר, הועלה על מוביל אחד מהטנקים הישנים המוצבים באתר ההנצחה בתל סאקי, ולאחר מכן המוביל יצא לכיוון ירושלים כאקט מחאתי של כמה מהלוחמים שלחמו בתל סאקי. יש לציין כי הדבר נעשה ללא רשות וללא הסכמה.

המועצה מוקירה ומעריכה את תרומתם והקרבתם של כלל הלוחמים בקרבות שהתחוללו ברמת הגולן, אולם מבקשת שלא לערב את התחום הפוליטי עם זכרם של הנופלים. אתרי ההנצחה והאנדרטאות צריכים להישאר נקיים ממאבקים פוליטיים. בגולן אנדרטאות רבות והמועצה פועלת לשימורן ולשמירת זכר הנופלים לאורך השנה כולה. לשמחתנו, לאחר התערבות של המועצה, הטנק הוחזר למקומו על התל סמוך לאנדרטה.

נקלטים ושותלים

ביום חמישי שעבר, התקיים אירוע נטיעות טו בשבט למשפחות של נקלטים חדשים בגולן. האירוע התקיים במרכזצנובר“, בשיתוף פעולה בין מרכז חוסן, המרכז הקהילתי ומחלקת הקליטה של המועצה.

במדרש תנחומא כתוב: “כשם שנכנסתם ומצאתם נטיעות שנטעו אחריםאף אתם היו נוטעים“, ואנו הזמנו את המשפחות לטעת בוסתן חדש שבעתיד ישמח אחרים.

התכבדנו בנוכחות של משפחת ברלאה, נגה ואסיף ממרום גולן, שנטעו  עץ ארז במרכז הבוסתן לזכרו של כרמל בר, מראשוני המתיישבים בגולן. תודה לקקל על תרומת העצים, למשפחות ולכל השותפים.

תודה לרופאי הגולן

בחודש שעבר ציינו ברחבי העולם ובישראל אתיום הרופא הביןלאומי“. ביחידת הבריאות של המועצה ציינו את היום בהוקרה לרופאי הגולן. שירותי רפואה בפריפריה, ובפרט באזורים מרוחקים ממרכזים רפואיים כמו הגולן, תלויה לא פעם בנכונותם של רופאים המתגוררים בתוך הקהילות לעשות מעבר להגדרה הרשמית של עבודתם. תושבי הגולן זכו ברופאים וצוותים רפואיים מסורים, בהם רבים המתגוררים ביישובי הגולן, מה ששם אותם בכוננותבלתי פוסקת בצורה לא רשמית. במסגרתיום הרופא הביןלאומי“, חולקו לרופאי הגולן תעודות הוקרה ושי צנוע בשם המועצה והתושבים.

אני מודה לכל אחד ואחת מכם על הטיפול המסור והיחס האנושי למטופלים. אני מברך את עשייתכם האיכותית ומודה על תרומתכם המשמעותית לקהילה ולבריאות מטופלי הצפון“, בירך את רופאי הגולן מנהל מחוז צפון של שירותי בריאותכללית“, דר מרדכי דיין.

לחבורת המופלאים שלנו, הרופאים/ות היקרים, המסורים, המקצועיים והאנושיים במרחב. מברכים אתכם ומודים לכם על עבודה מדהימה ומסורה יוםיום, שעהשעה. הבריאות של המטופלים בידיים שלכם ואתם עושים זאת הכי מקצועי, רגיש ואנושי שאפשר. זכינו בכם. תודה , תודה, תודה!”, ציפי, גדי וכל צוותמכבימרחב קריית שמונה והגולן.

נאחל לרופאים ולכולנו שניפגש רק בבריאות ובנסיבות שגרתיות.

הגולן במרכז תערוכת התיירות IMTM

תערוכת IMTM היא תערוכת התיירות השנתית החשובה ביותר בישראל. תערוכת IMTM 2023 התקיימה בשבוע שעבר, במשך יומיים, באקספוגני התערוכה בתל אביב, כשהשנה נרשם גם שיא של מבקרים בתערוכה.

מטרת תערוכת IMTM  הוא לספק מקום מפגש לכל העוסקים בתחומי התיירות מהארץ ומהעולם. לתערוכה, מגיעים מנהלי אתרים, משווקים, יועצי תקשורת, סוכנים, חברות המציעות מוצרי תיירות חדשניים ועוד. התערוכה היא פלטפורמה ליצירת קשרים ומפגשים עסקיים לשגשוג וקידום התיירות.

אגףתיירות גולןלקח חלק בתערוכה השנה, בשיתוף פעולה עם הרשות לפיתוח הגליל.

כל תיירני הגולן הוזמנו להגיע לכנס על מנת להיפגש עם סוכנים ומארגני קבוצות, להאזין להרצאות שהתקיימו במהלך שעות התערוכה ולקחת חלק בנטוורקינג לקידום העסק. תיירני הגולן שהגיעו קיבלו אפשרות גם לקיים פגישות במתחם דוכן הגולן וכן בדוכנים מתחלפים שהועמדו לשם כך. אגף תיירות גולן סיפק מידע למבקרים
גם על עסקי התיירות הגולניים שלא הגיעו לתערוכה וחילק חומרים פרסומיים בשמם.

במרכז פעילות דוכן הגולן בתערוכה, עמדה הרצאתו של דר עומר אשל, שמלווה את תהליך שיווק המוצר הגולני בשווקים שונים בארהב. כ-160 סוכנים מכל רחבי העולם הגיעו להרצאה שבה הושם דגש על תרבות והיסטוריה, חוויה קולינרית, תרבות יין ואלכוהול (יקבים ומבשלות) ותיירות חקלאית.  כמו כן, הודגשה ייחודיותו של הגולןטבע, טיילות וספורט, וכן סוגי האירוח והלינה באזורנו. ההרצאה הייתה מוצלחת ועוררה עניין רב בקרב הסוכנים להעמקת ההיכרות עם המוצר התיירותי שיש לגולן להציע.

היה נעים לפגוש מאות סוכנים ותיירנים שהמחישו עד כמה ענף התיירות שוקק חיים ועשייה מבורכת. את התוצאות כולנו מקווים לראות כבר באביב והקיץ הקרובים.

רכבת לילה לדמשק

במסגרת יום סיור לימודי, יצאו כלל עובדי המועצה ותאגידיה למנהרת הרכבת החיגאזית על גדות הירמוך. את הסיור הוביל אגף הביטחון בשיתוף צוות של אוגדה 210. שמענו את סיפור הקמת המסילה, סיפורי נוסעים ועברנו במנהרה (מלאת העטלפים) וקינחנו בצפייה מרהיבה על האזור ונהר הירמוך.

מסילת הרכבת החיגאזית הוקמה ביוזמתו של סולטאן האימפריה העותמאנית עבדול חמיד השני, במטרה להסיע עולי רגל מוסלמים מדמשק למדינה ומכה, דרך חבל חגאז, שבחצי האי ערב. למסילה הייתה גם שלוחה מערבית שנעה בין חיפה לדמשק; שלוחה שלימים זכתה לכינוירכבת העמק“. מנהרת הרכבת ושרידי המסילה בהם סיירנו אינם נגישים ללא תיאום מוקדם עם צהל, מאחר והם נמצאים מעבר לגדר המערכת, בשטח המפורז בין ישראל וממלכת ירדן.

את היום סיימנו בחוותנירים בהריםשליד מיצר. שמענו על המקום, על בני הנוער המגיעים לחווה ועל דרכי העבודה הייחודיות במקום. שתינו יחד קפה ותה סביב המדורה ולמדנו שאפשר ליהנות מכמה שעות
ללא קליטה סלולרית.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?