מעבדות חדשות ל”מכון שמיר למחקר”

בשורה גדולהלמכון שמיר למחקר“: בניית 12 מעבדות מחקר מתקדמות בשווי 20 מיליון שח יצאה לדרך באירוע חגיגי, במעמד השר לפיתוח הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, חכ יצחק קרויזר, ראשי רשויות קצרין והגולן ומשפחת המכון


צילום: יריב קריסטל

השבוע, התקיים אירוע מכונן בקצרין: לאחר חמש שנות תכנון מפורט לפרטי פרטים, עיכובים לא צפויים בשל מגפת הקורונה ושינויים תכנוניים של הרגע האחרון, הונחה אבן הפינה לבניין מעבדות חדשני למכון שמיר למחקר“, בקצרין. הבניין ישתרע על שטח של 1700 מר ויכיל 12 מעבדות מתקדמות בהן יחקרו בתחומי האגריטק, מיקרוביולוגיה, חקלאות וגנטיקה, לצד מחקרים כימיים אנליטיים ואקולוגיים. הבניין הממוקם באחת הנקודות הגבוהות בקצרין, עם נוף מרהיב לכנרת והגליל התחתון, יכיל משרדים לחוקרים, פוסטדוקטוראנטים ותלמידי ועוזרי מחקר, לצד חדרי ישיבות וחללי מכשור מעבדתי חדשני.

את האירוע כיבדו בנוכחותם ונשאו דברים שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, חכ יצחק קרוייזר, ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח ומנהלו של מחוז גליל גולן בקקל, המממנת המרכזית של המבנה, אלי חפוטה. ראש מואז גולן הקודם, אלי מלכה, שפעל רבות לגיוס תקציבים במסגרת תכנית הצפון, ובין השאר להקמת מבנה זה, כיבד אף הוא את האירוע בנוכחותו.

מכון שמיר למחקרנקרא על שמו של ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל, יצחק שמיר ובנו יאיר ונכדו אלעד נכחו באירוע, בו הוזכר פועלו הרב של יצחק שמיר למען ביטחון מדינת ישראל עוד מימיו כמפקד במחתרת לחי. חזונו המעשי והערכי של שמיר מיושם בגולן בהרבה מישורים וגם במכון הנושא את שמו ועוסק בהורדת המחקר הבסיסי לפסים מעשיים בשטח.

השר וסרלאוף: מבנה מעבדות זה יוסיף מקומות עבודה איכותיים ויאפשר לבעלי תואר שני ושלישי להגיע לגולן ולהעשיר את המגוון האנושי ועמו את כלכלת הגולן. המקום הזה הוא תקווה לאנשים שחיים כאן ושואפים לאיכות חיים ותעסוקה איכותית

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף אמר במהלך הטקס: “הממשלה רואה בפיתוח הגולן יעד מרכזיוציין כי אוכלוסיית הגולן דלילה מאוד באוכלוסייה וישראלים רבים מעוניינים לעבור ולגור בו, אבל קשה עד בלתי אפשרי להשיג דיור בגולן. השר וסרלאוף הוסיף כי המשרד שהוא עומד בראשו עוסק כל העת בפיתוח הספר במדינת ישראל: “אחד השיאים של פעילות כזו היא הרחבת מכון מחקר מצטיין ובניית תשתית של מעבדות מחקר מתקדמות. מבנה מעבדות זה יוסיף מקומות עבודה איכותיים ויאפשר לבעלי תואר שני ושלישי להגיע לגולן עם משפחותיהם ולהעשיר את המגוון האנושי ועמו את כלכלת הגולן. המקום הזה הוא תקווה לאנשים שחיים כאן ושואפים לאיכות חיים, תעסוקה איכותית ושואפים להיות מקור השראה למדינת ישראל ולעולם כולו“.

לשים את הפריפריה במרכז

יור סיעתעוצמה יהודית“, חכ יצחק קרויזר הוסיף: “כתושב מושב נטור, אני שמח שהשר וסרלאוף נרתם ומגיע לחזק את הגולן והגליל. נביא תכנית מקיפה שתסייע לקדם את הפריפריה ולשים אותה במרכז“.

את האירוע ליווה בשיר וניגון עופר גביש, מומחה לזמר העברי ובסיומו, צפו המבקרים במשקפי מציאות מדומה שהציגו יום בחייו של חוקר במכון שמיר למחקרוהדמיה של הבניין החדש.

מגילת היסוד של המכון נחתמה על ידי ראשי המועצות, מנכלית המכון ונציג קקל והוטמנה אחר כבוד ביסודות המבנה החדש. גזירת הסרט לכניסה למבנה החדש צפויה בעוד כשנה וחצי.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?