מסע לירדן

הוותיקים נסעו הפעם לירדן. המדינה. טיול ג’יפים במדבר, ביקור בפטרה וטיול בהרי מואב, נחל יבוק והר נבו, איפה שהרגישו את הקדושה באוויר. מה נאמר, אלופים

ענת לוי

הכול התחיל ביום ראשון, בשש וחצי בבוקר, כאשר עלינו לאוטובוס, בו ישבו כבר חברים מצפון הרמה – לנסיעה מבני-יהודה לעקבה, עיר הנופש על הים האדום, השוכנת ליד אילת. ירדנה קיבלה את פנינו בחיוך והחצי השני שלה עזר להעמיס מזוודות. בבית שאן, אספנו את משה, המדריך מאשתאול ואת שמוליק, המדריך הוותיק מרמת צבי, לשניהם ניסיון הדרכה בירדן. לאווירה הקלילה, התווסף הפן הרציני והמקצועי ומשה ושמוליק החלו להרביץ בנו תורה על עקבה והממלכה ההאשמית של ירדן, כשישה וחצי מיליון תושבים המתפרשים על כתשעים אלף קמ”ר. עברנו דרך סדום שנחרבה, ראינו את פסל אשת לוט והבנו שמחכים לנו ארבעה ימים מלאי חוויות.

לעת ערב, הגענו לעקבה. מעבר הגבול התנהל בקלילות ועם הגיענו למלון, החל לרדת גשם, דבר מאוד נדיר במדבר. הגשם הרגיע את סופות החול הצפויות בוואדי רם, לקראת טיול הג’יפים שלנו, למחרת. אכן, למחרת, מלווים במדריך ירדני ובשוטר מקומי, נסענו לעבר מדבר הסלע האדום, בו צולם הסרט “לורנס איש ערב” ושמענו גם את סיפורו של האיש. קפאנו בג’יפים הפתוחים והתחממנו מצחוקים מטורפים, התגלגלנו על דיונות החול האדומות, נהנינו מהשקיעה המדברית המופלאה וקינחנו בארוחת ערב במאהל בדואי. אגב, המילה בדואי, מקורה במילה BADAYA, שפרושה בערבית: מדבר.

פטרה

למחרת, יצאנו לפגוש את העיר הנבטית המפורסמת בארמונות הקבורה שלה, החצובים בסלע הרי אדום, “הסלע האדום” – פטרה (פטרוס ביוונית, פירושו אבן). התרשמנו מיופייה, משמירת הניקיון והסדר של האתר ומן העובדה שיותר ממיליון תיירים ביקרו באתר בשנה האחרונה.

ביום האחרון, העפלנו אל הרי מואב. נסענו בדרכי אבותינו, עברנו דרך מקום חציית יעקב את נחל יבוק, שם פגש את מלאכו של עשיו וצפינו מפסגת הר נבו, במקום ממנו הביט משה רבנו אל ארץ הקודש. היה מרגש בטירוף, להרגיש את הקדושה באוויר!

מה שעוד יותר היה מרגש, זה היה לראות את העם הזה, מלא ביטחון, מקבל אותנו בזרועות פתוחות, את המדריך הירדני מלווה אותנו לכל מקום, שומר עלינו, דואג לנו, שנגיע בשלום, בהרכב מלא, בחיוך ובשמחה! להגיע לבתי המלון ולחוש את הדאגה והאכפתיות, דרך הארוחות הכשרות, שהוגשו לנו בקפידה, דרך השירות המהיר והיעיל והיושר. למה זה מרגש? כי ברמת האנשים, כולנו רוצים לחיות בשלום, להתפרנס, להיות מאושרים, להעריך האחד את השני, אבל השנאה שולטת בעולם, מכיוון שאיננו מבינים כי האויב האמתי הוא בתוכנו. יוסף הצדיק נמכר על ידי עשרת אחיו, בגלל קנאה! השנאה והקנאה הם האויבים האמתיים שלנו, של כל בני האדם.

כשנרצה כולנו לראות רק את הטוב בכל אדם, ובכל מצב, נס חנוכה יקרה בחיינו יום-יום, שעה-שעה ולא נדע עוד מלחמות, פנימיות או חיצוניות.

ירדנה ומשה הובילו אותנו אל המסע הזה, להתחבר אל אבותינו, לקרב לבבות, לעבור ארבעה ימים בשמחה, עזרה הדדית, פרגון ושלווה אמתית, על ידי שיתוף בלי חשבון, של ידע ורוגע, מנהיגות, החלטיות ואוזן קשבת. הייתם שילוב מנצח למסע בלתי נשכח.