מסכמים שנה בחברה הכלכלית גולן

בשנה החולפת צלחה החכל לא מעט אתגרים. נפח הפעילות בשנת 2022 עלה בכ-9 מליון ש״ח לעומת 2021. תוכנית הממשלה לעידוד צמיחה דמוגרפית בגולן והקליטה המסיבית משפיעה על נפח העבודה בכל התחומים מה שהצריך התארגנות מחודשת בצוותי החכל


הרחבות, תשתיות ובינוי

אגף בינוי ותשתיות הוא הגורם המרכז ומבצע את כלל עבודות התשתית והבינוי במועצה ועובד בצמוד למחלקת ההנדסה. תוכניות הקליטה חייבו אותנו להגביר את הפעילות באופן משמעותי ולצאת לפיתוח מספר רב של הרחבות ביישובים במקביל. הרחבות חדשות ובשלבי ביצוע: קלע אלון, רמות, נאות גולן, אניעם, יונתן, אפיק, רמת טראמפ, חיספין, אודם וגשור. בתחום הבינוי השלמנו מספר מבני ציבור ביניהם גני ילדים ומועדונים וכן מוסדות חינוך: “ילקוט רועיםואדם ואדמהבצפון הגולן וביהסמעלות הגולןבדרום. פרויקט הגולניות” (מגורונים יבילים לדיור זמני) בשיתוף אגף קהילה במועצה יצא לדרך השנה והונחו גולניות במספר יישובים בכדי לספק מגורים זמניים לנקלטים עד בניית בית הקבע.

תחבורה ציבורית

השנה הייתה רפורמה ארצית במחירי התחבורה הציבורית וגם אצלנו נעשו התאמות ומאמצים על מנת להחליף את כרטיסי הנסיעה לנוסעים בגילאי 75 ומעלה. “קווי לילההתחילו לפעול גם בגולן. בתחילת השנה התחדשנו באוטובוס מיוחד ובטיחותי, בו הדלת האחורית ממוקמת מאחורי הגלגל ולא לפניו. עוד בהנגשה, אנו בתהליך רכישת שני אוטובוסים מונגשים לכיסאות גלגלים. בקרוב נרכוש 2 מיניבוסים להפעלת קו חדש מבני יהודה לטבריה, דרך חמת גדר. בקרוב יפורסם מכרז הפעלה חדש ותוכנית עתידית למערכות שליטה ובקרה, שיאפשרו מידע בזמן אמת, תפעול טוב יותר ושיפור השירות לנוסעים. כמו כן, צפויים תוספת נסיעות
וקווים חדשים.

תפעול

השנה פתחנו להרצה את אתר הפסולת הדרך הרומית, אשר משפר באופן משמעותית את היכולת האזורית בפינוי פסולת גושית וחוסך עלויות שינוע רבות. עונת הרחצה בבריכות הסתיימה בהצלחה. לקראת העונה הבאה אנו עסוקים בבחינת פתרונות לקירוי בריכת חיספין, מה שיאפשר את הארכת העונה. אנו ממשיכים בניהול השכרות הגולניותלמשפחות הנקלטים וכן תפעול המגורונים“. בין הפרויקטים העיקריים ל2023: שיקום ותחזוקה של טיילת דרום הגולן, ליווי פרויקט פארקסלוקיהוהקמת גן האירועיםעין קשתותבשיתוף אגף התיירות וגורמים נוספים והסבת מבנה בו יפתחהאבזלת קצרין“.

תיירות

בשנה זו קידמנו ארועי ספורט תיירותיים בגולן ואנו מקווים כי זהו פתח לאירועים נוספים. התחלנו בהסדרה סטטוטורית של תבעות תיירותיות, שדרגנו את השילוט במרחבים הפתוחים ובטיילת דרום והקמנו מנהלת משותפת עם קקל לפיתוח 4 פארקים. פרויקט שידרוג עמק הבוסתנים הסתיים בהצלחה. בשנת 2023 נשקיע בקמפיינים דיגיטליים בחול, בשיתוף משרד התיירות, לחשיפת הגולן לתיירות נכנסת. כמו כן, נתחיל בביצוע פיתוח דרכי גישה ותחנות ריענון במסגרת צת״פ בשיתוף משרד התיירות. בשנה הקרובה, במסגרת פרוייקט שיקום ושידרוג מעיינות, נחל בשידרוג 4 מעיינות ראשונים, פיתוח שביל אלי כהן ופארק נחל סמך.  שנת 2022 הייתה שנת שיא במספר המבקרים בפארק הירדן שבניהול החכל עם 330 אלף מבקרים, מעל 5 מליון שח הכנסות, 1700 ימי קרוואן (פארק הירדן הוא כיום האתר המוביל בארץ בתחום), 90 אלף תלמידים, פסטיבלים עם אלפי משתתפים וכמעט אפס תלונות! הקרדיט לצוות הפארק שעושה עבודה מדהימה. בנוסף, הפארק עבר שדרוג והנגשה. ב-2023  נמשיך ונפתח את האירוח ושווק חבילות נופש בפארק, על מנת להמשיך ולהגדיל את כמות המבקרים ולשפר את השירות.

באתר עין קשתות עמלו השנה על תוכניות לשידרוג חוויית הביקור, ובשנה הקרובה מתוכננים תכנים נוספים למגוון קהלים וחוויה ליילית. לאתר מגיעים מבקרים מכל העולם. משפחות רבות חוגגות שמחות בבית הכנסת העתיק מברית ועד לחתונה. ילדי בתי הספר מגיעים לטקסים של קבלת סידור וחומש ולסיורים לימודיים. ב– 2023 מתוכננת הקמת מתחם אירועים באתר, והמשך גידול מספר המבקרים.

מרכז תעסוקה גולן

הקליטה המתגברת של תושבים בגולן, כמו גם השינויים בעולם העבודה בעקבות הקורונה, הפכו את 2022 במרכז התעסוקה לשנה של מיפוי צרכים ודיוק המענים לפונים. סקר צרכים אפשר את דיוק מעטפת השירותים של מרכז התעסוקה. הגוב קלאב“- שירות הדגל של מרכז התעסוקה, הורחב עם פיילוט של קואוצינג אישי לצד הקואוצינג הקבוצתי. הוכנסו שני שירותים חדשים: מודל “5 היבשות” – מוכנות לעולם העבודה החדש, וכן סדנתבחזרה למעגל“, התומכת בנשים שחוזרות למעגל העבודה לאחר היעדרות ממושכת. העלנו השנה פודקאסט חדש ברדיוארץ הגולןהעוסק בשינויים, מגמות וכלים בעולם התעסוקה. מרכז התעסוקה מצוי בקשר תמידי עם מחלקת הקליטה במועצה והנהגות היישובים על מנת להקל חיבורים בין דורשי עבודה למשרות פנויות. השנה התגבשה קהילת מעסיקים, כחלק מקהילת העסקים של הגולן, ונמשיך בביסוס הפעילות שלה גם בשנה הבאה.

פיתוח וקידום עסקים

קהילת העסקים והיזמים של הגולן שהתגבשה בשנה האחרונה קיימה עד כה שלושה מפגשים. אנו לקראת השלמת תהליך חידוש רישיונות רוכלות ומשאיות אוכל בגולן, בהובלת מחלקת רישוי עסקים במועצה. אזור התעשייה בני יהודה עומד בפני שדרוג כללי והפיכתו לפארק תעשייה אזורי הכולל אזורי מסחר, תעשייה וחקלאות, מתחם שיתופי ליצרני מזון קטנים ועוד. לראשונה רשות מקרקעי ישראל הוציאה לשיווק שטחים באזור התעשייה. אנו ממשיכים כל העת במהלכים אשר יקדמו ויחזקו את העסקים ואת הרכש המקומי.

הייטק, חדשנות ורשת האבזלת

פרישת הסיבים האופטיים ביישובי המועצה מתקדמת יפה ואנו צפויים לסיים את התהליך תוך מספר חודשים. האבים מותגו מחדש כרשת ששמההאבזלת“. בהאבזלת וואסטהתווסף לאחרונה מבנה משרדים חדשים שכבר קלט שתי חברות חדשות. בהאבזלת בני יהודהיתווספו בקרוב משרדים חדשים לטובת חברה שכבר פועלת בהאב ומרחיבה את פעילותה. ב– 2023 יוקם מתחם נוסף ברשתהאבזלתבקצרין. המתחם שיוקם בקצרין יתמקד בחדשנות בתעשייה. ב– 2024 ישנו תכנון להקים שלוחה שלהאבזלתבמושב  אבני איתן  כחממה טכנולוגיתחקלאית. קהילת ההייטק ממשיכה לקיים פעילות ענפה ומשמעותית במרחב הגולני, אם בפרויקט פריסת הסיבים, מיזמי חקלאות מתקדמת, קבוצת המייקרים בבני יהודה והובלת תהליכים טכנולוגיים בבית הספר האזורי מצפה גולן.

אנרגיות מתחדשות

בשנה החולפת התחילו המערכות הסולאריות שבבעלות החכל לייצר חשמל (ובעיקר כסף). זכינו בקול קורא לפריסת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ובקרוב נצא לביצוע והקמה של כ-50 עמדות. מתוכננת הקמה של מערכות סולאריות נוספות על מבני מועצה שונים, כשהיעד המרכזי והמאתגר לשנה הקרובה הוא הקמת מתקן לאגירת חשמל.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?