מחלבות רמת הגולן – הסוף?

בצל הכוונה לסגור את החברה, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במחלבות רמת הגולן, כדי שהעובדים יוכלו להיאבק על זכויותיהם ועתידם. יור מרחב כנרת בהסתדרות, אבי גבאי: “זה פיגוע חברתי


יניב לוי,  דוברות ההסתדרות. בתמונה: עובדי המפעל בקצרין. צילום: דוברות ההסתדרות

הסכסוך במחלבות רמת הגולן, המצויות בקשיים כלכליים ומעסיקות כמאה עובדים בשני אתרים, קצרין ועמק חפר, מגיע בעקבות הכוונה של ההנהלה לפטר מידית 50% ממצבת העובדים. זאת, חרף ההבטחה למנות נאמן למפעל, במסגרת הקפאת ההליכים, כדי להבריא את החברה ולמנוע פיטורים.

לאור סכנת הסגירה, והחשש לעתיד פרנסתם של העובדים, ההסתדרות במרחב כנרת הכריזה סכסוך עבודה במחלבות רמת הגולן. השבוע, התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת בנוגע להקפאת הליכים במפעל, הנמצא בקשיים כלכליים.

הרקע לסכסוך העבודהפער משמעותי בין השיחה שניהלו מנהלי החברה עם ועד העובדים ונציגי ההסתדרות בה הבהירו כי הכוונה היא למנות נאמן מטעם בית המשפט על מנת להבריא את החברה, להשאיר את העסק חי ולמנוע פיטורי עובדים, לבין המסמכים שהגישה ההנהלה לבית המשפט, מהם עולה תמונה אחרת.

התברר כי הכוונה היא להפעיל את החברה כעסק חי בתצורה מינימלית, שתפגע בביטחון התעסוקתי של מרבית העובדים, כעת ובעתיד. אם לא די בכך, היא אף הודיעה כי אין באפשרותה לשלם לעובדים את שכר נובמבר

החברה הגישה בקשה למתן צו פתיחת הליכים וביקשה להפעיל את החברה רק לתקופה קצרה (כחודש ימים) ולפטר מידית 50% מהעובדים. בנוסף, התברר כי הכוונה היא להפעיל את החברה כעסק חי בתצורה מינימלית, שתפגע בביטחון התעסוקתי של מרבית העובדים, כעת ובעתיד. החברה מבקשת לצמצם מסיבית את פעילותה, תוך פגיעה בעובדים ובזכותם להמשיך לעבוד. אם לא די בכך, היא אף הודיעה כי אין באפשרותה לשלם לעובדים את שכר נובמבר.

לפיכך, הוחלט במרחב כנרת לאשר סכסוך עבודה דחוף, זאת לאור המהלכים החדצדדיים של ההנהלה, שנעשו ללא שיתוף נציגי העובדים וההסתדרות ובניגוד גמור להצהרות יור הדירקטוריון, נועם לנדאו, בישיבה מיום 20 בנובמבר 2022, עם יור ההסתדרות במרחב כנרת, אבי גבאי וועד עובדי המחלבה, שם נטען כי הכוונה להעסיק את כל העובדים. הפעלת סכסוך העבודה נועדה לאפשר לעובדים לשמור על מקום העבודה ולבצע פעולות ארגוניות לצורך שמירת זכויותיהם ועתידם.

השבוע, התקיימה אספת עובדים ובה הם עודכנו על ידי הוועד והמרחב בנוגע לסכסוך העבודה. במסגרת האספה, הודיעו נציגי ההסתדרות כי מדובר בהיערכות למאבק שמטרתו להציל את מקום העבודה ואת פרנסתם.

יור מרחב כנרת בהסתדרות, אבי גבאי: “מקום עבודה שכזה בצפון הוא בחזקת שמורת טבע, שצריך לטפח ולשמר. כל הגורמים שמעורבים בעניין צריכים לשנס מותניים ולהתגייס לעזרההבנקים, הקיבוצים בסביבה, בעלי המניות והרפתנים, כדי לשמור על המפעל. אובדן של מפעל שכזה ברמת הגולן ובעמק חפר זה פיגוע חברתי. כולם צריכים לטפל במצב ויפה שעה אחת קודם“.

יור ועד עובדי מחלבות רמת הגולן, שוקי אטד: “העובדים לא יהיו בני ערובה בגלל המצב שאליו נקלעה החברה. זכותנו להיאבק על המפעל ולקבל את כל זכויותינו. אנחנו דורשים לבדוק את ההתנהלות שהובילה לרגע עגום זה“.

את העובדים מייצגים עוד גלילה הורנשטיין ועוד אלון הורנשטיין.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?