מוכנות ברמה גבוהה

בשבוע שעבר, התקיימה השתלמות סע”ר (סיוע עצמי ראשוני) למתנדבים מהמועצה האזורית גולן. זהו קורס והכשרה בסיסית למסייעים שאמורים לתת מענה ראשוני לאוכלוסייה בשעת חירום, עד להגעת כוחות הביטחון


בשנים האחרונות הגיע האדם לאין-ספור הישגים פורצי דרך והוכיח שאין כמעט תחום או תרחיש שמעבר לשליטתו. אבל אחד האתגרים העצומים שמולם ניצבים בני האדם ללא יכולת השפעה הוא איתני הטבע. כפי שהוכח באסונות טבע חמורים שהתרחשו ברחבי העולם – ביניהם רעידת האדמה הקשה בנפאל, שהתרחשה לפני כשנה – ישנם דברים שאותם האדם לא מסוגל למנוע. אבל, אף על פי שלא ניתן למנוע אותם, אין זה אומר שלא ניתן להתגונן ולהתכונן אליהם מראש, כפי שהשכילו לעשות ברמת הגולן בשלוש השנים האחרונות.

בשבוע שעבר, התקיימה השתלמות סע”ר (סיוע עצמי ראשוני) למתנדבים מהמועצה האזורית גולן, זו השנה  השלישית ברציפות. המתנדבים הם אזרחים המתגוררים באזור, שעוברים קורס והכשרה בסיסית שיכשירו אותם לתת מענה ראשוני לאוכלוסייה בשעת חירום, עד הגעת הכוחות המוסמכים לכך לזירת האירוע. באופן זה, כשיש אזרחים תושבי האזור שיכולים להעניק סיוע ראשוני, יהיה קל ויעיל יותר להתמודד עם הסכנה ומספר הנפגעים ירד משמעותית.
את ההשתלמות העבירו חיילים המשרתים בהגנה המרחבית של אוגדת הבשן, ביניהם סמ”ר מיכאל בר-לב, המשרתת בתא התגוננות אזרחית של ההגנה המרחבית באוגדה. במסגרת תפקידה, פועלת מיכאל כדי לשפר את המוכנות לחירום ביישובי האזור וכדי לשמור על קשר רציף בין כוחות הצבא לבין המועצות האזוריות. היא לקחה חלק פעיל בהדרכת המתנדבים בהשתלמות.

“ביומיים הראשונים”, מסבירה מיכאל על מהלך ההשתלמות, “המתנדבים למדו על ההיערכות למצב חירום משלושה היבטים: כיבוי אש וניהול תשתיות, חילוץ קל במקרה של רעידת אדמה ומתן עזרה ראשונה מידית לנפגעים. המתנדבים למדו כיצד לתפקד בצורה היעילה והבטוחה ביותר בכל אחד מהמצבים האלו ומה עליהם לעשות כדי להתחיל ולטפל באירוע עד להגעת כוחות הביטחון.
לאחר יומיים של למידה עיונית, הגיע הזמן לסכם את החומר ולתרגל את כל מה שנלמד.

“ביום השלישי, המתנדבים חולקו למספר תחנות, בהן התנסה כל אחד מהם בהפעלת הכלים בהם משתמשים בשעת חירום. אנחנו, המדריכות, דימינו נפגעים והם היו צריכים לחלץ בובות מתחת להריסות ולמעשה להביא לידי ביטוי את כל מה שלמדו. זה היה תרגול מאוד מוחשי ומקיף, שדימה מצב חירום אמיתי ככל הניתן, כדי לאפשר למתנדבים להתמודד אתו וללמוד איך עליהם לתפעל אירוע.

אישית הרגשתי שהם עשו זאת במלוא הרצינות ואני יודעת שאם חלילה יהיה צורך, נוכל לסמוך עליהם במאת האחוזים לתת את המענה הראשוני היעיל והמהיר ביותר”.

מיכאל מדגישה ששיתוף הפעולה הפורה בין המועצה האזורית לבין כוחות הצבא לא מתקיים רק בתרגילים שנתיים מסוג זה, אלא באופן שוטף ויום-יומי: “אנחנו בקשר שוטף עם המועצה האזורית, גם בנושא של תרגילים ושמירת הכשירות של המתנדבים ביישובים וגם בנושאים כמו מיגון, צופרים והתראה. הקשר המתמשך והפורה הוא זה שמאפשר את השמירה על ביטחון התושבים ברמת הגולן”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?