מהתפוח, דרך היין לברידג’

ניהל אתפירות הגולן“, ניהל אתיקבי רמת הגולןבעשור המשמעותי שלהם ועכשיו הוא עסוק רוב הזמן בברידג‘ – התעמלות למוח. האורח שלי לשבת הוא שלום בלייר


קצת על עצמך

שלום בלייר, נשוי לרוני, יש לנו ארבע ילדים נשואים ושמונה נכדים“.

מגורים

בקצרין, כבר 20 שנה. לפני כן, גרנו 25 שנים באלרום. רוני אשתי ואני בני אותו גרעין, מראשוני קיבוץ אלרום, כבר 45 שנה בגולן“.

איפה נולדת וגדלת?

נולדתי בפולין, עליתי לארץ בגיל 10. המשך הילדות והנעוריםבפתח תקווה. משם, כבוגר תנועתהמחנות העולים“, הגעתי לנחל ולקיבוץ אלרום. היינו אחד מהגרעינים המייסדים וחברי הקיבוץ משך 25 שנה. חיינו באלרום היו יפים ומלאים, מילאנו תפקידים שונים בכל תחומי החיים.

את לימודיי האקדמיים, עשיתי אחרי ששימשתי מרכז משק, בגיל צעיר מאוד. אחרי הלימודים, שימשתי כמנכלפירות הגולן‘, בית הקירור והאריזה הגדול בארץ (אז וגם היום) לתפוחים ונשירים אחרים, המשותף לשמונה משקים בגולן, קיבוצים ומושבים שיתופיים. היום, זאת שותפות מלאה עםפרי פסגות‘, בשםבראשית‘.

בהמשך, למשך ארבע שנים, שימשתי כמנכל מועצת הפירות. עבודה שחייבה שהות בתל אביב משך מספר ימים בשבוע. שמחתי מאוד לחזור לגולן לפעילות מאתגרת ומרתקת: ‘יקבי רמת הגולן‘.

תקופה מקסימה, עשור מרתק. למדתי את נפלאות עולם היין. עולם המשלב חקלאות ותעשייה ותרבות וקולינריה ויחסי ציבור ויופי ועניין איןסופיים. עבדתי עם צוות נהדר ביקב ועם אנשים נפלאים בכרמים ברמת הגולן. אהבתי כל רגע בעבודה זו

תקופה מקסימה, עשור מרתק. למדתי את נפלאות עולם היין. עולם המשלב חקלאות ותעשייה ותרבות וקולינריה ויחסי ציבור ויופי ועניין איןסופיים. עבדתי עם צוות נהדר ביקב ועם אנשים נפלאים בכרמים ברמת הגולן. אהבתי כל רגע בעבודה זו ואחרי 10 שנות ניהול של היקב, שהביא את מהפכת היין האיכותי בישראל משנות ה-80′, עברתי לפעילות כלכלית, כחבר ויור מועצות מנהלים שונות. אך את ענף היין לא נטשתי. הקמנו את בית הספר ליין, במסגרת מכללתאוהלובקצרין וביוזמת מנהלה. משך תקופה, ניהלתי את בית הספר, הקמתי את היקב הלימודי שלו, לימדתי חלק מהמקצועות הכלכליים בקורס ונהניתי מהמגע והמשך הפעילות בתחום היין“.

איך נראה יום שישי שלך?

בסופי שבוע, מגיעים הילדים עם משפחותיהם לביקור. אין כמעט מצב בו נשהה בבית בסוף שבוע לבד. שלושה מילדינו מתגוררים בצפון, אחד במרכז ומשפחתה של בתנו המאומצת (עוד מתקופת הקיבוץ) – בקדמת צבי. כך שסופי השבוע עמוסים ומלאים. ביום שישי, עורכים קניות לשבת ומבשלים“.

מה אוכלים בארוחת השבת?

אני מופקד על חלק מהבישולים: בשרים, מנות עיקריות אחרות, מרק עוף פולני (חובה). הארוחה מלווה לרוב ביין טוב ולילדינו יש דרישות לאיכות היין. ההעדפה ליינותיקבי רמת הגולן‘, אך על שולחננו עולים גם יינות מיקבים אחרים מהארץ ומחול.

המטבח האהוב עליי הנו יהודיאירופי. בשרים, חמין, גפילטע פיש, שרוני מכינה לחגים. במשפחתנו, אוהבים להתנסות במאכלים ובטעמים שונים. חלק מילדיי אוהבים לבשל, כך שהמגוון שעולה על שולחננו רב“.

מה הכי כיפי בשבת שלך?

השבת מתאפיינת ברוגע, קריאת עיתוני סוף שבוע, בילוי עם הנכדים. לפעמים, מטיילים בסביבה המקסימה בה אנו חיים, הגולן והגליל. מכיוון שהיום אינני נייד, מלווה בעיקר את המשפחה ברכב ודואג לסיום מתאים בארוחת צהריים“.

מה עושה בשעות הפנאי?

התחביב העיקרי שמעסיק אותי היום הנו משחק הברידג‘. אני משחק עם פרטנר קבוע מקצרין, במועדון במבואות חרמון, פעם בשבוע. בנוסף, משתתף באירועים ותחרויות אזוריות וארציות. מבלה מספר שעות ביום מול המחשב במשחק הברידג‘. לאחרונה, עסוק בהקמת סוג של קהילת ברידגבגולן.

במסגרת מתנס קצרין, אנו מריצים חוג של יסודות המשחק עם מדריך מקצועי. בהמשך, בכוונתי להריץ מועדון ברידגשאליו יגיעו מקצרין ומכל הגולן. פעילות מדהימה, התעמלות למוח. מאוד פופולרי בארץ, עם אלפי שחקנים חובבים, בעשרות מועדונים. בגולן, הגענו לגיל המתאים, על אף שפעילות זו לא מיועדת בהכרח לאוכלוסייה מבוגרת. בנוסף לברידג‘, אני קורא, בעיקר ספרות ישראלית. מדי פעם, נוסעים גם לחול. הכנת הטיול, ההתארגנות אליו והטיול עצמוצורכים זמן רב.

בנוסף. אשתי ואנכי מתנדבים בארגוןפעמונים‘, מזה מספר שנים. אני מלווה משפחות בקצרין, בגולן ובסביבה. רואה בזה שליחות וההצלחות (והן רבות) מצילות חלק מהאנשים שאתם עובדים וממלאת אותי בסיפוק וגאווה“.

שיר אהוב?

המוזיקה המועדפת עליי היא ארץישראלית: אריק איינשטיין, מתי כספי, יהודית רביץ, חוה אלברשטיין. לזמרים החדשים בארץ, קשה לי יותר להתחבר“.

מה אתה אוהב בגולן?

אני אוהב את הגולן על נופיו ואנשיו. אוהב לטייל, בעיקר בחלק הצפוני, שקשור אצלי לתחילת דרכי כאן. כאשר נוסעים למרכז הארץ, מתגעגעים מהר לשקט ולרוגע ולטבע המדהים שיש לנו כאן. חבל ארץ היפה והטוב בישראל. מבחינתי, אין לו תחליף“.

מה מאחל לעצמך?

מה שנשאר לאחל לי ולמשפחתי: קודם כול, בריאות טובה, גם אושר והנאה מכל מה שעושים, יוצרים וחווים“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?