מאגד הבנייה בגולן “ספיד דיזיין”

בשבוע שעבר התקיים במועדון קדמת צבי כינוס ראשון בנוסח “ספיד-דיזיין” בו נערכו מפגשים קצרים בין כ-30 בעלי מקצוע ממאגד הבנייה של מט”י גולן ובין משתכנים בשלבים שונים של הקמת ביתם בגולן. הכינוס התקבל בהתלהבות ומשתתפים דיווחו על אווירה “חוצלארצית”


הצלחה מסחררת, כך סוכם כינוס ה”ספיד-דיזיין” שהתקיים ביום שישי שעבר במועדון המעוצב של קדמת צבי, בהשתתפות ערנית של למעלה מ-100 איש.

“ספיד-דיזיין” הוא אירוע המושאל מתבנית “ספיד-דייט”, במהלכו נחשף מספר גדול של בעלי מקצוע מענף הבנייה אל משתכנים בזמן קצוב מראש ובמקביל. בעלי המקצוע מציגים למשתכנים תשובות ויעוץ ממוקדים, כל אחד בתחום הבנייה שבמומחיותו.

הרעיון הובא אל סיפם של מאגד הבנייה ומט”י גולן ואל שולחנה של מחלקת הקליטה במועצה האזורית גולן, אומץ בחום, תוכנן בקפידה והופעל ברמת גימור בינלאומית.

75 משתכנים ו-30 בעלי מקצוע מהמאגד הגיעו לאירוע שכלל ארבעה סבבים של ייעוץ פרטי בני 20 דקות כל אחד, בכל סבב – 14 יועצים, בסך הכל כ-56 מפגשי יעוץ רשמיים. פרט לכך נערכו פגישות עבודה רבות שאינן רשמיות.

בין סבביי המפגשים האזינו הבאים לשבע הרצאות בנות 20 דקות כל אחד, שניתנו במקביל בנושאים נבחרים. האדריכלית גילה זליגר הגישה טיפים לשדרוג הבית; מיכאל יורג האיר את עיני הבאים בנושא חשיבותו של חסכון באנרגיה; רננה ירון הציגה בית ירוק ללא תוספת מחיר; ירון פרידלנד – בנייה בחומרים טבעיים ;מיכל גלר – “כמה זה עולה לי למטר?”; חופית קדם הרחיבה בנושא הון עצמי – איך לחשב וממה להיזהר; דניאל טישאור הציג סוגיות ושאלות בנושא התכנון האדריכלי. את חלליו של המועדון רחב הידיים, שהמה מהענין הרב של המשתתפים, אפפו כל העת ריחות הקפה הארומטי והכיבוד המושקע של מסעדת “פרנצ’וק” בקצרין.

כינוס באווירה חוצלארצית
להצלחת האירוע ולהגשמתו אבות רבים, גם אימהות, אך מביאת הרעיון היא האדריכלית ומעצבת הפנים גילה זליגר, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים ביונתן. זליגר, נשואה ואם לארבעה בנים, הינה בוגרת כלכלה ומנהל עסקים מבר אילן, שעשתה הסבה לאדריכלות פנים ב”אורט קריירה” בכפר סבא.

זליגר: “לאחר שנחשפתי לרעיון במרכז הארץ, הבאתי אותו לצוקי דויטש, מרכז מאגד הבנייה בגולן, ולספי רץ יו”ר מט”י, השניים הציגו אותו בפני עמיחי אלבה, מנהל מחלקת קליטה במועצה האזורית, כולם ‘נדלקו’ על הרעיון ומשם התחלנו לעבוד על התאמתו לצרכי הגולן.

לנושא התגייסו גם רותם קבלו ממחלקת הקליטה ולירז בריש ממט”י, בחורות ‘תותחיות’, שעבדו יחד עם צוקי ועמיחי אלבה, והכינו את האירוע במסירות במשך כמה חודשים.

“בבסיס האירוע עומדת תבנית ה’ספיד דייט’, כאשר כל עשרים דקות יושבים הבאים מול נציג אחר. מכיוון שחשבנו שיהיו יותר צרכנים מנותני שירות, החלטנו לקיים גם הרצאות במקביל לראיונות. האירוע היה מבוסס על הרשמה מראש והכוונת הנרשמים ליעדם, אך מי שלא עלה בידו להגיע לייעוץ, עדיין יכל להאזין להרצאה, לפגוש בונים אחרים בגולן.”

כיצד התרשמת מהגשמת הרעיון?

“היו שם אנרגיות מטורפות, אווירה מאוד טובה, יתכן ולא היה כאן עדיין אירוע כזה. אנשים הגיעו גם אם לא נרשמו מראש, בהפסקה עדיין ניסו להיכנס לשיחות עם בעלי המקצוע, עמדו בתור, רשמו מספרי טלפון, וכשכבר הכל הסתיים עוד ביקשו להמשיך.”

אפשר לומר שזו היתה הלימה של צרכים מול היצע?

“לגמרי. זו היתה חשיפה, משהו מפרה לגמרי, אשר בהחלט ענה על צורך מאוד גדול.

הגיעו גם אנשים ללא שום תכנית, אשר פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל את הבנייה; למי לגשת קודם, למהנדס, אדריכל, רישוי? אחרים הגיעו כבר עם תכניות ובשלבים שונים, לכל אחד בעיה לא פתורה משלו וכולם יצאו מרוצים. הכל הודות לשיתוף פעולה מעולה בין מחלקת הקליטה, מט”י, מאגד הבנייה, כאשר כל בעלי המקצוע של המאגד נרתמו לתת יעוץ חינם, וולונטרי.”

ברגע הכניסה חשתי באווירה חוצלארצית אחרת, כיצד יצרתם אותה?

“היה לנו מאוד חשוב לכבד את הבאים. באירועים דומים שנערכים במרכז הארץ מרגישים בהשקעה, בקייטרינג, בעיצוב. רצינו שכך גם יהיה אצלנו, שלא יהיה עוד אירוע פשוט של פריפריה, רצינו שאנשים ירגישו שהם באים למרכז של תכנון, עיצוב, כמו בכל כנס מכובד במרכז. אנשים אכן הגיבו ואמרו שהם מרגישים שכיבדו אותם.

“לכל בעלי המקצוע היה תג מודפס עם השם והמקצוע, גם המשתכנים קיבלו מדבקה עם שמם ויכלו לפנות ישירות אל בעל המקצוע הרלוונטי. כמו כן הוצב גם שילוט על השולחנות, חולקו דפים ובהם לוחות זמנים להרצאות ושיחות, כמו גם שיבוץ לייעוץ לפי ההרשמה.”

מי היו רוב הפונים?

“כולם היו אנשים שבונים בגולן, רובם תושבים חדשים. היו מכל הגילאים, מבוגרים, צעירים, בעלי בתים שרצו עצה לבית קיים, היו שבונים בית חדש, היו נקלטים והיו ותיקים שרק עכשיו התפנו להקמת ביתם. זה תחום שנוגע לכולם, גם לאחר שסיימת בנייה או שיפוץ, תמיד יש שאלות.

חשוב מאוד להדגיש: הפתרונות ניתנו במקום, כאשר המטרה היתה לתת עם כל הלב, והרגישו את זה. כיועצים, אנחנו נתנו, וקיבלנו לא פחות”.

בראיונות סביב לשולחנות

קרוב ל-30 בעלי מקצוע מכל שלבי ותחומי הבנייה ענו למשתכנים באירוע ה”ספיד-דיזיין”.

על השאלה מה התנהל בראיונות סביב לשולחנות שגדשו את מועדון קדמת צבי, עונה צוקי דויטש, מרכז מאגד הבנייה בגולן: “זה מתחיל ממפגש עם משפחות שאין להן מושג וצריכות הכוונה ראשונית, למשל מאיזה חומרים מקובל ורצוי לבנות, סדרי גודל של עלויות, סדרי גודל של בתים, מה מקבלים, מה משלמים. מתחילים במעין הכוונה ראשונית, גם יעוץ פיננסי ומשכנתאות. בין בעלי המקצוע היו כמובן אדריכלים למיניהם, דגש ניתן גם לבנייה ירוקה ובחומרים טבעיים, היו מפקחים, קבלנים, מומחים לבנייה קלה מכמה סוגי חומרים, מעצבי פנים, משווקי ויצרני אביזרים בכל הבית, נגרים, חשמלאי, איש תנורי חימום, וגגן.”

מה היה האפיון של המשתכנים, אלה שבאו לבקש עצה?

“הרוב היו ברמה של טרום-בנייה, בכל מיני שלבים, חלק במחשבות ראשונות, חלק לאחר אישור המינהל, חלק בשלב של בחירת אדריכלים. היו גם משפצים, הגיעו גם בעלי מקצוע שבאו לשמוע רק הרצאות, והיה גם נציג של יישוב, שאחראי על הבנייה ורצה להביא חומרים למשתכנים. רוב המשתכנים היו מהגולן, כמה גם שבונים בקצרין, זוג אחד מעמק הירדן.”

כיצד משולבים בנושא גם תושבי הכפרים הדרוזים, הרי לא מעט בעלי מקצוע בתחום באים מתוכם?

“במאגד שני תושבים דרוזים, בקרוב נעשה מאמץ לגייס חלק גדול יותר מהם”.

כיצד הגיבו בעלי המקצוע?

“ברור שזה היה מאוד מועיל, היו כאלה שדיווחו לי על קיום למעלה מעשר פגישות. משתכנים אמרו לי שאם עד עכשיו היו במעין אפלה, במפגש הם כבר מצאו מספר בעלי מקצוע שהם מעוניינים להתקשר איתם.”

מה התכנית להמשך?

“אנחנו בשנתו הראשונה של המאגד, שרשומים בו היום 43 בעלי מקצוע והמעגל מתרחב. אנחנו מתארגנים לשנת 2014. כל בעלי המקצוע בגולן בתחום מוזמנים להצטרף אלינו.

כמו כן אנחנו עומדים להשיק אתר של המאגד, בו ירוכז כל המידע על פעילותנו וגם דף פרופיל על כל אחד מבעלי המקצוע.

אנחנו מתכננים מפגשים כאלה ודומיהם גם במשקים עצמים, הראשון כבר התקיים לפני חודשיים במבוא חמה ויועד רק למשתכנים שלהם. קבלנו בקשה ממושב נאות גולן לסדרת הרצאות של בעלי המקצוע אחת לחודש וגם נציג נוה אטי”ב העביר אלינו פניה להגיע ליישובו.

משקים נוספים, שמעוניינים בסיוע והעשרה של המשתכנים מוזמנים לפנות גם הם אלינו.

לאור ההצלחה המסחררת יתקיים שוב אירוע בסדר גודל כזה, במתכונת כזו או אחרת.

אני מבקש לתת קרדיט מכאן למחלקת הקליטה במועצה אזורית גולן ומט”י גולן, שעשו עבודה מדהימה, לפרנצ’וק שנתן מכל הלב. לנו זו הייתה חגיגה אמיתית ואבן דרך משמעותית לפעילות מאגד בעלי מקצועות הבנייה בגולן, בשיתוף פעולה מעולה עם הקליטה ומט”י.”

—————-

“מדובר באירוע עם קונספט מאוד ייחודי וחדשני, משהו שלא נעשה עד היום בהתיישבות הכפרית”, אומר עמיחי אלבה, מנהל מחלקת הקליטה במועצה האזורית גולן.

אלבה: “האירוע שהתקיים השבוע במועדון קידמת צבי, היה בעל משמעות כפולה. מצד אחד, הארוע נתן מענה לכל אלו שנמצאים בתהליכי בנייה בגולן וכמהים לקבל ייעוץ ומפגש עם מגוון של בעלי מקצועות. המפגש נתן בעבורם הכוונה מצוינת ודחיפה משמעותית לתוך התהליך. הודות לקונספט שעל פיו נבנה האירוע, אנשים הרגישו הרבה יותר חופשיים להגיע, ללמוד וגם ליהנות. מעל הכל כמובן המטרה הראשית שלהם היתה להתקדם במשימה ‘המפחידה’ הזאת של בניית הבית. בסיכום ראינו כי אפילו כמה עסקאות נסגרו באותו יום.

“מצד שני, ניתנה כאן הזדמנות נדירה ליזמים ובעלי עסקים מקומיים, להפגש עם קהל לקוחות פוטנציאלי ממוקד מאוד. באירוע אחד מוגדר הם יכלו לייעץ, להכווין, לתת טיפים חשובים וכמובן גם לקבל חשיפה לעסק שלהם. בסופו של דבר גם לסגור עסקאות בהמשך. השילוב של שני אלו יצר סיטואציה של WIN-WIN בגדול וכולם יצאו נשכרים.

“התגובות שקיבלנו על האירוע היו נלהבות מכל הכיוונים. היו נקלטים שהגיעו מהמרכז לאירוע, ואמרו לנו בסוף האירוע, שבדרך הם עוד התלבטו אם כדאי לעשות את הנסיעה… בסוף הארוע הם הודיעו לנו שהם מחכים לאירוע נוסף”. בהחלט היה שווה את המאמץ וההשקעה הרבה גם מבחינתנו.

תגובה מעניינת התקבלה מתושב שכבר סיים את הבנייה לפני כשנה, הגיע לאירוע ושאל: ‘איפה היה הקונספט הזה עד עכשיו? הרי זה בדיוק מה שנקלט צריך. כלים נכונים, בצורה נכונה ובארוע אחד מרוכז ונכון. בדיוק מה שגורם לך להבין איך עושים זאת נכון ומוביל אותך לקפוץ למים’.

“אני מאמין שהאירוע הצליח בעיקר הודות לשיתוף פעולה ונכונות גבוהה מאוד של כל הגורמים להוציא אותו לפועל; כולל את כל אנשי מט”י גולן המדהימים, אנשי המאגד, אנשי מחלקת הקליטה ובתוכו מרכז מידע לקליטה גולן, שעשה מטעם המחלקה טלפונים רבים לקראת האירוע ובזכותו הגיעו נקלטים רבים לארוע, וכמובן החטיבה להתיישבות שהינה שותפה משמעותית שלנו לאורך כל הדרך”. “אנו רואים באירוע זה אבן דרך משמעותית ומכאן אפשר רק להמריא. ב-6 לנובמבר אנחנו מתכננים ארוע דומה ושונה… אותם חברי מאגד, אבל הפעם וירטואלי. בעלי מקצועות הבנייה מהמאגד יענו במשך ערב שלם על שאלות של הבונים בגולן בעמוד הפייסבוק “לגור בגולן”. במקום כוס קפה במועדון קידמת צבי, תהיה כוס קפה בסלון הבית וללא צורך לצאת מהבית. ערך מוסף של ארוע כזה הוא החשיפה האדירה שמגיעה לאוכלוסייה רחבה שמהווה קהל פוטנציאלי לקליטה עתידית” מסיים אלבה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?