לברוח מהמציאות ובחזרה

חדרי הבריחה הטרנדיים הגיעו גם לגולן. דניאלה ומרום פרל מפעילים את “אובססיה” – חדר קריפי, שמחכה כי תברחו ממנו. לקראת הפסח – פותחים עוד חדר


אביב פורח בגולן ועסקי הבריחה פורחים בארץ ובעולם. בין העסקים החדשים והנכונים שנפתחו כאן השנה – חדרי הבריחה, שהקימו דניאלה ומרום פרל באזור התעשייה קצרין.

מדוע הצמידה הכותבת לפתיח את התארים נכונים וגם נבונים? כי הם עונים על חסר שעדיין לא לגמרי סופק בתיירות בגולן – עיסוק לכל המשפחה והגילאים, משהו שאינו באתרי טבע אתגריים ופעילות שאינה קשורה למצבי הרוח הקיצוניים של מזג האוויר המקומי – להט הקיץ וסופות החורף. שלא לדבר על פעילות מקורית לתושבי האזור עצמם, שכבר מיצו עד כלות את פריחת האירוסים, נפלאות הסקי וקסם המפלים.

לפני שנה, התחילה דניאלה פרל, 38, נשואה למרום, אם לשלושה, תושבת אניעם מזה 11 שנה, לשקוד על הקמת העסק שהנו שותפות עם הבעל ובעלי חברת “שרלוק”, בעלי חדרי בריחה במרכז.

“חדר הבריחה הראשון שהקמנו, ‘אובססיה’, נחנך בינואר השנה”, פותחת פרל אך מעט את דלתו של העסק, שסודיות היא מילת מפתח בו. “החדר השני נמצא בעיצומה של הקמה ומקווים לפתוח אותו בפסח. זאת, כי אנחנו מאמינים שחדר אחד לבדו אינו נותן די מענה, בוודאי לא לקבוצות בנות יותר משישה אנשים, או משפחות גדולות”.

דניאלה: “זה משחק חווייתי, שמבוסס על שיתוף פעולה ואינטראקציה בין אנשים ועיקרו פתרון של חידות ומשימות. אבל איש לא יספר לך מה יש בתוך חדר בריחה כי הרי זה ספוילר. לא מספרים, גם לא מי ששיחקו, כי זה כמו לתת פתרון לתשבץ, לפני שעשית אותו”

 מה זה כל הטרנד הזה, חדרי בריחה, זה לא ייעלם כפי שהגיע?

פרל: “התוודעתי אליו לפני כשנה ועכשיו כבר אפשר לגלות שפחדתי להיכנס לחדר כזה, פחדתי להתפדח, לא להצליח… אבל נכנסתי. בחמש הדקות הראשונות, אתה מרגיש נבוך מעט, לא יודע מה לעשות ואז, משהו משתחרר ואתה נמצא לגמרי בתוך הסיפור. כבר לא מעניין אותך מי מסתכל עליך, אתה לגמרי בפנים וחווה עד הסוף. זה אדרנלין אדיר! יש אנשים שמתמכרים לחוויה, יש קבוצות שעברו את רוב החדרים בארץ, כבר נוצר אפילו מרתון, עכשיו הם מחכים שנפתח את החדר השני, כדי שיצטרף למרתון בצפון”.

איש לא יספר מה יש שם, זה ספוילר

פרל: “את שואלת מה זה? זה משחק חווייתי, שמבוסס על שיתוף פעולה ואינטראקציה בין אנשים ועיקרו פתרון של חידות ומשימות. אבל איש לא יספר לך מה יש בתוך חדר בריחה כי הרי זה ספוילר (מידע שחושף פרטי עלילה באופן שעלול לקלקל את ההנאה – ד”ש). לא מספרים, גם לא מי ששיחקו, כי זה כמו לתת פתרון לתשבץ, לפני שעשית אותו. כל חדר בארץ הוא סיפור אחר ואתה לא רוצה לדעת במה מדובר, לכן גם לא מצלמים בתוך חדר.

“בעידן של היום, השעה בה פועל החדר, היא היחידה שבה אנשים משאירים בחוץ, בתאים נעולים – פלאפונים, ארנקים וחפצים אישיים ואז, הם באמת חווים שחרור מהודעות ומהחיים בחוץ”.

 למי זה מיועד ומה השוני הגדול מול חוויות חופשה אחרות?

“זו חוויה למשפחה, לזוג, לקבוצות עובדים וחברים. אנשים אומרים שהדרך לאושר היא צבירה של חוויות בחיים? כאן צוברים חוויה ולא רכוש; אנשים נשארים עם זה, כי הם עשו משהו ביחד, לא היו סטטיים ולא הסתכלו על מסך.

“לכל קבוצה נוצרות חוויות שונות לגמרי, כי כל קבוצה מגיעה לפתרונות אחרים וחושבת בדרך אחרת. זו אטרקציה נכונה גם לקהל המקומי ומאוד נחמד לראות למשל חבורת בנות 17, שבאות ברגל מקצרין, לשחק בחדר”.

 מה כן אפשר לספר על החדר שלכם?

“שם החדר שלנו הוא ‘אובססיה’, הוא טיפה עם אווירה ‘קריפית’ – מלחיצה, אבל ילדים היו כאן כבר מגיל עשרה חודשים… במנשא. היו גם ילדים בני שש, היו קבוצות של בת ובר-מצוה; ההשתתפות תלויה בילד – יש ילדים שהסיטואציה מלחיצה אותם, אבל כל הורה מכיר את הילד שלו ויודע מה כדאי וממה יש להימנע. חשוב לציין כי חלה חובת ליווי של מבוגר לילדים מתחת לגיל 16 – הן מבחינת שמירה על המקום והן מבחינה קוגניטיבית, הרי יש כאן ענין של חשיבה, משימות ופתרון חידות.

“עד איזה גיל אפשר להשתתף? – כל גיל שמצליח לעלות אלינו במדרגות לקומה שנייה. אפשר להדגיש כי זה לא מיועד לנכים, מפני שיש משימות שלא מתאימות לנכויות מסוימות.

“החדר השני שהקמנו הוא חדר בנושא של ‘גלגל רפאים’ – רוג’ום אל-הירי. בגלל אופיו החווייתי, הוא מתאים יותר לקבוצות גדולות. ‘האובססיה’ הנה נושא גלובלי לחדר הראשון והרוג’ום  – נושא גולני לחדר השני”.

 כמה פרטים טכניים?

“זמן הפעילות בחדר הוא עד 60 דקות. סך כל המתחם משתרע על כ-200 מטר רבוע. ממוקם ברחוב 20, באזור התעשייה קצרין, הכי פשוט לאתר אותו בווייז, בערך ‘שרלוק חדרי בריחה’. יש להזמין יום ושעה דרך האינטרנט. המקום סגור, ממוזג, נעים להיות בו, פתוח כל השבוע עד חצות, גם בשישי-שבת”.

 לסיכום?

“כדאי לציין כי יש חדרי בריחה ברמות שונות – דור 1, 2, 3. הדור הראשון מתאפיין בהרבה מנעולים, בצופנים של מנעולים. בדור השני, נוספה למנעולים גם אלקטרוניקה והדור השלישי מבוסס על אלקטרוניקה. אנחנו שייכים לדור השלישי, יש לנו תפאורה מאוד מושקעת והתחושה היא כמו להיכנס לסצנה של סרט.

“אנחנו שייכים למועדון של החדרים הטובים בארץ ‘The Room’, נותנים הטבות ומודים מאוד לאנשי המועצה המקומית קצרין, שעשו הכל כדי לעזור, לפרגן ולסייע”.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?