כיאה לבית של שף

אבישג ומודי מירוני גרים ביונתן עם ילדיהם. צבעים בהירים עם נגיעות של צבע, המון פעמונים, פורמייקה בפסים צבעוניים והרבה הומור. לב הבית – המטבח


  אבישג ומודי מירוני עברו לגור בגולן לפני שמונה שנים על מנת לגור בישוב עם קהילה מתפתחת, אוויר נקי, חינוך טוב לילדים ושינוי קצב החיים. במושב יונתן הם התאהבו ממבט ראשון ומאז מרגישים בבית

ספרו קצת על עצמכם

אבישג: “קוראים לי אבישג, בת 35, נשואה למודי. הורים לארבל(10) ברק (8) נבו (5.5) ואלמוג (10 חודשים). בנוסף, מתארחת אצלנו באופן קבוע נערה מקסימה בת 16, שהפכה לחלק מהמשפחה. הגענו מפתח תקווה ליונתן, לפני שמונה שנים. בעברי, עסקתי בייצור ובקרת איכות בטקסטיל ביטחוני ובאופנה. כיום, אני עוסקת בשיווק וקידום תיירות ומיזמים ומנהלת את העסק החדש ביחד עם מודי; הנחיית סדנאות בישול ביתי ואירוח קולינרי בביתנו.

“ביונתן התאהבנו ממבט ראשון. הרגשנו שפשוט הגענו הביתה. המקום חשוב לי ואני אוהבת להיות פעילה במושב ולהיות חלק מהקהילה. כיום, אני עורכת את העיתון של יונתן שיוצא פעם בחודש. אני מאמינה, שבאמצעות ה’יונתון’ שלנו, נוצר חיבור טוב יותר בין התושבים הוותיקים לחדשים. בכל ראש השנה, אנו מפיקים גיליון חגיגי. בגיליון השנה, יצרנו ציר התיישבות משנת ההקמה עד היום ומי הגיע לאורך השנים ותיבלנו בסיפורים של חלק מהמשפחות. הפקת ה’יונתון’ אינטנסיבית ואתגרית וההתמדה בו חשובה”.

מודי: “אני בן 39, במקצועי אני שף. למדתי ב’תדמור’ בשנת 2002. כשסיימתי את הלימודים, עבדתי וצברתי ניסיון במסעדות במרכז ובגולן. עיקר העבודה שלי בגולן הייתה במסעדות ‘סוזנה’ ו’זיגל’, בכפר האמנים אניעם. כשזיגל נסגרה, חשבתי על דרכי המקצועית. עבדתי קשה שנים רבות, הרבה שעות על הרגליים ועבודה במשמרות. העבודה האינטנסיבית גבתה מחיר משפחתי ואישי. אלמוג נולד ובערך באותו הזמן, המסעדה נסגרה. אבישג הייתה בחופשת לידה ואני סיימתי לעבוד. סוף סוף הייתה לי האפשרות לגדל את הילד שלנו ולהיות אתו 24/7.  אני מרגיש שזה טוב לאלמוג ולי, שאנחנו מבלים יחד מדי יום. למעשה, אני אבא במשרה כמעט מלאה. חיפשתי את הנוסחה המתאימה לי לשילוב האבהות והאהבה לבישול והרצון להמשיך במקצוע, רק במינון ואופי עבודה שונה.

“שאלו אותנו לא אחת מתי אנחנו פותחים מסעדה. לפתוח מסעדה בגולן זה לא קל. בחרנו לפתוח עסק המלמד בישול באהבה, יחד עם חוויה קולינרית שונה ממה שרגילים ובכך להגשים את החלום שלנו, המחבר בין אנשים, אירוח ואוכל שאנחנו כל כך אוהבים.

החוויה מתאימה לנופשים ולתושבים בגולן, לזוגות, משפחות וקבוצות. בנוסף, אנחנו נותנים מענה להזמנות מיוחדות. כל נושא האירוח הביתי מאוד מקובל ואופנתי היום ויוצר חיבור מעניין בין קולינריה לאישיות”.

כשבנינו את הבית, ראיתי דוגמה של פורמייקה מודפסת עם פסים צבעוניים. חקרתי לעומק ומצאתי נגר במג’דל שמס שיודע לעבוד עם הטכניקה והכי חשוב – יודע להתאים את הפסים, כך שהכול ייראה אחיד ומדויק”

מהו החלק האהוב עליכם בבית?

אבישג: “המטבח הצבעוני הוא החלק האהוב עלינו. כיאה לבית של שף, המטבח הוא המרכז. פה קורה הכול. מהסנדוויץ’ לילדים בבוקר, דרך שיעורי הבית ועד הקפה בערב, אחרי שכולם נרדמו.

“המטבח רחב ידיים, עשיר בצבעים, נוח לשימוש ותמיד אפשר למצוא מה לבשל בו. כשבנינו את הבית, ראיתי דוגמה של פורמייקה מודפסת עם פסים צבעוניים. חקרתי לעומק ומצאתי נגר במג’דל שמס שיודע לעבוד עם הטכניקה והכי חשוב – יודע להתאים את הפסים, כך שהכול ייראה אחיד ומדויק.

“יצא שמגוון פריטים שיש לנו במטבח מזה שנים תואם ומשלים את מראה המטבח באופן כמעט מדויק והכול ללא תכנון מראש. כך, למשל, סט הצלחות שיש לנו מהחתונה הוא עם הדפס זהה להדפס של הארון והאי.

“לאור העובדה שהסדנאות מתקיימות במטבח ובפינת האוכל, אני מנצלת את הזמן לבילוי עם הילדים כדי לאפשר למודי מרחב עבודה שקט ונעים”.

פעמונים

האם יש פריט אהוב במיוחד?

מודי: “מזה כ-12 שנה, אני אוסף פעמונים מכל העולם ומכל הסוגים. אני כבר לא זוכר מה היה הפעמון הראשון, אך יש לי כבר מעל 60 פעמונים. יש פעמונים שקיבלתי ממסעדות שעבדתי בהן. פעמון מיוחד שקיבלתי מחברה יקרה, רחלי גולדשטיין, מרמות. היא נתנה לנו פעמון שמצאה בבית סורי נטוש. הפעמון שופץ ותלוי ברוב הדר בכניסה לבית. לפני כ-10 שנים, אבישג הכינה סט פעמונים בעבודת יד, שמלווה אותנו עוד מהבית הקודם. לפני כשלוש שנים, קיבלתי ליומולדת מהחברים בעבודה פעמון בית ספר ישן, שצליליו יכולים להעיר שכונה שלמה”.

אבישג: “בחלל הציבורי, יש לנו פינה מיוחדת ובה ניצבת שידת עץ עתיקה, ששימשה כשידת האיפור של סבתי ז”ל וציור שמן של אגרטל עם פרחים, גם מבית סבתא. אני לא יודעת מה ההיסטוריה של התמונה, אך זוכרת שהייתה לה נוכחות בבית של סבתי והיה לי חשוב שתקבל משמעות גם פה”.

מהי הקנייה האחרונה שלכם לבית ?

מודי: “חמש שנים חיכינו לגינה מפנקת, שנוכל לשבת בה וליהנות מהאוויר הפתוח. כיף גדול לראות את הילדים קופצים, רובצים, מארחים את החברים למשחק כדורגל ולארח את השכנים לקידוש בשבת, או סתם לקפה של אחר הצהריים. את הגינה תכננו על מנת שתהיה פרקטית ונוחה לתפעול ותחזוקה. את פינת הזולה שיפצנו עם כריות צבעוניות והכול נעשה על ידי בעלי מקצוע נהדרים מהגולן. חשוב לנו לפרגן לאנשי הגולן ולחזק את היוזמות המקומיות”.                    

מהו החלק בבית שמייצג אתכם?

אבישג: “כל פינה בבית מייצגת בנו משהו. אנחנו אוהבים צבעים. הקירות לבנים עם נגיעות צבע שונות. יש הומור, אהבה, משפחתיות ועיצובים מעשי ידי כל אחד מהמשפחה.

יש לנו קיר עם תמונות של המשפחה ממוסגרות ומקושטות על ידינו. העבודה על הקיר הייתה פרויקט משפחתי בקיץ.

“פינה נוספת שמייצגת אותנו היא לוח עם מגנטים צבעוניים ומלאי הומור, שעוצבו על ידי אמן מתל אביב. חלק מהמגנטים הם מוצרי מדף וחלק עוצבו במיוחד בשבילנו, לפי הזמנה”.

האם הייתם משנים משהו בבית?

אבישג: “האידיליה שלנו היא כל הזמן לחדש ולרענן. אנחנו משפחה צעירה שממשיכה לגדול ובהתאם לזה, מתאימים את הבית לצרכים שלנו. היינו שמחים לשדרג את הסלון. התכנון הבא הוא להוסיף קמין ותאורה”.

 האם יש משהו שחשוב לכם להביע?

מודי: “מאז שעברנו לגור בגולן, אנו לא מפסיקים ללמוד על עצמנו, על הסביבה, על משפחתנו ועל היכולת להכיל אחרת את החיים וליהנות מקצב החיים בגולן, השונה כל כך מהעיר הגדולה. שיתופי פעולה ופרגון הדדי עם עסקים ובעלי מקצוע מקומיים הוא ערך חשוב בעינינו ואנו מאמינים כי הקהילה הגולנית יכולה להתחזק יותר בזכות זה”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?