“יש לי משהו להגיד לכם”

ביום חמישי, 28.3.2024, נפתחה במתנ”ס קצרין התערוכה “יש לי משהו להגיד לכם”, עבודות של בני ובנות נוער מתיכוני הגולן, המבטאות את רחשי לבם בעקבות השבעה באוקטובר

מאת: עדה סימוניץ

התערוכה “יש לי משהו להגיד לכם” מציגה עבודות של בנות ובני נוער מבית הספר “דרכא נופי גולן”, אולפנת קצרין-הגולן וביה”ס “מעלה רמות – טומשין”, אשר נענו ל”קול הקורא” של המכון החינוכי הישראלי ע”ש יאנוש קורצ’אק ובחרו להביע באמצעים אמנותיים את אשר על לבם בימים קשים אלה. מורות משלושת בתי הספר הזמינו את תלמידיהן להשתתף ביוזמה.

המיזם נוצר בימים הראשונים אחרי ה-7.10, בהשראת רעיונו של יאנוש קורצ’אק, לפיו ילדים חווים את העולם לא פחות ממבוגרים. הם מרגישים, מבינים ויודעים את מה שמתרחש סביבם ומגיבים בדרכם לדברים אותם הם מפרשים בכלים העומדים לרשותם. 

כלפי ילדים ובני נוער, מבוגרים נוטים לחנך, להקנות ידע, להציב יעדים, להטיל משימות ולהעריך אותם על פי רמת הביצוע של אותן משימות שהטלנו עליהם. יאנוש קורצ’אק, המחנך הדגול, הסופר והרופא מציע שננצור לרגע את כלי החינוך שברשותנו ונקשיב לילדים בלי להנחות, להדריך ולכוון; נשמע איך המציאות נתפסת ומתפרשת אצלם ומה הם נושאים אתם. אם נשאל ונקשיב בתשומת לב, מתוך כבוד לילד, לידיעתו ולרגשותיו, נוכל לנהל עם הילדים דיאלוג אמתי ומועיל. הדבר יהווה דוגמה אישית עבור הילדים ובני הנוער של כבוד לזולת, לרגשותיו ולדעתו.

כ-60 עבודות בתערוכה פותחות צוהר לתחושות שחשים הצעירים שבינינו, לחוויות שהם חווים ולאופן שבו המציאות נשקפת מבעד לעיניהם. העבודות מעידות על כך שדבר לא חומק מהילדים והנוער וכי יש גם יש להם מה לומר. העבודות עוצמתיות, מרגשות, מבטאות פחד, חשש, צורך בהגנה יחד עם זיכרון, ביטחון בצה”ל ותקווה גדולה לעתיד.

אנו מודים לבני הנוער שבחרו לשתף אותנו בחוויה שלהם; למורות שנרתמו ליוזמה ולמנהלי בתי הספר “דרכא נופי גולן”, אולפנת קצרין-הגולן ותיכון “טומשין מעלה רמות”. לעדה בארי-סימוניץ, אוצרת התערוכה ורכזת התרבות, לגילי פורת – מנהל המתנ”ס ולבוריס מייסטר – אב הבית, היכל התרבות. תודה לד”ר הילי מרום, מנהלת ביה”ס “דרכא נופי גולן” ולצוות החינוכי: רותם אלפסי וזהב גרציאני; לוַרדית טפרברג, מנהלת אולפנת קצרין-הגולן ולמורה, אפרת צרפתי; למנהל “מעלה רמות – טומשין”, למורה נאוה שגב-גלנטי ולצוות המורות. 

אנו מודים לדן (דנדן) גלאור, המורה למוזיקה ב”מעלה רמות – טומשין” ולשתי תלמידותיו, אודל פסח ויסמין עטיה, שהנעימו את אירוע הפתיחה בשירתן ולדורון יניב, המורה לצילום, שצילם את האירוע. 

כולכם מוזמנים לראות את התערוכה, להטות אוזן למסרים של בני הנוער ולהמשיך לשאול ולהקשיב לילדים ולבני נוער. יש להם הרבה מה לומר. 

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?