יום של זיכרון אחר בגולן

כמדי שנה, בכז בניסן, אנו מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. השנה, בצל משבר הקורונה, היה זה יום זיכרון שונה ועדיין, מלא בתחושת היחד


זכר השואה הנו חובה מוסרית וזיכרון מושרש בקרבנו. זהו יום בו אנו עוצרים על מנת להוקיר את זכרם של הנרצחים בשואה. אנו זוכרים את הגבורה ומחבקים את הניצולים שהצליחו בתעצומות נפש לשרוד את הזוועות ואנו מתחייביםלזכור ולעולם לא לשכוח! אנו מתחייבים לעשות ככל יכולתנו על מנת שזוועות שכאלו לא יחזרו בשנית. השנה, בצל הקורונה, ההיערכות ליום זה הייתה אחרת במועצה האזורית גולן. רצינו חלוק מעט ממה שהיה.

בערב יום השואה, יצאו מתנדבים, נציגי מחלקת הילדים והנוער והעובדות הסוציאליות, מאגף הייעוץ והטיפול, לחלק שי ומכתב הערכה, מראש המועצה לניצולי השואה המתגוררים ביישובי הגולן. הצוות הגיע אל ביתם של 35 ניצולי שואה, שאל לשלומם וצורכיהם ואמר שוב כמה הם יקרים ומוערכים עבורנו. באותו הערב, קיימו יישובים רבים טקסי יום השואה, ערבי זיכרון בסלון והכול בזום“.

ביום השואה, קיימה המועצה האזורית גולן, טקס וירטואלי, באמצעותעיינותיהדות ישראלית בגולןמבית המרכז הקהילתי. שותפים להפקה היו מחלקות הילדים והנוער במרכזים הקהילתיים גולן וקצרין, אגפי החינוך ומנהלי בתי הספר בקצרין ובגולן. את הצוות הטכני שסייע בהפעלת המדיות השונות, ליוו משה זלצר וזאב שנקר. בערב יום השואה, נשלחו אל התלמידים ומשפחותיהם ערכות תוכן ליום השואה.

כל משפחה התחברה למארח במפגשזום“, באמצעות קישור שקיבלה מראש מביהס. המארחים היו אנשיעיינותועובדי המועצה האזורית גולן. הטקס התנהל בוזמנית בשבעה מפגשיזום“, בהם השתתפו יותר מ-1300 משפחות

ביום השואה, מעט לפני הצפירה, החל הטקס של תלמידי הגולן ומשפחותיהם. כל משפחה התחברה למארח במפגשזום“, באמצעות קישור שקיבלה מראש מביהס. המארחים היו אנשיעיינותיהדות ישראלית בגולןועובדי המועצה האזורית גולן. הטקס התנהל בוזמנית בשבעה מפגשיזום“, בהם השתתפו יותר מ-1300 משפחות! היה מרגש, מדהים ומלא יצירתיות. בין היתר, כלל הטקס קטע הקראה, עדות אישית, שירה והסתיים כמובן בהמנון המדינה. תודה גדולה לכל מי שהשתתף, למי שתרם, אירגן ויזם, למי ששר, הקריא וסיפר. בעיקר, תודה על היכולת לקיים טקס, בעת הזו.

מנהלת אגף הייעוץ והטיפול, מועצה האזורית גולן, אביטל פלכטמן, מספרת על פעילות האגף: “בתקופת משבר הקורונה, ערכנו שיחות יזומות לניצולים, כדי לנסות ולסייע במה שאפשר. אנו עושים ככל יכולתנו, במיוחד בתקופה זו, שלא ירגישו לבד. חשוב לציין כי אנו לשירותכם בכל מצוקה, בכל שעות היום. ניתן להתקשר בין השעות 9:00-20:00 למספר 04-6969781 ובשעות הלילה, למוקד המועצה – 3254*”.

גיבורים כפליים

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח: “ניצולי השואה, אתם בלבנו. אנו מוקירים אתכם יום יום ונמצאים כאן לכל עזרה וסיוע נדרש. לרגע איננו שוכחים את אומץ לבכם וגבורתכם. בעת הקורונה, אנו מרגישים בגבורתכם כפליים. אתם עומדים נחושים ומקשיבים להנחיות, חרף הקושי והמרחק מהילדים, מהנכדים ומהחברים. דלתי פתוחה בפניכם בכל עת וכך גם דלתם של אנשי אגף הייעוץ והטיפול, שנמצאים כאן עבורכם“.

למרות משבר הקורונה, מרגש לראות את ההיענות הגדולה של המתנדבים לתרום ולסייע בכל נושא ועניין. המתנדבים מסייעים ברכישת תרופות, הבאת מצרכים לפתח הבית, עזרה מרחוק בשימושי מחשב, שיחות טלפוניות להפגת הבדידות ועוד. המסר של כל מתנדב לניצולי השואהאנחנו אתכם, מרחוק, אבל ביחד.

היצירתיות, הנתינה, היחד שלנו, גם מרחוק, הזיכרון והיכולת למצוא את הדרך לקיים מפגשים באמצעים שונים, יסייעו לנו לצלוח את העת הזו.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?