יום הסוכרת הבין-לאומי

לקראת יום הסוכרת הבין-לאומי, מציגה שרותי בריאות כללית מחוז צפון את השרותים והטכנולוגיות העומדים לרשות המטופלים


סוכרת סוג 2 היא מחלה כרונית, אך ניתנת לטיפול ומניעה. טיפול בחולי הסוכרת ואיתור חולים פראסוכרתיים הנו יעד מרכזי בכללית“, היות שמדובר במחלה כרונית שרוב השפעותיה אינן מורגשות באופן מידי. מעקב רפואי סדיר, בדיקות תקופתיות והקפדה על אורח חיים בריא כדי לאזן הסוכרת עשויים לסייע בדחיית, או הפחתת סיבוכי המחלה. בכללית“, פועלות שורה של תכניות למעקב וטיפול יזום אחר חולי הסוכרת, כולל בדיקות תקופתיות ואיזון סוכרת ומחלות נלוות (יתר לחץ דם ויתר כולסטרול), לצד טכנולוגיות חדישות המאפשרות ניטור של רמות הסוכר בדם.

מרכזים רבמקצועיים לטיפול בסוכרת

מומחה ורכז סוכרת מחוזי, ראיד אטרש: “בכללית‘, מחוז הצפון, פועלים ארבעה מרכזים רבמקצועיים לטיפול בסוכרת, הכוללים רופא מומחה סוכרת, אחות עם הכשרה בסיסית בסוכרת, דיאטנית וליווי של עוס ייעודית למחלות כרוניות וסוכרת. במרכזי הסוכרת, הותקנו תוכנות וכלים טכנולוגיים החיוניים לטיפול במחלת הסוכרת, כמו פריקת נתוני מדי סוכר, משאבות וחיישנים.

המרכזים ממוקמים במרכזי רפואה יועצת ובכך מקבלים מעטפת רחבה של רפואה יועצת כמו ייעוץ של מומחה לזיהום, רופא כלי דם, אורתופד וקרדיולוג. בנוסף, אנו מעניקים למטופלים שירות של מרפאת כף רגל סוכרתית.

גישה ייחודית המיושמת במרפאות הקהילה היא הכשרת מספר רופאי משפחה לתחום הסוכרת, המשמשים כיועצים לכלל המרפאות ובכך, נותנים מענה לכלל החולים הזקוקים לו“.

טיפול קבוצתי וסדנאות

אחת השיטות המקובלות כיום לתמיכה ושיפור הטיפול בחולי הסוכרת היא על ידי טיפול קבוצתי, שתורם להעלאת הידע והמודעות ומשפר איזון של מדדים קליניים. המפגשים נעשים בקבוצות קטנות והדיון בו יעיל. סדנת שיח היא שיטה ליצירת שינוי, למידה ומעורבות בריאותית של המטופל והיא מושגת בדרך של משחק קבוצתי, שיטה זו שונה מצורת הלמידה הדידקטית המסורתית ובעלת תוצאות טובות בהיענות והיצמדות לטיפול. הסדנאות מתקיימות בעברית ובערבית. רישום לסדנה יש לתאם מול מרפאת האם.

לצד העבודה הענפה הנעשית במחוז הצפון, להגברת המודעות למחלה ולסיבוכיה, וכן חינוך לאורח חיים בריא ומניעת סוכרת, ישנן טכנולוגיות חדישות העומדות לרשות מטופלי הכלליתלמניעה וטיפול בסוכרת.

טכנולוגיות חדישות

בלעדי בכללית” – מד סוכר רציף, מתקדם וייחודי מסוגו בעולם.

ניטור רמות סוכר באמצעות חיישן תתעורי המוחלף אחת לחצי שנה, במקום אחת ל-7 עד 14 ימים

איזון רמות הסוכר בדם הוא אתגר הניצב בפני כל חולה סוכרת. האתגר משמעותי יותר כאשר מדובר בחולי סוכרת סוג 1, הנדרשים לבצע מספר בדיקות מדי יום, על מנת להגיע לאיזון. לנוכח הקושי באיזון הסוכר, “כלליתמציעה למטופלי סוכרת סוג 1  מד סוכר רציף, חדיש וייחודי מסוגו בעולם, המתאים לשימוש למשך כחצי שנה, ללא צורך בהחלפת חיישן (סנסור) אחת לשבועשבועיים. מדובר במערכת “Eversense XL”, הראשונה והיחידה בעולם, המאפשרת ניטור רמות סוכר עד 180 יום ובעלת רמת דיוק יוצאת דופן. המערכת כוללת חיישן המוחדר תתעורית. היא כוללת משדר חכם עם רטט ואפליקציה לניהול נתונים ומספקת התרעות על ירידה או עלייה ברמות הסוכר בדם. שלא כמו במערכות אחרות לניטור סוכר, הדורשות החלפות חיישנים בתדירות גבוהה יחסית, מערכת “Eversense XL” נחשבת למכשור רפואי מהעידן החדש והמתקדם של ניטור רציף.

כללית אקטיב

כללית אקטיבהיא אפליקציית מובייל המוצעת ללקוחותכללית מושלםומסייעת בעידוד אורח חיים בריא. התכנית נותנת תגמול על עמידה ביעדים בריאותיים.  האפליקציה מתאימה יעדים אישים לשיפור הבריאות והביצועים נמדדים, בהתאם ליעד שבועי, כדי לעודד את המשתמשים להתמיד ולהתקדם.

DayTwo”

DayTwo” היא תכנית לאיזון רמות הסוכר בדם באמצעות מיפוי ההרכב הייחודי של חיידקי המעי, המאפשר לדעת אילו מאכלים מעלים את רמות הסוכר בדם ובכך לשמור על רמת סוכר מאוזן. השירות כולל מיפוי גנטי של חיידקי המעי + אפליקציית תזונה מותאמת אישית, שאפשר לבדוק אילו מזונות מומלצים לאיזון רמת הסוכר בדם ולבנות תפריט אישי  + התייעצות אוןליין עם דיאטנית שלכללית“. מתאים לאנשים עם סוכרת (סוג 2); אנשים עם טרום סוכרת. במחיר בלעדי ללקוחותכללית” – 830 שח.

לקוחותכללית מושלםזכאים להחלמה לאחר אשפוז בגין מחלת הסוכרת, סדנת אורח חיים בריא לאוכלוסייה בסיכון, התייעצות עם רופא מומחה בנושא סכרת ותרופות מרשם בהנחתמושלם“/ כיסוי מורחב לתרופות מרשם והתוויות מחוץ לסל באישור מיוחד.

מנהל רפואיכללית“, מחוז הצפון, דר טנוס כורזום: “ביום הסוכרת הביןלאומי ניקח רגע ונחשוב על אורח החיים שלנו, מה אנחנו יכולים לעשות בשביל להיות בריאים יותר. אילו מזונות אנחנו יכולים להוריד מהתפריט ואילו להוסיף וכן איזו פעילות גופנית אנחנו יכולים להוסיף לשגרת החיים שלנו. לפי כל הספרות הרפואית, אורח חיים בריא יכול למנוע התפתחות מחלת הסוכרת, או לדחות את התפרצותה“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?