חניכי תכנית “עמיתי דילר” באוסטרליה

בימים אלה חזרו מאוסטרליה חניכי תכנית “עמיתי דילר” מרמת הגולן. חברי המשלחת ביקרו במוסדות יהודיים ואחרים ויצרו קשרים הדוקים עם עמיתיהם האוסטרליים. בחודש יולי הקרוב יתארחו העמיתים מחו”ל בקונגרס דילר הבינלאומי שיתקיים בארץ


חניכי תכנית “עמיתי דילר” גולן התארחו לאחרונה במלבורן, אוסטרליה לשליחות בת עשרה ימים.

זה היה המפגש הראשון בין חניכי התכנית מהגולן עם החניכים מהתכנית המקבילה במלבורן, והמשלחת הרשמית הראשונה מהגולן לקהילה יהודית בחו”ל. במהלך השהות באוסטרליה ביקרו החניכים בבתי ספר יהודיים ולא יהודיים והעבירו פעילויות שבנו בעצמם על ישראל ועל הגולן, בקרו בבתי כנסת מזרמים שונים, התנדבו במקומות מגוונים ולמדו איך נראים החיים בתפוצות.

אחד מרגעי השיא בשליחות היה הביקור בבית האבות היהודי “Emmy Monash“, במהלכו שיתפו החניכים והקשישים סיפורים אישיים על פסח, ניגנו, רקדו ושרו יחד. הרגע המרגש ביותר היה בסיומו של המפגש, עם שירת התקווה, כשגם הקשישים שהתקשו לעמוד נעזרו בחניכים כדי להיעמד ושרו בגאווה את ההמנון הישראלי.

לאורך השליחות יצרו החניכים קשרים חזקים עם חבריהם האוסטרליים. הם התארחו בבתיהם, ביקרו בבתי הספר בהם הם לומדים, חוו יחד שבתון עמוס בתכנים והחלו לתכנן יחד את האירוח של הקבוצה האוסטרלית בגולן בחודש יולי הקרוב.

רגע משמעותי בשליחות היה המפגש עם הודא זאקריה, פליטה סודנית ששוהה באוסטרליה כמבקשת מקלט. היא סיפרה את סיפור הבריחה שלה מסודן וסיימה בהעברת מסר לקבוצה כשאמרה, “לכם יש את היכולת והכוח לשנות, אתם דור העתיד”

“נהנינו כל כך לארח ולפגוש את הישראלים ולראות את הילדים שלנו צוברים חוויות חשובות לכל החיים,” אמרה דבי עמר, אמה של זארה, חניכה בקבוצה האוסטרלית שאירחה בביתה את עמית גלס מקדמת צבי. “זו הייתה הזדמנות ייחודית גם בשבילנו, כי היא אפשרה לנו לשבת לראשונה כמשפחה ולדבר על ישראל ועל הזהות היהודית שלנו בצורה אישית יותר”.

רגע משמעותי נוסף בשליחות היה המפגש עם הודא זאקריה, פליטה סודנית ששוהה באוסטרליה כמבקשת מקלט. היא סיפרה את סיפור הבריחה שלה מסודן והקשיים עמם משפחתה מתמודדת וסיימה בהעברת מסר לקבוצה כשאמרה, “לכם יש את היכולת והכוח לשנות, אתם דור העתיד”. המשפט הזה הדגיש לחניכים את מטרת הביקור שלהם והיותם חלק מקבוצת מנהיגות – שהם נתפשים כמנהיגי העתיד של הקהילות, לא רק בגולן ובמלבורן. באמצעות המפגש עם נוער יהודי מהעולם הם יוצרים רשת בינלאומית של מנהיגים במטרה שיפעלו יחד ויובילו את העולם למקום טוב יותר.

הדס נוסבוים, נוב, שיתפה ברגע שבו נחשפה לקשר העמוק של הקהילה היהודית באוסטרליה לישראל: “אחרי השבתון באוסטרליה, אחד החניכים אמר לי, ‘מחר אני נוסע הביתה’. לא הבנתי למה הוא מתכוון, כי כולנו חזרנו לבתים שלהם בכל יום. שאלתי והוא ענה, “אני טס לישראל, לבית האמיתי שלי”. אף פעם לא תיארתי לעצמי שאפשר לגור כל כך רחוק ושיהיה קשר כזה עמוק לישראל. זה גרם לי להעריך עוד יותר ולאהוב את הבית שלנו”.

הביקור אפשר לחניכים בשתי הקבוצות לבחון באופן אישי את הזהות האישית שלהם וליצור חברויות עמוקות עם בני גילם מהצד השני של העולם. ג’ורדן קדיש, חניך בקבוצה האוסטרלית, שיתף בתחושותיו: “הסמינר המשותף לימד אותי שזו זכות גדולה להשתייך לעם היהודי ששומר על קשר חזק בתפוצות השונות שלו. הבנתי שבדיוק כמונו, הישראלים הם בני נוער שמתמודדים עם אתגרים דומים ונהנים מדברים דומים, ככה שבסופו של יום יש יותר דברים שמחברים אותנו, למרות שאנחנו גרים בשני קצוות העולם. העובדה שכולנו יהודים תמשיך להוביל אותנו ולעזור לנו לקבל החלטות חשובות בהמשך החיים שלנו”.

רחל גלעדי, אמו של איתמר, חניך בתכנית מרמת מגשימים, מספרת על החוויה מהצד שלה: “איתמר חזר מאוסטרליה מלא בתחושת שליחות, הצלחה ושייכות למשהו גדול ומיוחד יותר. בזמן הקצר שבילו יחד הם גילו שורשים משותפים והצמיחו ניצנים של שיח חדש וייחודי, למרות ההבדלים בתרבות ובעולם הרוחני ממנו באים”.

ליאת שקד היא רכזת התכנית בגולן ובוגרת תכנית “דילר” בעצמה. היא עבדה בשיתוף עם אלי גולבן, הרכזת האוסטרלית, לבניית הסמינר באוסטרליה לאור מטרות התכנית. “זה תמיד מרגש ומפתיע לראות את העוצמה שטמונה במפגשי פנים אל פנים. דמיינו קבוצה של 40 בני נוער, חציים מהגולן והחצי השני מהיבשת הרחוקה אוסטרליה, שנפגשים לראשונה פנים אל פנים, ובמקום מבוכה וריחוק מתחבקים ומתנהגים כאילו הכירו מאז ומעולם. אחרי חמש דקות כבר אי אפשר היה להגיד מי ישראלי ומי אוסטרלי, בטח שלא להפריד ביניהם… וכשקבוצה כזו יושבת ומדברת בפתיחות ובכנות על עתיד החברה הישראלית והעם היהודי, ועל הקשר למדינת ישראל והאתגרים עמם אנו מתמודדים תוך למידה הדדית ומפגש אמיתי וכנה של שתי תרבויות – אז מבינים שאלו סוג החוויות שנשארות לכל החיים ומעצבות את מי שאתה ואת ההחלטות שתקבל להמשך חייך”.

תכנית עמיתי דילר פועלת ב-13 שותפויות בארץ ובעולם, ב-26 קהילות שונות. בשבועיים שקדמו לפסח יצאו 13 משלחות מישראל לקהילות המקבילות שלהם בחו”ל, ובחודש יולי הקרוב יתארחו הקהילות מחו”ל בישראל וייפגשו לקונגרס דילר הבינלאומי שיפגיש מעל 700 בני נוער ואנשי צוות מישראל, אוסטרליה, דרום אפריקה, קנדה וארה”ב. הקבוצה האוסטרלית תתארח בגולן בין התאריכים ה-11-18.7 לשבוע קהילה אותו בונים יחד החניכים משתי הקבוצות.

בחודש ספטמבר 2016 יחל תהליך הרכבת המחזור השני של התכנית בגולן, שמיועדת לתלמידי כתות י’ וי”א.

ליאת שקד

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?