“חובבנים מדברים על טקטיקה, אבל מקצוענים מדברים לוגיסטיקה”

סא”ל (מיל’) אודי בורוביץ’ סיים השבוע שבע שנים של פיקוד על האגד הלוגיסטי בעוצבת הבשן. שיא הפעילות – מנהלת “שכנות טובה”


השבוע, סיים סא”ל (מיל’) אודי בורוביץ’ תקופה של כשבע שנים בפיקוד על האגד הלוגיסטי של עוצבת הבשן (אוגדה 210). שוחחנו עמו על האתגרים הלוגיסטיים שעמם נתמודד במלחמה הבאה, על עיסוקי האוגדה ועל מערך המילואים המשמעותי.
במהלך מלחמת האזרחים הסורית פעלה עוצבת הבשן במאמץ הומניטרי מקיף, שנוהל על
ידי מנהלת “שכנות טובה”, במטרה להעמיק את הסיוע האזרחי לתושבים הסורים. האגד הלוגיסטי של האוגדה לקח חלק חשוב ומשמעותי במנהלת.
בורוביץ’, על אחת הפעולות הראשונות שך מנהלת “שכנות טובה”: “זה היה לילה קר בחורף 2017. מכלית דלק של האגד הלוגיסטי של עוצבת הבשן עשתה את דרכה לגדר המערכת. המשימה: העברת סולר, כחלק מסיוע הומניטרי במבצע ‘שכנות טובה’. התקרבנו לגדר ופתאום, פותחים את השער, מגיעים אנשים מצדה השני ואנו ממש מדברים אתם ומעבירים להם ציוד. שינוי תפיסה אדיר ממה שלמדנו והתכוננו אליו, מאז הגיוס.
“מפקד האוגדה דאז יזם את תחילת העבודה אל מול האזרחים בצד השני. אנחנו, כאגד, הבנו שיש פה משימה שחלק משמעותי בה הוא העניין הלוגיסטי.
“דיברתי עם מפקד האוגדה על החשיבות הרבה של האגד באירוע שכזה והסכמנו שהאגד יהווה חלק משמעותי בתחום המשימה. מה שנראה לעתים לחייל בסדיר כמו מטלה או משימה מנהלתית, הפך להיות בעיניים של האגד הלוגיסטי, שבנוי על מערך המילואים, למשימה מבצעית בראש מעייניו”.
לאורך תקופה, שערכה כמספר חודשים, התייצבו חיילים ומפקדי האגד וביצעו את המשימות הדרושות על קו הגבול. ההשתתפות של האגד נתנה גמישות אופרטיבית מצוינת לאוגדה.

מוטיבציה גבוהה

בורוביץ’ נזכר בתפעול הסיוע: “בפעם הראשונה, התייצבנו ביום בשישי בביתו של אחד מקציני המטה כדי לקבל את המשימה על מפה וכבר אז הבנו את המורכבות שלה. אני זוכר סיטואציות בהן הייתי שותף למפגשים של פינוי פצועים, ראיתי דברים בעיניים, דיברתי עם אנשי המנהלת, רק ככה באמת אפשר להעריך ולהבין את הסיוע ההדוק ואת חשיבות העשייה שלנו. גם בצד השני, קיבלנו הערכה. בסיכום הפרק של ‘שכנות טובה’, נפרסה בפנינו ההשפעה הכמותית של הפעילות האדירה שנעשתה ונדהמתי לראות כמה תרם האגד הלוגיסטי”.
האגד היה אחראי על העברת אספקה לצד השני: “היינו יוצאים עם משאיות סולר וגם עם משאיות אספקה אחרות, נוסעים לקו הגבול בלילה, פותחים שער, מזהים את הצד השני ודואגים להעברה מוצלחת. את הסולר, לפעמים היינו מזרימים בצינורות שעברו לצד השני. העשייה הזאת משרתת אותנו גם במלחמה. כאשר האגד הלוגיסטי מתספק את כוחותינו, הוא צריך להיות מקצועי ומיומן בהכנת ציוד ובסיפוק הדברים הנדרשים”.
בורוביץ’ מוסיף כי מוטיבציית החיילים והקצינים הייתה גבוהה ומרגשת: “חיילים ממש רבו על הזכות למלא משימות ולתרום. אין ספק שהחיילים היו מקצועיים, מבצעיים, הפיקו לקחים וחלקו אותם עם חבריהם. זו דוגמה מצוינת למקצועיות ולדנ”א של יחידת מילואים. היחידה ראתה באותה תקופה את שיא פעילותה. בזכות המקצועיות של היחידה, הוצאנו לפועל עשרות משימות בהצלחה וללא תקלות. מנהלת ‘שכנות טובה’ היא דוגמה שמראה את חשיבות מערך המילואים. המערך מכפיל כוח, משמר מקצועיות ונחוש לבצע. בעקבות הפעילות במנהלת, הפכנו לאגד טוב יותר ומוכן למשימותיו”.

שובם של האגדים

אודי בורוביץ’ החל את דרכו בשריון והיה לקצין בחטיבה 188. אחרי שהשתחרר, שובץ במערך המילואים בחטיבה 434 (כיום 679, כחלק מעוצבת הבשן), שם שירת כקצין שריון. לאחר מכן, מונה למ”פ המפקדה של גדוד הטנקים שלו. אודי שימש כמ”פ המפקדה במלחמת לבנון השנייה ולאחר המלחמה, מונה לסגן מפקד האגד הלוגיסטי של אוגדה 210, שהוקם בשנת 2009. בשנת 2013, מונה למפקד האגד.
הוא מספר: “האגדים הלוגיסטיים נותנים את המענה, העצמאות ואת צורך הנשימה הלוגיסטי של האוגדה בלחימה. בעבר, האגדים הלוגיסטיים היו משמעותיים במלחמות שונות, כמו מלחמת יום כיפור ומלחמת לבנון הראשונה. בתחילת שנות האלפיים, הם פורקו ובמקומם ניתן מענה מרחבי מטעם האוגדות עצמן. לאחר מלחמת לבנון השנייה, הוכח שהמענה המרחבי לא נותן את המענה המתאים ביותר ועל רקע לקחים ולמידת צרכי האוגדה, הוקמו אגדים שנתנו מענה באספקה, תחמושת, שיטור, תקשוב ובכל צורך אחר שאוגדה זקוקה לו בעת מלחמה”.
בנוסף לתפקידו ושירותו במערך המילואים, עובד אודי בחברת ההייטק “אינטל”, כראש מטה התשתיות באירופה ובמזרח התיכון. בנוסף לכך, משמש כיו”ר קיבוץ חולית ומפתח תוכנות מתקדמות עבור התנועה הקיבוצית.

אם אתה רוצה שמשהו ייעשה, חפש אדם עסוק ותן לו לעשות את זה. אנשים עסוקים יודעים לתעדף ולתכנן את הזמן שלהם. בכל נקודת זמן, מפקד בכיר צריך לדעת היכן להשקיע, מה חשוב יותר, מה דחוף יותר ולנהל משימות נכון

בורוביץ’ מספר כיצד הוא מצליח לשלב את העשייה הרבה: “אם אתה רוצה שמשהו ייעשה, חפש אדם עסוק ותן לו לעשות את זה. אנשים עסוקים יודעים לתעדף ולתכנן את הזמן שלהם. הטכנולוגיה של היום מגבירה את אפקטיביות העבודה. עם מחשב נייד, ואינטרנט אפשר לערוך ישיבות מכל מקום. נכון, לפעמים יש ימים עמוסים שמתחילים לפני הזריחה ומסתיימים בחצות. חלקם בדרום וחלקם בצפון, אבל בכל נקודת זמן, מפקד בכיר צריך לדעת היכן להשקיע, מה חשוב יותר, מה דחוף יותר ולנהל משימות נכון. בנוסף, בכדי להצליח, זקוק מפקד לצוות טוב. אני עובד עם צוות מקצועי בצבא, ב’אינטל’ ובקיבוץ. בזכות האנשים, אפשר להצליח בכול”.

האתגר הבא

בימים אלו, מסיים סא”ל במיל’ אודי בורוביץ את תפקידו כמפקד האגד הלוגיסטי של אוגדה 210 ומתחיל את תפקידו כסגן מפקד אוגדה עורף.
“התרגשתי מאוד במעמד סיום התפקיד והמינוי לסמאו”ג עורף. האגד הוא כמו משפחה, החברים שלי משם יהיו חברים שלי לנצח. כמו שתרמתי, ככה גם נתרמתי, למדתי המון ופיתחתי את כישורי הפיקוד והניהול שלי. האתגר הבא שלי הוא מרתק. אני עומד לעסוק בטיפול בעורף הצבאי בזמן לחימה, כאשר עיני מפקד וסגן האוגדה מופנים מזרחה וצפונה לאויב. המוטל עליי יהיה במשימות העורף. העורף זקוק לדמות מקצועית בכירה וותיקה. אני אוהב את רמת הגולן, אוהב להיות בשטח. אני עומד להכיר את האנשים טוב יותר ואת הקרקע בהיבטים שונים וטובים. אני מצפה לאתגר הזה. אני מכין את עצמי בימים אלה לכניסה לתפקיד ומקווה שאטביע פה חותם”.

צה”ל לא יכול לנצח במלחמה ללא מערך המילואים, בוודאי שלא במלחמה רב-זירתית. מערך המילואים מורכב ממפקדים מקצועיים, נחושים, מסורים עם ניסיון חיים והיכרות מעמיקה עם הקרקע והאויב והם ימשיכו לשרת בצה”ל במסירות

אודי מסכם במסר חשוב על מערך המילואים: “צה”ל לא יכול לנצח במלחמה ללא מערך המילואים, בוודאי שלא במלחמה רב-זירתית. מערך המילואים מורכב ממפקדים מקצועיים, נחושים, מסורים עם ניסיון חיים והיכרות מעמיקה עם הקרקע והאויב והם ימשיכו לשרת בצה”ל במסירות.
“תמיד צריך לזכור שהמערך הזה הוא מערך שצריך להציב לו סטנדרטים גבוהים, לדרוש כמו שדורשים מיחידה סדירה וגם להקצות לו את המשאבים המתאימים, על מנת שיעמוד במשימותיו”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?