חדשנות במכללת תל חי

תואר ראשון ושני בחינוך והוראהבחמש שנים בלבד. תלחי תהיה המכללה הראשונה בארץ, אשר תכשיר  מורים לפי מתווה ההכשרה החדש של המועצה להשכלה גבוהה


המכללה האקדמית תלחי תהיה המכללה הראשונה בארץ, אשר תכשיר את הסטודנטים הלומדים בפקולטה לחינוך והוראה על פי התכנית החדשה של המועצה להשכלה גבוהה. התכנית החדשה גובשה על ידי ועדת מומחים בראשות פרופרבקה ודמנישאומן ופרופעפרה ענבר. התכנית החדשה כוללת שורת רפורמות בהכשרת המורים בישראל ועיקריה:  תכנית לתואר ראשון ושני, כולל תעודת הוראה, בחמש שנים בלבד והכפלת שעות ההכשרה המעשית

המועצה להשכלה גבוהה החליטה כי כל המוסדות להשכלה גבוהה, המכשירים גננות ומורים בישראל, יעברו למתווה החדש, בתוך שלוש שנים. המכללה האקדמית תלחי היא הראשונה בארץ המיישמת אותו באופן מלא לכל הסטודנטים בהכשרה למקצועות ההוראה, בפקולטה לחינוך והוראה, כבר בשנת הלימודים הבאה תשפג. המתווה החדש יכלול בניית תכניות הכשרה להוראה שיתאפיינו בלמידה בסביבות דינמיות, משולבות בטכנולוגיות אינטראקטיביות והכשרה המותאמת למורכבות של מקצועות העתיד ולסביבת העבודה המשתנה, שימוש בסימולציה ודגמי הכשרה מעשית בבתי הספר ובגני הילדים.

התהליך יכלול יום מיון חוויתי וייחודי, בו ייבחנו היכולות החברתיות, ההתנהגותיות והרגשיות של המועמדים ולא רק הישגיהם הלימודיים. זאת, במטרה לאתר את הסטודנטים המתאימים ביותר והאיכותיים ביותר שיהוו מורים מצטיינים בעתיד

בנוסף לכך, תהליך הקבלה ללימודים בתכנית החדשה יכלול יום מיון חוויתי וייחודי, בו ייבחנו היכולות החברתיות, ההתנהגותיות והרגשיות של המועמדים ולא רק של הישגיהם הלימודיים. זאת, במטרה לאתר את הסטודנטים המתאימים ביותר והאיכותיים ביותר שיהוו מורים מצטיינים בעתיד. הטובים לחינוך יהיו בעלי תכונות אישיותיות מתאימות כמו סבלנות, הכלה, יכולת לזהות קשיים ולתת מענה הולם בזמן אמת, יכולת לעורר סקרנות ופיתוח למידת חקר בקרב בתלמידים ויכולת להביא אותם למיצוי הפוטנציאל שלהם ולהישגים.

על פי התכנית החדשה, המורים בחינוך היסודי יוכשרו באוריינות שפתית, היבטים של חינוך כיתה, הכלה והשתלבות ומבחר מקצועות היסודי. כל התכניות יביאו לידי ביטוי הכשרה שמשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים וכן לימודי מניעת גזענות ומגדר. לתכני הלימוד, יתווספו יחידות לימוד בנושאים כדוגמתלמידה חברתית רגשית” (Social Emotional Learning – SEL) וחינוך לחיים משותפים בחברה רבתרבותית. פיילוט בנושא מתבצע כבר השנה בפקולטה לחינוך והוראה של תלחי, באמצעות שימוש במרכז הסימולציות.

דגש על כלים

הכשרת הגננות והמורים בחינוך היסודי תשים דגש רב יותר על כלים ומיומנויות הנחוצים להם, כמו המיומנויות הרכות, לצד הקניית ידע תיאורטי ומעשי של הוראת מקצוע. מורים למתמטיקה, במסלול היסודי, ילמדו מתמטיקה כמחצית משעות התואר וזאת, בנוסף ללימודי חינוך מתמטי. מורים במקצועות האחרים, במסלול היסודי, ילמדו במסגרת דוחוגית, כאשר חוג חובה הנו החוג החדש לחינוך היסודי והחוג השני יהיה לבחירת הסטודנט.

בתכנית החדשה, היקף השעות של ההתנסות המעשית בהכשרת המורים והגננות יורחב באופן משמעותי. בתי הספר שיהיו שותפים להכשרה המעשית יקבלו ממשרד החינוך תו איכות של עמיתי האקדמיה להכשרת מורים (בדומה לבית חולים אוניברסיטאי), כך שהחל משנת הלימודים הבאה, שעות ההכשרה המעשית יכללו למידה משותפת למורים ותיקים וסטודנטים חדשים, פרויקטים מחקריים, גישה הוליסטית שיוצרת אקוסיסטם חינוכי, קהילתי, משמעותי ומצמיח.

מטרת התכנית היא להכשיר את מורי העתיד של מדינת ישראל, כך שיהיו בעלי תואר שני, השכלה רחבה מבוססת תיאוריה, ידע תוכן דיסציפלינארי וניסיון פרקטי בזירות ההכשרה: בתי הספר וגני הילדים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?