השביל הזה מתחיל כאן

“יוניסטרים” בגולן – בני נוער מקימים סטארט-אפ. קבוצת “נופי גולן” עלתה לגמר עם מיזם ה-Electricave. האולפנה הגיעה לחצי הגמר עם המיזם FastBrow. כבוד


בני הנוער הם העתיד שלנו, כל כלי שניתן להם לעצב ולחשוב יקבל מפנה חשיבתי מעניין. כך קרה גם לתלמידי התיכונים ברגע שהתחילו קבוצות “יוניסטרים”. ההשקעה משתלמת, קבוצת “נופי גולן” עלתה לגמר עם מיזם ה-Electricave, שעוזר לתכנן ולחשב את עלויות החשמל החודשיות בטרם קבלת החשבונית. האולפנה הגיעה לחצי הגמר עם המיזם FastBrow – שבלונת פלסטיק לעיצוב קל ומהיר של הגבות, תוך שמירה על איכות הסביבה ומחירים נוחים לכל כיס. גאווה מקומית.

לחלום על לשנות את העולם, להמציא משהו שיכול להיטיב עם תושבי כדור הארץ, לחלום על פריצת כלל המגבלות הגיאוגרפיות, הפריפריאליות והחברתיות ולהיכנס למילניום הבא בנקישת אצבע. על “יוניסטרים”, שמעתם? אם לא, הנה בקצרה: מדובר בבני נוער שעוסקים בפיתוח רעיונות והפיכתם למוצרים קיימים. יזמות אינה מילה גסה ובכל תכנית פריים-טיים, אנחנו שומעים את המילה הזאת.

את עמותת “יוניסטרים” אני מכירה כבר כמה שנים, מתבוננת, לומדת וכמהה ליום שבו אוכל להניח ידיי על הזכות להכניסם לביתי והנה, זה קרה. קצת רקע על הדבר הנפלא הזה: עמותת “יוניסטרים” פועלת ליצירת מוביליות חברתית-כלכלית בישראל, על ידי הכשרת בני נוער וצעירים מהפריפריה ליזמות עסקית וחברתית וחשיפתם לעולם העסקים. העמותה הוקמה בשנת 2001, על ידי רוני צארום, יזם ואיש עסקים, במטרה להכשיר בני נוער וצעירים מהפריפריה ליזמות עסקית וחברתית כאמצעי למימוש יכולותיהם ובכך לשנות את מסלול חייהם ואת פני מדינת ישראל.

“יוניסטרים” מלווה את משתתפיה לאורך כל הדרך, עד להצלחתם וממשיכה לתמוך בבוגרי העמותה באופן אינטנסיבי בכל הצמתים המשמעותיים בחייהם הבוגרים – ייעוץ קדם-אקדמי, השמות בפועל בשוק ההייטק והפיננסים, מנטורינג טרום ובמהלך הכניסה לעבודה, הכשרות תעסוקתיות טכנולוגיות, חיבור לקשרים עסקיים ועוד.

עם פתיחת העשור החדש, 2020, החלו להיבנות בתיכונים המשותפים לשתי המועצות, שתי קבוצות יזמות לבני נוער. האחת בתיכון “נופי גולן” והשנייה ב”אולפנת קצרין-גולן”, עם התכנית “Start up now”. זוהי תכנית שנתית, בשותפות אסטרטגית עם רשות החדשנות, במהלכה נחשפים המשתתפים לעולם העסקי ומתנסים בהקמת חברת סטארט-אפ, בתמיכה של מנטורים ומלווים עסקיים בכירים. התכנית פותחת צוהר לעולם היזמות והעסקים ומעניקה כלים מעשיים, לצד ידע תאורטי, במטרה לאפשר למשתתפים להשתלב בהם. בני הנוער שהתקבלו לתכנית עברו ערב חשיפה להורים ומיונים בה לדרישות העמותה.

כאן טמון העתיד

המדריך שחף ירון מנהל ביד רמה את שתי הקבוצות.

שחף: “ב’אולפנת קצרין- גולן’ יש 17 משתתפות ובקבוצת ‘נופי גולן’ יש 20 משתתפים. על מנת להיכנס לתכנית המעולה, על התלמידים לעבור סדרת מיונים לא פשוטה, הכוללת מרכז הערכה קבוצתי וריאיון אישי. אחד הקריטריונים החשובים שמחפשים בכל התהליך הנו מוטיבציה ורצינות, אך נבחנים גם החיבור לעולם העסקים והיזמות, אחריות, רצינות, מחויבות, יכולת עבודה בצוות ועבודה מול סמכות.

“המסלול בתיכונים שלנו אינו מוגבל לתושבי קצרין, או תושבי הגולן, אלא פתוח לכל אחד מתלמידי ותלמידות התיכון שעוברים את תהליך המיון שהעמותה דורשת. ככל שתהליך כניסת עמותת ‘יוניסטרים’ לבתי הספר בקצרין קרם עור וגידים, הצטרפו לתכנית שני מפעלים גדולים מקצרין, ‘נורדסון מדיקל’ ו’ניסטק’. שני המפעלים משתתפים במימון התכנית החשובה, מתוך הבנה כי כאן טמון העתיד ודור המהנדסים, הטכנאים והיזמים הבא יצמח מתוך בתי הספר. אכן, הפרויקטים הנרקמים בקבוצות העבודה מתכתבים באופן ישיר עם תחום העיסוק של המפעלים הנרתמים, ציוד רפואי ושבבים חכמים”.

קבוצת “נופי גולן”

שחף: “כבר מהחשיפה לתלמידי שכבה ט’, היה אפשר לראות את האיכות והמצוינות של בני ובנות הגולן, שמושרשת בהם מגיל אפס. במהלך הראיונות האישיים, חיפשתי אצלם מוטיבציה ונכונות להתחייב לתכנית ‘סאן’ וגיליתי היענות גדולה מאוד בקרב התלמידים. מהמפגש הראשון עם הקבוצה שהתקבלה, היה מדהים! שפע רעיונות ומוטיבציה, החניכים התייחסו אל התכנית ברצינות רבה.

“לאחר שני מפגשים ראשוניים, נערכה חשיפה להורי החניכים, שגם מהם הייתה היענות גדולה להגיע, לשאול ולהגיב. עברנו ביחד תהליך של סיעור מוחות, שבו החניכים למדו איך להתמקד בחיפוש בעיות ופתרונות. לאחר סינון רעיונות, נשארנו עם שמונה מיזמים שאותם רצינו להציג  בוועדת ‘GO NO GO’.

“לצערי, זמן קצר לאחר מכן, התחיל הסגר הראשון של הקורונה ומיד עברנו למפגשים בזום וגם את הוועדה עשינו בדרך זו. הוועדה עברה בהצלחה ושני רעיונות נבחרו כבעלי הסיכוי הגבוה ביותר להצליח. בהמשך השנה, לא עצרנו לרגע, כשכל המפגשים מתקיימים בזום. עשינו סקר שוק ובדיקת היתכנות מעמיקה יותר למיזמים שלנו והחלטנו להישאר עם מיזם אחד – ‘ElectricSave’.

“המיזם הנו צג המתחבר אל ארון החשמל ומראה שני ערכים: כמות צריכת החשמל החודשית וכמה החשמל שנצרך יעלה בשקלים בסוף החודש. חקרנו את הנושא לעומק ובנינו דף נחיתה, מודל קנבס ופרזנטציה עסקית מקצועית, שאותה החניכים הציגו במהלך חצי גמר ‘סאן’, שגם כן עבר בהצלחה ונבחרנו, מתוך 130 קבוצות ברחבי הארץ, לעלות לגמר – יזם השנה.

קבוצת ‘נופי גולן’ מורכבת מבני נוער רציניים שעברו את כל התהליך הזה יחד עם לימודים בבית הספר, בגרויות, מבחנים וסגר קורונה. ללא ספק, קבוצה של בני נוער אלופים ואיכותיים ואני כבר לא יכול לחכות לראות לאן הם יגיעו בהמשך

“הקבוצה מורכבת מבני נוער רציניים שעברו את כל התהליך הזה יחד עם לימודים בבית הספר, בגרויות, מבחנים וסגר קורונה. ללא ספק, קבוצה של בני נוער אלופים ואיכותיים ואני כבר לא יכול לחכות לראות לאן הם יגיעו בהמשך”.

אולפנת קצרין-גולן

שחף: “אולפנת קצרין היא מוסד ביתי, חם ומשפחתי, מקום רגוע ומטפח למצוינות ולמידה, ביחד עם מסורת יהודית ולימודי הלכה.

עם החניכות של האולפנה, נתקלתי באתגר מסוג שונה – לחבר בנות דתיות לעולם העסקים, שלא כל כך נוגע בחייהן. לעומת זאת, יתרון עצום – בנות חרוצות וחכמות, שלומדות מידע חדש במהירות וביעילות וחלקן עם ראש עסקי מולד

“עם קבוצת החניכות של האולפנה, נתקלתי באתגר מסוג שונה – לחבר בנות דתיות לעולם העסקים, שלהבדיל מהנוער החילוני, זה עולם שלא נוגע בחייהן באותה המידה. לעומת זאת, יתרון עצום – בנות חרוצות וחכמות, שלומדות מידע חדש במהירות וביעילות וחלקן עם ראש עסקי מולד.

“את החשיפה לתכנית, עשיתי לכל בית ספר האולפנה, כל שכבה בתורה. הייתה היענות מפתיעה בקרב הבנות ולמרות שזהו בית ספר קטן יחסית, נרשמו הרבה לראיונות אישיים. בראיונות, התרשמתי ממוסר העבודה והמוטיבציה של הבנות. במהלך סיעור המוחות, הבנות הראו יצירתיות מרשימה ולאחר סינון, בחרנו ארבעה רעיונות שאתם הגענו לוועדת ה-‘GO NO GO’.

“באחד המפגשים, הגיעה אלינו יזמית ומפתחת סטארט-אפים, מירב אנידג’ר, שניהלה עם הבנות שיחה מעמיקה מאוד על עולם העסקים, מקומה בעולם זה בתור אישה ותהליכים יזמיים שעברה בחייה וכמה אפשרי זה וקרוב בשביל החניכות. סגר הקורונה הראשון תפס אותנו בדיוק לפני הוועדה ומיד עברנו למפגשים בזום, שנמשכו עד סוף השנה. בנות האולפנה נתקלו באתגר חדש – עבודה ולמידה דרך המחשב, כשרובן מסתבכות עם תפעול הזום. כמובן שזה לא עצר בעדנו.

“בוועדת ה’גו-נו-גו’ היו פרזנטציות מרשימות, עם רעיונות ייחודיים, כשבסוף נבחר המוצר שלנו ‘FastBrow’ – שבלונת פלסטיק לעיצוב קל ומהיר של הגבות, תוך שמירה על איכות הסביבה ומחירים נוחים לכל כיס. לתחרות החצי גמר, הכנו דף נחיתה לחברה, מודל קנבס ופרזנטציה עסקית מקצועית, שאותה הציגה פרזנטורית שעשתה זאת בהתלהבות ובאנרגיות טובות, תוך שמירה על מקצועיות מול השופטים וקבוצות ‘סאן’ אחרות. כל זה דרך הזום!

“אמנם הקבוצה לא נבחרה לעלות לגמר, אבל ללא ספק, אפשר לראות תהליך חיובי אצל הבנות, שכולל התפתחות וצמיחה של ההבנה שלהן את עולם העסקים ואפשר לראות שאלו בנות עם עתיד מוצלח”.

ליטוש עצמי

בעשור החולף, זכתה “יוניסטרים” בהכרה מקומית ובין-לאומית וביניהםThe Inter Cultural Innovation Award  על ידי האו”ם, הדלקת משואה על ידי חניכת “יוניסטרים” ממרכז עכו ביום העצמאות ה- 63 למדינת ישראל, “אות הנשיא למתנדב” לשנת 2013, בחירת הארגון כאחד מ-60 יוזמות פורצות דרך המובילות לעתיד טוב יותר בישראל ועוד. ל”יוניסטרים” שותפות אסטרטגית עם פדרציית לוס אנג’לס.

שחף: “אני מאמין בתכנית באופן אישי, מכיוון שכבר נחשפתי להשפעה המדהימה שיש לה על בני נוער ועל כל אדם שבמגע עם העמותה. זהו ארגון שכל מטרתו היא לקדם את דור העתיד שלנו ולשפר את העולם סביבו, אם זה במידה עסקית ואם זה במידה של אימפקט חברתי. באופן שוטף כמעט, בני נוער הם יהלומים לא מלוטשים. מטרת התכנית היא ללטש אותם ולהביא אותם למקום של ליטוש עצמי, אם זה בהבנה של עולם העסקים ואם זה ההבנה שהם יכולים לשנות את העולם ולהפוך חלומות למציאות.

הרעיונות שלהם, המוטיבציה שלהם והיכולת שלהם לראות את העולם בעיניים נקיות מוכיחים את עצמם ברחבי הארץ והגיע הזמן להוכיח את זה גם בגולן שלנו. הנוער בגולן הוא איכותי ומתקדם, פועל וגם חושב ואני בטוח שעוד תשמעו עליו הרבה

“הרעיונות שלהם, המוטיבציה שלהם והיכולת שלהם לראות את העולם בעיניים נקיות מוכיחים את עצמם ברחבי הארץ מאז 2001 והגיע הזמן להוכיח את זה גם בגולן שלנו.  הנוער בגולן הוא לא נוער רגיל – הוא איכותי ומתקדם, פועל וגם חושב ועל הקבוצות שנפתחו פה אני בטוח שעוד תשמעו הרבה”.

מנהלת בית הספר “נופי גולן”, הילי מרום: “ב’נופי גולן’, אנחנו גאים בתלמידים שלנו על השאיפה למצוינות, גם בתנאי למידה לא קלים. גאים בהם על עבודת הצוות, הפרויקט המקסים והמשמעותי שיצרו והצגת הפרויקט בפני צוות השופטים. גאים בתהליך שעברו ובכך שהגיעו לגמר הארצי. אין ספק שזהו צוות מנצח”.

מנהלת אולפנת “קצרין גולן”, ורדית טפרברג: “אני רואה חשיבות רבה בחשיפת הבנות לתכנית יזמות והבנה בעולם העסקי. בנות האולפנה שיתפו פעולה באופן יוצא מן הכלל, עברו תהליך משמעותי ורכשו  גם ידע בנושא שלא נחשפו אליו מעולם וגם כלים ומיומנויות לחיים. תודה רבה לכל השותפים ולשחף, על גיבוש חבורה מלוכדת סביב רעיון כל כך רלוונטי למאה העשרים ואחת”.

סגנית וממלאת מקום ראש המועצה המקומית קצרין, שרון רואס: “חשוב לעודד את החשיבה הגבוהה ולתת מענה לילדים היכולים להתקדם ולהתפתח, ביחד עם מתן מגוון מענים לילדים עם יכולות שונות. עמותת ‘יוניסטרים’ היא מענה ראוי לילדים עם דרגת חשיבה גבוהה ואני שמחה שאנחנו יכולים לתת להם את הבחירה ואת האפשרות להתפתח”.

סגן ראש המועצה האזורית גולן, גל גפני: “עמותת ‘יוניסטרים’ מחברת בדרך נפלאה את התעשייה ללימודים התיכוניים. ההכוונה והפתיחות המחשבתית הניתנת לתלמידים היא זאת שתיתן להם את הכלים ללמוד יותר ולרצות להשיג יותר. אני גאה בנוער הגולני ומחכה לשמוע על כל אחד מהצוותים שהשתתפו בתחרות”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?