הנחת אבן הפינה לפרויקט “מול כנרת”

פרויקט “מול כנרת” בדרום-מערב קצרין, יצא לדרך עם הנחת אבן הפינה, בשבוע שעבר. 32 דירות, על כ-8 דונם ואין נוף כזה בשום מקום. המשווקים: בני קצרין, ירון ואלי מלכה, “יעד נכסים”


32 יחידות דיור

ביום שישי, ה-16 בפברואר, התקיים טקס הנחת אבן הפינה לשכונת “מול כנרת”, ברובע 10 (“רובע חן”), בקצרין. למרות הרוחות העזות אשר נשבו באותו יום, התכנסו אישי ציבור, אנשי נדל”ן, קבלנים ורוכשי דירות, כדי לחוג את האירוע המסמל התפתחות נוספת בתולדותיה של קצרין.

במסגרת הפרויקט, יוקמו על שטח של כשמונה דונמים שלושים ושתיים יחידות דיור חדשות, בגבולה הדרומי-מערבי של קצרין, משקיפות אל הנוף עוצר הנשימה של דרום הגולן והכנרת. יחידות הדיור תהיינה בנות ארבעה עד חמישה חדרים, עם אופציה להרחבה. רוב הבתים כבר נמכרו.

המגרשים הראשונים ברובע 10 שווקו כבר בשנת 2008 ובסוף שנת 2013, כבר עמדו על הקרקע כמה עשרות בתים. מתחילת 2014, פעל ראש מועצת קצרין, דימי אפרצב, להוצאת כל המגרשים ברובע לשיווק, כדי לענות על הביקוש לשטחי בנייה ודיור, עבור תושבים מקומיים וחדשים כאחד. עם שר הבינוי והשיכון דאז, ח”כ אורי אריאל, סוכם על סבסוד משמעותי של עלויות התשתיות לבנייה, דבר שהוזיל את מחירי הבתים והאיץ את תהליך הפיתוח.

הקמת פרויקט “מול כנרת” הופקדה בידיו של איש הנדל”ן, עמי בשירי, יליד קריית שמונה,  היה בקורס טיס ורב סרן במילואיםאשר למד את רזי המקצוע מאביו, איש נדל”ן ידוע ומצליח באזור הצפון. בטרם הקים חברה עצמאית, “ע.ב.איתנים”, שימש עמי כסמנכ”ל בחברה ציבורית גדולה בתחום הנדל”ן למגורים ולמסחר, והוא מביא אתו לפרויקט “מול כנרת” ניסיון של שנים רבות ומוניטין. עמי זיהה את ההזדמנות להצליח בתחום הבנייה בקצרין וניגש למכרז של מנהל מקרקעי ישראל על הקרקע בקצרין.

ראש המועצה, דימי אפרצב: “כל לבנה, כל קיר שאנו בונים, כל בית שאנו מקימים בארץ ישראל – זו זכות גדולה מאוד. אני שמח לראות שכל תהליך הבנייה והשיווק נעשה בידי אנשי המקום. אני מאחל לכם הצלחה, ובטוח שתצליחו”

אמון בעתיד הגולן

“בשנים האחרונות, רואים את פירות התכניות הממשלתיות השונות לפיתוח הצפון”, אומר עמי ל”שישי בגולן”. “יש התפתחות רבה באזור הצפון ויחד עם מחירי הדיור המאמירים באזור המרכז, הגליל והגולן הופכים לאלטרנטיבה לכל מי שרוצה איכות חיים, במחיר שפוי. מה יותר טוב מאשר לגור בצמוד-קרקע בקצרין, במסגרת קהילה נהדרת ועם אוויר צח ונוף מהמם? ותעסוקה ניתן למצוא באזור. אם לא בקצרין עצמה, אז במרחק סביר של נסיעה ממנה.

“רובו של רובע 10 כבר מיושב ופרויקט ‘מול כנרת’ הוא אחד הפרויקטים האחרונים בשכונה. הרוכשים הם משפחות צעירות מקצרין, משפחות מקומיות שמשדרגות את איכות המגורים שלהן, משפחות ממקומות אחרים בגולן וגם אנשים מאזורים שונים בארץ, אשר החליטו להתיישב בגולן. פגשתי אנשים מאילת, מאשקלון, מהמרכז, אשר הגיעו לקצרין והתאהבו במקום ובפרויקט שלנו. הם התרשמו מהקהילה, מהחינוך, מפיתוח האזור והחליטו לקבוע כאן את עתידם”.

תכנון הבתים נעשה בידי האדריכל יניב שלמה, ממשרד “קווים אדריכלות”, משדה נחמיה. בתהליך התכנון ערכו עמי ויניב סקר ובדיקה, כדי ללמוד מה בדיוק נחוץ לציבור הרוכשים. הם מצאו שרוב הרוכשים מעוניינים בתים שניתן להרחיב אותם, כמידת הצורך. לפיכך, תהיה לכל יחידת דיור אופציה להרחבה.

על עבודות הבנייה הופקדה כקבלן ראשי חברת “ספדי”, בבעלותה של משפחה דרוזית שורשית, ממג’דל שמס, אשר בנתה במקומות רבים באזור הצפון. בין הספקים המעבירים חומרים לפרויקט נמנות חברות “טופולסקי” ו”חסון” והמפרט לכל יחידת דיור הוא עשיר ומפנק. הפרויקט מקבל ליווי פיננסי מבנק “הפועלים” והרוכשים מקבלים ערבויות חוק-מכר מלאות מן היזם. בשירי מקווה שבאפריל 2019, יעמדו הבתים מוכנים לאכלוס.

עמי בשירי, יזם “מול כנרת”: “הגליל והגולן הופכים לאלטרנטיבה לכל מי שרוצה איכות חיים, במחיר שפוי. מה יותר טוב מאשר לגור בצמוד-קרקע בקצרין, במסגרת קהילה נהדרת ועם אוויר צח ונוף מהמם?”

 שיווק מקומי

שיווק הפרויקט הופקד בלעדית בידיהם של ירון ואלי מלכה, בעלי משרד “יעד נכסים”, הממוקם בקצרין. אלי וירון, בני קצרין, הקימו את המשרד בשנת 2008 ומאז, הם מטפלים באהבה רבה בתושבי קצרין, בכל הקשור לתיווך נדל”ן, מכירת והשכרה של דירות, שיפוץ נכנסים, ניהול נכסים, מיזמים ופרויקטים ביישוב ומחוצה לו.

ירון מלכה מתאר את תהליך העבודה עם בשירי, בהכנה להקמת “מול כנרת” ושיווק הפרויקט לציבור: “עמי בשירי פנה אלינו ויחד קבענו איזה סוג בתים רצוי לבנות. עשינו זאת תוך בחינה של סוגי הבתים והנכסים שמחפשים הלקוחות המגיעים אלינו. פרויקט ‘מול כנרת’ הותאם לצרכי קהל היעד ותוכנן בהתאם. אנחנו המשווק הבלעדי של הפרויקט ומערך השיווק כולל שימוש ברשתות חברתיות, אתר ‘יד 2’, פרסום בעיתונות מקומית, עבודה שוטפת עם המשקיעים וחלוקת מידע מודפס.

“בתחום זמן של כחודשיים וחצי בלבד, נמכרו כמעט כל הבתים בפרויקט. המחירים אטרקטיביים, המיקום יוצא מן הכלל, הנוף מדהים ומושך ביותר. אגב, את הנוף מקבלים הקונים ללא תוספת תשלום… היות שמדובר בגבולה הדרומי של קצרין, לא אמורים להיבנות בתים, או מבנים נוספים, אשר יחסמו את הנוף שמקבלים דיירי ‘מול כנרת'”.

כמו אנשים רבים הגרים ועושים עסקים בקצרין, ירון מלכה מעריך ואוהב את האוכלוסייה של העיר.

“מה מיוחד בקצרין? הכול… אני אוהב את הקצב כאן, הקצב האטי יותר והרגוע של קצרין. רוב האנשים כאן הם אנשים יותר נחמדים מאשר במקומות אחרים בארץ; אנשים נעימים שנעים לעשות אתם עסקים. קצרין היא עיר בטוחה, אין בה עבריינות, נוכלות… אנחנו אוהבים לעבוד עם האנשים כאן ורואים בהם משפחה. אנחנו משתדלים לתת ללקוחות שלנו את כל מה שאנחנו יכולים, מתוך ראייה והרגשה שהם באמת חלק מן המשפחה שלנו”.

מרבים בהתרגשות

אבן הפינה הונחה בנוכחות ראש המועצה, דימי אפרצב, רב היישוב, הרב יוסף לוי  ובהשתתפות רוכשי הדירות, הקבלנים המבצעים, חברים וידידים. האבן נטמנה בבטון היצוק ביסודות הבתים החדשים, יחד עם מגילת קלף עליה חתמו הדיירים לעתיד וכל שאר המעורבים בהקמת הפרויקט.

עמי בשירי נאם בהתרגשות ובין דבריו אמר ש”מכשנכנס אדר מרבים בשמחה ואני אומר שכשנכנסים לפרויקט חדש – מרבים בהתרגשות”. בדבריו, הודה עמי למשפחתו על התמיכה שהיא מעניקה לו, לשותפו לעסקים, ולכל המעורבים בהקמת הפרויקט.

“אני מאמין גדול בצפון ובעתיד שהוא צופן”, הצהיר בשירי. “כל מי שמגיע לכאן מן המרכז, מגלה שזמני הנסיעה הולכים ומתקצרים ומי שמחפש דיור במחירים שפויים, מוצא זאת כאן”.

ראש המועצה, דימי אפרצב, הצטרף לברכות ואמר: “כל לבנה, כל קיר שאנו בונים, כל בית שאנו מקימים בארץ ישראל – זו זכות גדולה מאוד. בארבע השנים האחרונות, אנו רואים את היישוב קצרין צומח. גם מבני קצרין שעזבו את היישוב, אנו רואי כאלו שחוזרים אלינו. גם חבר’ה צעירים מגיעים אלינו ואנו מאוד שמחים לראות אותם מגיעים לקצרין ונותנים בנו אמון. אני שמח לראות שכל תהליך הבנייה והשיווק נעשה בידי אנשי המקום. אני מאחל לכם הצלחה, ובטוח שתצליחו”.

הרב לוי פתח את דבריו במילים “זה היום עשה ה’ נגילה ונשמחה בו. אבן מאסו הבונים הייתה לראש פנה”. הוא ציין בשמחה את העובדה שאנו עדים לצמיחה של היישוב והעלה על נס את הגשמת החזון של יישוב הגולן. הרב גם הזכיר לציבור החוגגים שהאזור היה לאחד משערי הכניסה ההיסטוריים של ארץ ישראל.

צהל שמעון וצוות “פרנצ’וק” היו אחראים על הכיבוד והשתייה החמה שהוגשה לקהל. הייתה מוזיקה, הייתה אווירת חג והייתה שמחה אמתית. חווינו את מה שאמר לפני יותר ממאה שנה, מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל: “השמחה האמתית והגדולה היא שמחת קיום מצוות יישוב ארץ ישראל”.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?