החגיגה של אור

ספורטאי החודששלנו הוא אור פנחס, מחיספין, מלך השערים של קבוצת נערים בשל עירוני קריית שמונה, שמנסה לשלב בין שמירת המסורת והמרחק הגאוגרפי לכדורגל


מאת: אורי שמיר, אתר גליל עולה

קבוצת נערים בשל עירוני קריית שמונה היא הקבוצה היחידה בליגתהעל, שלא שיחקה קודם לכן בליגה בכירה. אחרי שנים של עליונות בליגות מחוז החוף, מוצאת את עצמה הקבוצה של אילן עזריה מתמודדת מול הקבוצות הבכירות בארץ, לרובן המכריע ותק של חמש עונות בליגות הבכירות. בתום השליש הראשון, הקבוצה מדורגת בחלק התחתון של הטבלה, אך מצליחה להקדים בשלוש נקודות את הקו האדום, למרות שספגה את כמות השערים הגבוהה בליגה – 34 ב-10 משחקים. מנגד, כבשה הקבוצה עשרה שערי ליגה, שעל ארבעה מהם חתום מלך שערי הקבוצה, אור פנחס, בן 15 חצי מחיספין, שהיה מעורב במרבית השערים שהבקיעה הקבוצה.

בשונה מרוב שחקני הליגה, אור פנחס החל לשחק כדורגל באופן מסודר רק לפני שלוש עונות, בקבוצת הילדים של המרכז הקהילתי קצריןגולן, שבה החלו את דרכם שחקנים שהגיעו גם לליגות הבוגרים הבכירות ובראשם: עידן נחמיאס, אלרואי כהן ודניאל טוויזר. אור פנחס, שבעונה שעברה כבש 34 שערים וסייע לקבוצת נערים גשל קצרין לזכות באליפות מחוז צפון 1, מרשים ביכולותיו ומרשים עוד יותר בהקרבה שלו כנער דתי. הוא משלב בין העולם הדתי לבין הכדורגל המשוחק בשבתות. את אור פנחס אירחנו לפני שנתיים בפינתספורטאי החודששלנו וזו הזדמנות מצוינת לעשות זאת שוב.

אלרואי כהן: בעל יכולות של כוח מתפרץ, מהירות וטכניקה, ברמה הכי גבוהה שיש. היכולות המוטוריות שלו מאוד גבוהות. שחקן שיוצר מצבים, מאוד קבוצתי ויודע לכבוש שערים. הוא שחקן ברמה של נוער כבר בגילו

שחקן מגוון

מי שמלווה את אור פנחס בצורה הדוקה בשנתיים האחרונות הוא כדורגלן העבר, אלרואי כהן, כיום מאמן קבוצת נערים גשל מ.ק קצרין גולן. כהן רואה בפנחס פוטנציאל מאוד גדול ולוקח אותו כפרויקט אישיאור פנחס הוא שחקן התקפה מגוון, שיכול לשחק בכל העמדות. בעל יכולות של כוח מתפרץ, מהירות וטכניקה, ברמה הכי גבוהה שיש. היכולות המוטוריות שלו מאוד גבוהות. שחקן שיוצר מצבים, מאוד קבוצתי ויודע לכבוש שערים. הוא שחקן ברמה של נוער כבר בגילו. עכשיו זה הזמן שלו לעבוד ולהשתפר, כדי לקחת את עצמו לרמה הבאה.

אור מגיע ממשפחה מדהימה, שמקריבה המון בשביל לאפשר לו לשחק כדורגל במטרה שיצליח בעזרת השם להיות שחקן בליגתהעל ואולי אפילו יותר מזה. אין לי ספק שהוא יוכל להתקדם הלאה. אני צופה לו עתיד גדול, שרק ימשיך בעבודה המאומצת ובלמידה“. אור פנחס, על החיבור המיוחד עם אלרואי כהן: “החיבור שלי עם אלרואי כהן הוא מיוחד. הוא מדריך אותי, מדבר אתי, לפעמים, עד השעות הקטנות של הלילה, מלווה אותי בהרבה משחקים. אני מקווה ומצפה שיהיה לנו עתיד טוב יחד“.

למה אתה מייחס את ההתאקלמות המוצלחת שלך בקרית שמונה?

אור: “מבחינה אישית, אני מרגיש שהתקדמתי מאוד מאז שהגעתי לקריית שמונה. למדתי הרבה דברים וכיום אני שחקן טוב יותר. אני שמח שמהתחלה נכנסתי להרכב וקיבלתי הרבה ביטחון מהמאמן שלי, אילן עזריה. החיבור בינינו הוא ממש טוב. מהרגע הראשון, הוא האמין בי, עזר לי במה שאני צריך ואני מקווה שזה רק ימשיך ככה. מבחינה חברתית, השתלבתי בצורה טובה, למרות שאני השחקן היחיד שמגיע מיישובי הגולן. יש פה אחלה של חברה ואני נהנה אתם“.

עד כמה גדולים ההבדלים בין קבוצה שמשחקת בליגתהעל לקבוצות בדרג ששיחקת?

השוני משמעותי. יותר אימונים, קצב הרבה יותר אינטנסיבי באימונים ובמשחקים. אנחנו משחקים בליגתהעל וזה שונה בתכלית מהליגות שבהן שיחקתי קודם. כאן מתמודדים מול הקבוצות הטובות בארץ. זה אתגר מאוד גדול“.

אור: הנושא הכי מורכב בשבילי הוא בתור שומר שבת. זה לא פשוט בכל שבת להתארח אצל משפחה אחרת ולא להיות בבית. זהו המחיר שאני צריך לשלם בשביל לשחק ברמות האלה. אני מקווה שהמצב הזה ישתנה, בשביל שחקנים שומרי שבת כמוני

השבת

עם אילו קשיים אתה מתמודד כדי לשחק כדורגל?

אור: “שמירת השבת, הלימודים והמרחק הגאוגרפי. האמת היא שהנושא הכי מורכב בשבילי הוא בתור שומר שבת. זה לא פשוט בכל שבת להתארח אצל משפחה אחרת ולא להיות בבית. זהו המחיר שאני צריך לשלם בשביל לשחק ברמות האלה. אני מקווה שהמצב הזה ישתנה, בשביל שחקנים שומרי שבת כמוני. הנסיעות מהגולן לקריית שמונה וחזרה לא פשוטות. המאמץ להגיע לאימון וחזרה הביתה דורש הרבה עזרה מההורים, מאחר שלא תמיד יש קווי אוטובוס פעילים בזמני היציאה לאימון ו/או החזרה ממנו. בלימודים לא קל לי. זה דורש ממני לצאת מוקדם מבית הספר ולהפסיד חומר שאני צריך להשלים אחר כך. הרצון להיות כדורגלן מקצועי דורש ממני הרבה ויתורים. אני מודה למשפחתי על ההקרבה הגדולה למעני. זה לא מובן מאליו“.

שתף אותנו בשאיפות שלך לעתיד?

אני כרגע מתרכז בקבוצה שלי, לנסות להביא אותה למקום טוב. הבקעתי עד כה שערים חשובים ואני מקווה שזה ימשיך. התחלנו את העונה בצורה לא כל כך טובה, אבל אני יודע שיש לנו קבוצה חזקה ונגיע יחד לתוצאות טובות יותר, בהמשך העונה. השאיפה שלי היא להיות השחקן הכי טוב שאני יכול. אני בוטח בקדוש ברוך הוא שיכוון אותי למקומות טובים“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?