האוכל של העתיד

ארטיק עם מקל אכיל, גלידת סלק טבעונית, קוסקוס כרובית וחמאת בטטות – חלק מהפיתוחים שהוצגו בכנס “פודטק תל-חי”, בהשתתפות בכירי תעשיית המזון בארץ ומומחים מהאקדמיה והמחקר מהארץ והעולם


למעלה מ-450 טכנולוגים של מזון, בכירי תעשיית המזון מהחברות המובילות ומומחים מתחום האקדמיה והמחקר, מהארץ והעולם, השתתפו בכנס “פודטק תל-חי”, שערך, זו השנה השישית ברציפות, החוג למדעי המזון, במכללה האקדמית תל-חי, בשיתוף עם מכון המחקר מיג”ל.

בשנים האחרונות, תחום המזון מתפתח מאוד ועובר מהפכה משמעותית: מתעשייה מסורתית לתעשיית פודטק חדישה, עתירת ידע, הכוללת טכנולוגיות מתקדמות. במסגרת מהפכה זו, אנו עדים למספר מגמות חדשות שהולכות ותופסות תאוצה: פיתוח מוצרים חדשים בריאותיים, הכוללים הפחתה משמעותית של נתרן, סוכרים ושומן רווי, חיפוש אחר מקורות חלבון חלופיים, שימוש בפחת ומציאת חומרים משמרים טבעיים ועוד.

חטיף אנרגיה המבוסס על קליפות תפוזים – כחלק מהמגמה של שמירת הסביבה, פותח חטיף שעשוי מהקליפות, שחברות משקאות התפוזים זורקות לפח. הקליפות עשירות בסיבים תזונתיים, בחלבון ובוויטמין C, כמו כן קליפות התפוז מכילות נוגדי חמצון

כחלק ממגמות אלה, יציגו הטכנולוגים של העתיד, הסטודנטים בשנה ג’ בחוג למדעי המזון בתל-חי, מוצרי מזון מקוריים שפיתחו, חלקם בשיתוף עם התעשייה, ביניהם:

חמאת בננות עם אגוזי לוז/ שקדים – חמאה טבעונית, עשירה בערכים תזונתיים ביניהם אשלגן, מגנזיום, אומגה 3 ועוד. החמאה מצוינת לרגישים ללקטוז, לטבעונים, או לכאלו שרוצים ליהנות מחמאה בריאה וקצת פחות משמינה…
תיון מתמוסס עשוי מאצות ווקמה – האצות הן בעלות יתרונות בריאותיים רבים: עשירות בערכים תזונתיים, ביוד, באומגה 3, כלורופיל ועוד. הרעיון הוא שהתיון מתמוסס במים חמים (אין צורך לטבול שקיק תה ולהוציאו) ותכולת התיון שוקעת, בדומה לקפה שחור, בתחתית הכוס. זהו שיתוף פעולה ייחודי עם חברת “ויסוצקי”.
פריכיות בטטה – ייצור הפריכיות היה אתגר טכנולוגי מורכב ומסובך. הפריכיות עשירות בבטא קרוטן, ויטמין B אשלגן ונוגדי חמצון. שיתוף פעולה עם מאפייה מקומית בקריית שמונה שיש להם מכונות ליצירת פריכיות.

גלידה טבעונית עשויה סלק/ גזר – הגלידה עשויה חומרים טבעיים בלבד, עם כמות מזערית של סוכר, מכילה קשיו ומספקת את כל הערכים התזונתיים הגבוהים שיש בסלק ובגזר: חומצה פולית, הסלק נחשב “פצצת בריאות” הוא מחזק את הכבד, מנקה את הגוף, עשיר באשלגן, מגנזיום, אבץ ונחושת, עשיר בנוגדי חמצון, ויטמין B ועוד.

לאכול את המקל

ארטיק עם מקל אכיל – ארטיק ידידותי לסביבה, המקל עשוי מבצק המכיל אבקת תפוחים עשירה בערכים תזונתיים.

קש שתייה אכיל – קש שתייה המשחרר טעם וצבע למשקה, כאשר הרעיון הוא שבסוף שתיית המשקה ניתן לאכול את הקש שהוא בעל טעם פירותי.

חטיף אנרגיה המבוסס על קליפות תפוזים – כחלק מהמגמה של שמירת הסביבה, פותח חטיף שעשוי מהקליפות, שחברות משקאות התפוזים זורקות לפח. הקליפות עשירות בסיבים תזונתיים, בחלבון ובוויטמין C, כמו כן קליפות התפוז מכילות נוגדי חמצון.
קוסקוס כרובית – הכרובית מחליפה את הסולת, היא מתאימה לחולי צליאק ומכילה ערכים תזונתיים רבים: חלבונים, ויטמין C , ברזל, סידן, מגנזיום, אשלגן וסיבים תזונתיים.

מנוע הצמיחה הבא

ד”ר אופיר בנימין, מהחוג למדעי המזון וממארגני הכנס: “מה שנראה בתחילה כטרנד בריאותי חולף, מתברר כמודעות הולכת וגוברת של הציבור הרחב לצריכת מזון איכותי ובריא. מודעות זו גרמה לכך שחברות המזון, גדולות כקטנות, מקדישות מאמצים ותקציבים רבים לפיתוח מוצרים הרבה יותר בריאים ומזינים ועושות זאת, בין היתר, באמצעות שיתוף פעולה עם האקדמיה. אנו כאן, בתל-חי, כמי שמכשירים את דור הטכנולוגים הבא של תעשיית המזון, מתמקדים בנושא החדשנות והבריאות, דבר שניכר בפיתוחים החדשים  של מוצרי המזון  שפותחו על ידי הסטודנטים, חלקם בשיתוף עם חברות תעשייתיות”.
במסגרת הכנס, העניקו המכללה האקדמית תל-חי, מכון המחקר מיג”ל ואשכול גליל מזרחי  את אות “יזם הפודטק בגליל” ליו”ר קרן JVP, אראל מרגלית, על התכנית שגיבש והוביל להפיכת הגליל למוקד פודטק חדש בישראל.

מרגלית: “לישראל ובעיקר לגליל היכולת לייצר את מנוע הצמיחה הלאומי הבא. החיבור בין המחקר והידע הישראלי לחדשנות והטכנולוגיות הישראלית מייצר הזדמנות כלכלית חדשה שיכולה לייצר חברות פודטק גדולות, שייצרו אלפי מקומות עבודה חדשים בישראל ובגליל, בפרט”.
בקרוב מתוכנן לקום מכון לאומי למחקר וחדשנות במזון שיישב בצפון שייתן מענה ישיר לתעשייה והאקדמיה בהמשך פיתוחי מוצרים וחדשנות במחקר.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?