ד”ר הילי מרום, מורה ב”נופי גולן” היא זוכת “קרן טראמפ”

מד”ר הילי מרום, מורה למתמטיקה ופיזיקה בתיכון “נופי גולן”, החליטה להתאים את שיטת הלימודים לתלמידים ולא להפך. עכשיו היא זוכת “קרן טראמפ” ב”ציון לשבח להוראה איכותית”, לשנת 2016


 

ד”ר הילי מרום, בת 36 (נשואה +5), תושבת מעלה גמלא ומורה למתמטיקה בתיכון “נופי גולן”, קצרין, נבחרה על ידי ועדה מיוחדת של “קרן טראמפ” וקיבלה ציון לשבח להוראה איכותית לשנת 2016.

לפני כ-8 שנים, לאחר שסיימה דוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים, החליטה הילי לחזור לצפון וללמד בבית הספר שבו למדה, “נופי גולן”. הילי, מורה למתמטיקה ופיזיקה, שותפה ומובילה בארבע השנים האחרונות את פרויקט “כיתת גוונים”, שבמסגרתו מנסים לשנות לחלוטין את שיטת הלימודים הנהוגה היום בבתי הספר, במתמטיקה ובכלל. בין המאפיינים של הפרויקט החדש, ניתן למצוא מגוון טכניקות למידה ובהן פחות הוראה פרונטלית ויותר למידת עמיתים. לא מחלקים את התלמידים להקבצות, מאפשרים לכל אחד להתקדם בקצב שלו, כאשר התלמידים החזקים מושכים את שאר התלמידים למעלה.

הילי מסבירה: “הפרויקט הזה מאפשר לתלמידים למידה עצמית. התלמידים קובעים בעצם את רמת הלימוד שלהם ולא אנחנו מחליטים עבורם באילו הקבצות הם יהיו. גילינו שכאשר ילדים מלמדים ילדים אחרים, המחסומים הפסיכולוגיים שהם מגיעים איתם ביחסם למתמטיקה דווקא פוחתים ואף נעלמים. הילדים, שלכאורה היו אמורים להיות ברמה נמוכה, נחשפים לדרכי החשיבה של התלמידים החזקים יותר וזה דווקא מאפשר להם להתקדם בצורה הרבה יותר משמעותית.

“למרות שניתנה להם האפשרות לבחור כל רמת לימוד שירצו, הפרויקט מאפשר לתלמידים לחוות הצלחה ולכוון יותר גבוה. במהלך השנתיים האחרונות, גילינו שהתלמידים לא בוחרים בדרך הקלה. ההוכחה לכך היא ש-65% מהתלמידים בפרויקט ‘גוונים’, בשכבת י”א, לומדים ברמה של 4-5 יחידות לימוד, כשהיחס הארצי נמוך מכך בהרבה. מבחינתנו, זו ממש מהפכה”.

מנהלת ביה”ס “נופי גולן”, טליה הפטקה: “בית הספר גאה בהילי ובפועלה למענו ולמען התלמידים. אנחנו בטוחים שהילי תמשיך להצעיד את תלמידיה בלימודי המתמטיקה לפסגות נשגבות. יישר כוח ובהצלחה”.

החל משנת ,2012 מעניקה “קרן טראמפ” פרס להוראה איכותית, למורים מתחומי המתמטיקה והמדעים, המדגימים הוראה איכותית הלכה למעשה. זוכי הפרס נבחרים על ידי ועדת הפרס המורכבת ממורים מעולים, מומחים בהכשרת מורים ובכירים במשרד החינוך ובהתאם לאמות המידה להוראה איכותית, כפי שנקבעו על ידי ועדת הפרס.

מנכ”ל “קרן טראמפ”, אלי הורביץ: “ישראל זקוקה לדמויות המופת הללו, כמו ד”ר מרום, כדי שיסמנו כיוון ודרך ולשם כך הציבור צריך להכיר את אומנותם של המורים ולהבין טוב יותר מהי הוראה אפקטיבית. כל זאת, כדי שיגבר האמון של הציבור במוריו”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?