בריגי’ט גבריאל הגיעה ל״זיו״ לומר תודה

בריג'יט-גבריאל

36 שנה לאחר שחיי האם הלבנונית הפצועה ניצלו בזכות הטיפול במרכז הרפואי “זיו” בצפת, הגיעה הבת, בריגי’ט גבריאל, לומר תודה לצוות הרפואי


יח״צ תקשורות

בריג’יט גבריאל היא עיתונאית בין-לאומית, מפיקת סרטים, מייסדת הקונגרס האמריקני למען האמת” (ACT-The American Congress for Truth), סופרת ומרצה מבוקשת, ממוצא לבנוני נוצרי, המתגוררת בארה”ב. גבריאל הגיעה למרכז הרפואי “זיו”, בצפת, כדי להודות לרופאים ולאחיות שהצילו את חיי אמה, לפני 36 שנים, כשנפצעה קשה במהלך מלחמת “שלום הגליל”. בנוסף, ביקרה במחלקה בה שהתה עם אמה הפצועה במשך 22 ימים, ששינו את חייהן ללא היכר.

כאשר נפגשה עם מנהל המרכז הרפואי זיו אל”מ (במיל’) ד”ר סלמאן זרקא, פרצה בבכי ואמרה: “זהו ביקור מאוד משמעותי עבורי, אני בוכה מהתרגשות גדולה. לחזור לכאן בפעם הראשונה, אחרי כל כך הרבה שנים ולראות שעדיין מצילים ב’זיו’ חיי אדם, ללא הבדל דת, גזע או לאום, ממש כמו אז, ב-1982, זה מאוד נוגע והומני ומהווה עבורי סגירת מעגל.

“ברצוני להודות על הטיפול המסור, באמי הפצועה והצלת חייה וכן על הטיפול בכל הלבנונים והסורים, שנפצעו במלחמות. לבכם הרחב ונדיבותכם ראויים להערכה ולא יישכחו לעולם.

“במלחמת ‘שלום הגליל’, כשאמי נפצעה, היא הועברה על ידי צה”ל לטיפול במרכז הרפואי ‘זיו’ ואני התלוויתי אליה. הייתי בת 18. כשנכנסנו לחדר המיון, נדהמתי לראות מאות פצועים, בהם: יהודים, פלסטינים, נוצרים ומוסלמים, אזרחים לצד חיילי צה”ל וכולם זכו לטיפול שוויוני ומסור של צוות הרופאים הישראלי. שלושת השבועות בהם שהיתי עם אמי בבית החולים, כאן, בצפת, שינו את חיי ואת תפיסת עולמי מהקצה אל הקצה ועזרו לי להבין איזו מדינה נפלאה היא ישראל וכמה מופלאים הם הישראלים ומאז, אני מזכירה זאת בכל מקום בעולם בו אני יכולה”.

בריג’יט גבריאל: “השהות במרכז הרפואי ‘זיו’ שינתה את חיי ואת תפיסת עולמי מהקצה אל הקצה ועזרה לי להבין איזו מדינה נפלאה היא ישראל וכמה מופלאים הם הישראלים ומאז אני מזכירה זאת בכל מקום בעולם”

לטפל בכל אדם

ד”ר סלמאן זרקא הודה לגבריאל בהתרגשות על המילים החמות וסיפר לה, כי בימים אלו, מציינים בצה”ל ובמרכז הרפואי “זיו”, חמש שנים לסיוע ההומניטרי למען הפצועים והחולים מסוריה, בהם מאות ילדים ותינוקות. ד”ר זרקא ציין לשבח את מחויבותו ומסירותו של הצוות הרפואי ב”זיו”, לטפל בכל אדם באשר הוא אדם, גם אם הגיע מארץ אויב.

“אנו צופים בסבלו של העם הסורי ומקווים שחמש שנות הקשר שנוצר בינינו, יזרעו זרעים של אחווה עתידית ושל שלום בין העמים”, אמר ד”ר זרקא.

בריג’יט גבריאל נולדה בעיירה מרג’ עיון שבדרום לבנון, למשפחה נוצרית מארונית מהמעמד הבינוני. ב-10 במרץ 1976, נכבשה העיירה על ידי מיליציה מוסלמית, שהורכבה מעריקי צבא לבנון ואש”ף. במהלך הכיבוש, שיגרו החמושים טילים לעבר בסיס צבא לבנון בעיר ובית משפחת גבריאל, אשר שכן בקרבת המקום, נפגע. לאחר השלמת כיבוש מרג’ עיון, על ידי החמושים המוסלמים והפלסטינים והרס ביתם, מצאה משפחת גבריאל מחסה במקלט תת-קרקעי, ללא חיבור לחשמל ולמים זורמים. שם, נאלצו לשרוד במשך שבע שנים קשות מאוד. גבריאל מספרת, כי בילדותה, על אף שמעולם לא פגשה מקרוב יהודים, חונכה לשנוא אותם ולהאמין כי הם השטן.

“הטיפול באמי במרכז הרפואי ‘זיו’, בצפת, פקח את עיניי להבין כי מדובר בשטיפת מוח ושקר”.

בתחילת מלחמת לבנון השנייה, עם חטיפת שני חיילי צה”ל, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ביולי 2006, פרסמה בריג’יט גבריאל בארה”ב, מכתב תמיכה אמיץ בישראל, בו הפצירה בחיילי צה”ל להכות חזק בחיזבאללה ולהרוס את תשתית הטרור שלהם.

בספטמבר 2014, בסמוך לסיומו של מבצע “צוק איתן”, נאמה גבריאל באו”ם למען היהודים בכל העולם ונגד העוולות האנטישמיות נגדם, כשהיא עונדת על צווארה שרשרת זהב עם תליון מגן דוד. בנאומה, בו השוותה את ארגון החמאס בעזה לארגון דאע”ש בעיראק ובסוריה, הסבירה כי האנטישמיות המודרנית מכוונת נגד מדינת ישראל ולא נגד הדת היהודית, אולם למעשה מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת, הכוללת דמוניזציה, סטנדרטים כפולים ודה-לגיטימציה של המדינה היהודית היחידה בעולם.

גבריאל, שהחליטה זה מכבר להקדיש את חייה להסברה למען מדינת ישראל ונגד האלימות והדיכוי שזורע האסלאם הרדיקלי במזרח התיכון וברחבי העולם כולו, ייסדה בארה”ב את “הקונגרס האמריקאי למען האמת” (ACT-The American Congress for Truth) ואת הארגון “פעל למען אמריקה” (Act for America). אלה ארגונים לא ממשלתיים המעודדים אקטיביזם נגד איומי הפונדמנטליזם האסלאמי. שני הארגונים הם ארגונים מאוד פרו-ישראליים, הפועלים למען ישראל במישורים שונים.

כל הכבוד!

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?