בוא נדבר על מה שבוער

מפגשי שיח סביב יום הזיכרון ליצחק רבין התקיימו ביישובי הגולן, הזדמנות להחליף דעות, לשמוע עמדות ו”לפגוש” את מה שקורה היום בחברה הישראלית


יום הזיכרון ליצחק רבין הוא יום חשבון נפש לאומי. בשבועיים האחרונים, נערכו מפגשים ברחבי הגולן כדי לשוחח על נושאים שבוערים בחברה הישראלית, לאפשר מפגש קהילתי וגולני, לשתף בדעות, לשמוע עמדות שונות וביחד, “לפגוש” את מה שקורה היום בחברה הישראלית. המפגשים התקיימו ביוזמת המרכז הקהילתי גולן ומחלקת “עיינות” ובאדיבותם של המארחים השונים בבתיהם. כמה מילים מפי המשתתפים בערבים השונים:

ציפי אייזינגר וסרמן, על המפגש ביונתן:

“התכנסנו בביתם של הדר ועמיחי יעקבי וזו הזדמנות להודות להם על האירוח הנעים. אברהם ליפשיץ פתח בשאלה ‘מהי מחלוקת?’ והביא מהמקורות את סיפור המחלוקת שבין בית הלל לבית שמאי, שמוגדרת כמחלוקת לשם שמים, מחלוקת לשמה, לשם גופה, ולא לשם ‘גופו’ של החולק. הדבר ניכר ביחסם זה אל זה: הם לא נמנעו מלהתחתן ביניהם ובית הלל נהג להקדים דברי בית שמאי לדבריהם ומכאן נקבע, שהלכה כבית הלל, רק משום צניעותם ושהגיעו למחלוקת ‘נקיים’ משיקולי אגו.
“אברהם הקריא לנו שני שירים מרגשים של זלדה, על שבירת סטיגמות ביחס לזולת השונה ממך והצורך להסתכל עליו לא מגבוה, אלא מנקודת מבטו של החולק עליך. לקראת סיום, העלה אברהם את השאלה האם מחלוקת היא מלכתחילה, או בדיעבד? יצאתי מהערב עם תפילה שבכל מישורי חיינו נדע להפנים: לחלוק מתוך צניעות, כבוד ויחס שוויוני. בלי מעורבות של האגו ושנשכיל להבין גם את נקודת מבטו של החולק עלינו. תודה לאברהם ליפשיץ ולמשתתפים, על ערב מעשיר”.

דנה אבישר, על המפגש במיצר:

“המופע ‘פני שטח’, של נופר סלע, הוא אמנות עכשווית, רלוונטית, רגישה וחזקה, שהשאירה אותי הוגה ומתפעמת, עד שהייתי חייבת לכתוב על זה לכולם. אני לא אגלה לכם, כי אתם הולכים לחלוטין להסתקרן ולהזמין אותה גם אליכם, או לבדוק היכן המופע הקרוב. למה? כי זה נוגע. ארץ ישראל היא ישות ואנחנו מרגישים כלפיה כל כך, חושבים עליה כך וכך, חולמים אותה אחרת?! מחוברים אליה? באמת מכירים? מתי הפעם האחרונה שהייתה לנו הזדמנות להישאל על ידה, שאלות מהותיות, כמו האם אתה אוהב אותי? יש לנו עתיד יחד? למה לא? ומה דעתי על תל אביב? איך אני מפרשת את ירושלים? עזה?! מה יגרום לי לאבד אותה? מתי הפסקנו לכתוב לה שירי אהבה… ואולי צריך לחדש את שיר התקווה… מופע חשוב, מנגיש ומעורר”.

סילבי מור יוסף, על המפגש ברמת מגשימים:

“התכנסנו בבית משפחת קציר, קבוצת אנשים בגילאים שונים, המנהלים אורח חיים שונה, לשיח קרוב ומשמעותי. במפגש, סיפרו הנוכחים על עצמם, כיצד הם פוגשים את השיח הדתי-חילוני, בהוויה היום-יומית שלהם. השיחה קלחה בין קטעי השראה של ביאליק, הרב קוק ובמבי שלג, בהנחייתן הנעימה של ליאור קולודני ונטע קציר. לאורך המפגש, הייתה תחושה של קירבה, שותפות ושייכות, כחלק מרצון בקיום משותף ומכבד, בארץ שלנו. המפגש נקרא ‘הנה ימים באים’, בתקווה גדולה לימים טובים ומבורכים שיבואו”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?