אני במזרח ולבי במערב

הבית של סיוון ברבי באבנ”י אית”ן נפתח מהסלון למרפסת וגינה. הקליניקה של סיוון הקוסמטיקאית נמצאת בתוכו. הבית הפיזי נמצא בגולן ובלב נשאר הבית בגוש קטיף


 

סיוון ורפי ברבי עברו לאבנ”י אית”ן לפני שתים עשרה שנה, כזוג צעיר. בעשר השנים הראשונות, התגוררו בשכונת הקראווילות, שכונה שנבנתה על ידי המדינה למפוני גוש קטיף, עד שייבנה ביתם, שם הפכו מזוג למשפחה. לפני שנתיים, עברה המשפחה לגור בביתם החדש והמרשים באבנ”י אית”ן.

ספרי קצת על עצמך

“קוראים לי סיוון, אני בת 37, נשואה לרפי ואימא לחמישה: יונתן בן 13, הילה בת 10, אוריה בן 8, צורי בן 6 וזיו בן שנתיים.

 “פריט שחשוב לנו הוא אגרטל, שממוקם על מדף בסלון הבית. אגרטל עם חול וצדפים, שלקחנו אתנו מאדמת גוש קטיף. החול והים זה חלק מאתנו, זיכרון הילדות שלנו. היה לנו חשוב לתת מקום לעבר ועם זאת, להיות תמיד עם הפנים קדימה”

“הגענו לאבנ”י אית”ן לפני 12 שנה, מגוש קטיף. היינו זוג צעיר בתחילת הדרך, עדיין ללא ילדים. בעלי רצה להתעסק בחקלאות, כמו בגוש קטיף ולי היה חלום לגור בגולן. בעקבות הקמה של קבוצת מפוני גוש קטיף שהתגבשה בגולן, החלטנו שנגיע לנסות ולהגשים את החלום שלנו בגולן. למעשה, התרחקנו מהמשפחות המורחבות, כדי לבנות את המשפחה הגרעינית שלנו ואת עסק החקלאות.

“המשפחות של שנינו מהמפונים והיינו במגורים זמניים ולא ממש ידענו מה יהיה. מבחינתנו, זה היה ניסיון. לשמחתי, הצלחנו להקים פה עסק עם משפחת חדד, שהיו גם במצב שלנו. הקמנו עסק של חממות ואנחנו מגדלים ירקות ללא חרקים, כרובית וברוקולי. בעבודת האדמה, יש הרבה אתגרים וצריך הרבה אמונה. אתה עושה השתדלות, זורע, משקה, מעשב והשאר – בחסדי שמים. אנחנו מאמינים בעבודת האדמה הזו. רפי אוהב את מה שהוא עושה, זה ממלא אותו ומטעין לו את הנשמה.

“אחרי הלידה של יונתן, הבכור שלי, ניסיתי לחשוב איך אני מצליחה לשלב את העבודה ביחד עם האימהות. אני עובדת כקוסמטיקאית קרוב לעשור והקליניקה שלי נמצאת בתוך הבית.

“קוסמטיקה היא תחום שתמיד משך אותי. יש בו הרבה נתינה וסיפוק. הסיפוק שלי זה לתת מענה במגוון רחב של בעיות עור. אישה שיוצאת ממני מאושרת ושמחה במראה שלה ובעור הפנים שלה, זה גורם לה להרגיש טוב עם עצמה ואני את שלי עשיתי.

“בתחום הקוסמטיקה, חשוב להיות עדכני ועם אצבע על הדופק. אני עדיין לומדת ומשתלמת ומעשירה את הידע שלי. ענף הקוסמטיקה עבר שינוי גדול בעשורים האחרונים והוא נותן מענה ותוצאות למגוון רחב של בעיות עור, כמו אקנה, פיגמנטציה וחידוש העור. לאחרונה, התחדשתי במכשיר להסרת שיער בטכנולוגיית IPL, שנותנת מענה לטווח ארוך. אני שמחה להביא את הקדמה לגולן ולתת את השירות הזה. כבר לא צריך לנסוע רחוק”.

הקליניקה
מהו החלק האהוב עלייך בבית?

סיוון: “החלק האהוב עליי בבית הוא המרפסת מהסלון והגינה. בסלון, יש שלושה פתחים גדולים הפונים לגינה, מכניסים הרבה אור לבית ומחברים בין פנים הבית לחוץ. בעונת הקיץ, נעים לשבת שם. יש צל ובריזה ברוב שעות היום”.

מהו הפריט האהוב בבית?

“בכניסה לבית, נהוג להשאיר אמה על אמה ללא טיח, זכר לחורבן בית המקדש. אנחנו הוספנו גם את החורבן הפרטי שלנו – חורבן גוש קטיף. הבית הפיזי שלנו הוא בגולן ובלב נשאר הבית בגוש קטיף.

“פריט נוסף שחשוב לנו הוא אגרטל, שממוקם על מדף בסלון הבית. אגרטל עם חול וצדפים, שלקחנו אתנו מאדמת גוש קטיף. החול והים זה חלק מאתנו, זיכרון הילדות שלנו. היה לנו חשוב לתת מקום לעבר ועם זאת, להיות תמיד עם הפנים קדימה”.

מהי הקנייה האחרונה שלך לבית?

“הקנייה האחרונה שלנו היא ??המשרבייה?? שיצרה הפרדה בין החלל הציבורי לחלל הפרטי. היה חשוב לנו שהמחיצה תהיה מאווררת ולא סגורה, כדי לאפשר לנו קשר עין בין פינת המשפחה, שהיא המרכז והמעבר לכל החדרים, לבין החלל הציבורי, המטבח, פינת האוכל והסלון”.

מהו החלק בבית שמייצג אותך?

“הקליניקה שלי היא אמנם מקום העבודה שלי, אך היא חלק מהבית שלי וחלק ממני. אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה והמפגש והשיח עם המטופלת ממלא אותי. העובדה שהקליניקה היא חלק מהבית שלי, מאפשרת לי להיות גמישה וזמינה יותר לילדים וקרובה אליהם פיזית”.

האם היית משנה משהו בבית?

“בהתחשב בתקציב, בנינו בית שהוא מעבר לציפיות שלנו ואנו מודים על כך. חשבנו פחות או יותר על הכול. ניסינו לחשוב כמה שיותר רחוק ופרקטי. הדבר היחיד שאולי הייתי עושה זה חימום תת-רצפתי, כי התקרה מאוד גבוהה וקשה מאוד לחמם את הבית”.

האם יש משהו שחשוב לך להביע?

“בזכות השפע והמבחר שקיים היום בתחום הבנייה, החלומות גדולים והשמים הם הגבול. חשוב להתנהל עם תקציב מסודר ולעמוד במסגרת שקבעת לעצמך. בקלות רבה, אפשר לגלוש ולהגיע לחוסר תקציבי. בנוסף, התכנון האדריכלי חשוב מאוד וכדאי להתעכב ולשנות על הנייר עד לתוצאה הרצויה והמיטבית. כך, למשל, אנחנו תכננו את הבית עם הקליניקה, שכוללת כניסה מתוך הבית וכניסה חיצונית ללקוחות ודאגנו שהדברים בבית יהיו לנו פרקטיים. כל משפחה צריכה להתאים את התכנון לצרכיה”.

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?