איך ניהלו את משבר הקורונה באקדמיה הכי צפונית בישראל?

אגודות הסטודנטים והסטודנטיות והנהלת המכללה האקדמית תלחי בקשר הדוק, מקבלות החלטות משותפות, מתחילתו של המשבר, כדי להתגבר על האתגרים הרבים שהולידה המגפה


מגפת הקורונה, ששינתה לגמרי את שיגרת חיינו, הולידה קשיים לא פשוטים ומציאות חדשה ומאתגרת, שאילצה אותנו להתמודדויות שלא הכרנו עד כה, במישורים רבים בחיינו. מציאות זו לא פסחה גם על העולם האקדמי, שבתוך יומיים בלבד, נאלץ לעבור ממתכונת של למידה פרונטלית בכיתה ללמידה מרחוק. למידה שנמשכת גם בימים אלה, כשרובו של המשק חזר לתפקוד כמעט מלא.

חלק מאוניברסיטאות ומהמכללות בארץ דחו את פתיחת הסמסטר בשבוע ימים, על מנת להתארגן. במכללה האקדמית תלחי, התקבלה החלטה שלא לדחות את הסמסטר ולעשות את מרב המאמצים לקיימו על פי המתוכנן. לשם כך, צוות מיוחד, שכלל את חברי היחידה למצוינות בהוראה, ערך הדרכות סביב השעון, לסגל האקדמי במכללה, על מנת לתת את כל הכלים והידע הדרושים להוראה מקוונת וכן להעניק אמצעים נוספים ללמידה מרחוק.

מנגד, לסטודנטים נבנה מערך תמיכה שלם ומקיף, שכלל תמיכה אקדמיתלסטודנטים שהתקשו בלמידה  מרחוק. תמיכה כלכליתלסטודנטים שבשל המגפה נקלעו לקשיים כלכליים ותמיכה רגשיתלסטודנטים שבעקבות נגיף הקורונה והשלכותיו נכנסו למצוקה נפשית.

כל ההחלטות, בכל המישורים מתקבלות על ידי פורום מיוחד, שהוקם לניהול משבר הקורונה וכולל את הנהלת המכללה ואגודת הסטודנטים והסטודנטיות בתלחי, אותה מייצגת כרמל קידר, יור האגודה.

יור אגודת הסטודנטים, כרמל קידר: “הנהלת המכללה נקטה במספר צעדים חשובים, על מנת להקל על הסטודנטים, ביניהם, דחיית תשלומי הלימוד מחודשים מרץאפריל לחודשי הקיץ, הנחה של 50% בתשלומי מעונות הסטודנטים, קו פתוח לסיוע רגשי ועוד

מהרגע הראשון, הייתי שותפה מלאה ולקחתי חלק פעיל בישובות פורום הקורונה שהתקיימו ועדיין מתקיימות, מדי יוםמספרת קידר. “ייצגתי בפני חברי הפורום את קולם של הסטודנטים, העליתי את הקשיים שעמם הם מתמודדים והצענו ביחד דרכים אפשריות לפתרון. בהתאם לצרכי הסטודנטים, התקבלו ההחלטות בפורום. הנהלת המכללה נקטה במספר צעדים חשובים, על מנת להקל על הסטודנטים, ביניהם, דחיית תשלומי הלימוד מחודשים מרץאפריל לחודשי הקיץ, הנחה של 50% בתשלומי מעונות הסטודנטים, תמיכה כלכלית לסטודנטים שנקלעו לקשיים כלכליים, קו פתוח לסיוע רגשי ועוד.

במהלך המשבר ניהלנו, הנהלת המכללה ואגודת הסטודנטים, שני מפגשי זום לסטודנטים הלומדים במכללה, במהלכם יכול היה כל סטודנט, שרצה בכך, לשאלות שאלות, לבקש הבהרות ולהעלות נושאים בצורה ישירה ובלתי אמצעית מול הנהלת המכללה. מפגשים אלה נעשו באווירה טובה, בשיח פתוח והיו מוצלחים ויעילים“.   

קרן סיוע כלכלית

בנוסף לכך, דאגו הנהלת המכללה ואגודה הסטודנטים לכך שהספרייה תישאר פתוחה ותמשיך לשרת את ציבור הסטודנטים בדרכים שונות, גם בימים של ההסגר והבידוד. סיוע משמעותי נוסף שהוגש מטעם האגודה לסטודנטים כלל תרגולים בחינם, בכל קורס בו הסטודנטים הציפו קושי.

בימים אלה, מקימה הנהלת המכללה קרן סיוע כלכלית לסטודנטים, לקרן גויסו תרומות על ידי חבר הנאמנים ושותפיה הפילנטרופיים של המכללה. ההחלטה, מי מהסטודנטים יקבל את סיוע הקרן, תתקבל אף היא במשותף על ידי משרד דיקן הסטודנטים ואגודת הסטודנטים והסטודנטיות בתלחי.

אני מקווה שמגפת הקורונה הולכת ודועכת“, אומרת קידר לסיכום. “אך ברור לנו שעם השלכותיה, עוד נצטרך להתמודד בזמן הקרוב. אני יודעת שבכוחות משותפים ובהידברות פתוחה, נצלח תקופה זו ונצא ממנה מחוזקים. אני מזמינה סטודנטים שזקוקים לסיוע לפנות אלינו ואני ממליצה למתעניינים בלימודים באקדמיה, לבדוק את האופציה של לימודים בתלחי. אין ספק, כי גם בתקופת הקורונה, האזור הכפרי והירוק הקל על ההתמודדות עם המגפה ומעבר לכך, חשוב לדעת שבמכללה ובאגודה הסטודנטים והסטודנטיות יש אוזן קשבת ודלת פתוחה לסטודנטים“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?