איך נדע שהמסגרת של ילדינו היא הטובה ביותר עבורו?

האירועים הקשים אליהם נחשפנו לאחרונה, בהתנהלות גנים ומעונות, ממקדים את הזרקור בנקודה שאין חשובה ממנה: בחירת המסגרת בה ישהה וילמד ילדנו הקטן


לאחר שניהלתי מעון יום במשך כ-4 שנים, הבנתי כמה קשה העבודה המדהימה הזו. כל כך הרבה שעות עם כל כך הרבה ילדים, כשלכל ילד צרכים ורצונות משלו. כל ילד הוא שונה. כל הורה הוא שונה. ויש תפקידים טכניים ויש כל כך הרבה תוכן. צריך כל כך הרבה סבלנות ועין טובה והקשבה. צריך להבין אותם וצריך להוביל אותם. כל ילד הוא עולם.

ברוב המעונות והגנים, מועסקות מטפלות וגננות מדהימות, שחשוב להן להעניק לילדינו כלים לחיים, או סתם כך נהנות מהחיבוק והאהבה ומילוי צרכיהם הבסיסיים של התינוקות. אוהבות את המתוקים, אוהבות לחנך ולהוביל ילדים רכים, ליהנות מכל שלב התפתחותי חדש. להיות שם בשביל לחבק ולאהוב, ללמד ולהזין ולאפשר להורים רבים ללכת בביטחון ובראש שקט לעבודתם.

לאור המקרים הלא פשוטים, אליהם אנו נחשפים בתקופה האחרונה, של גנים ומעונות המעסיקים מטפלות שאינן מתאימות לתפקיד ופוגעות בילדים רכים, הורים רבים חווים חשש וחרדה. חשוב לבדוק ולראות שילדינו מקבלים את היחס הראוי והמתאים ביותר עבורו. הילד חייב להיות מוגן, כדי שיוכל לגדול, להתפתח ולחיות בסביבה ובצורה המיטבית, שתוציא מהכוח אל הפועל את כל יכולותיו וכישוריו.

להגיע לגן. פשוט להגיע ולראות את הדברים בשטח. מהי האווירה. איך זה עובד. מה נאמר ומה לא. מהי ההתנהגות, המילים, ההתנהלות. אם הילדים ניגשים לגננת, סומכים עליה, מאמינים בה. איך היא מגיבה לסיטואציה חברתית, לקושי, לבכי של ילד

כאשר אנחנו באים לבחור מסגרת, לתינוק או לילד שלנו, או כאשר אנחנו רוצים להיות בטוחים במסגרת בה הוא נמצא, נבדוק מספר דברים.

דבר ראשון, חשוב כהורים, לשבת ולחשוב מהם הדברים הקריטיים עליהם לא תוותרו בבחירת מסגרת לילד ומהם הדברים שיכולים להיות גמישים עבורכם. אילו דברים חשוב לנו לראות במבנה, בצוות , בסדר היום וברוח המקום, במטרות של המקום. איזה קו חינוכי הגננת מובילה.

להגיע לגן. פשוט להגיע ולראות את הדברים בשטח. מהי האווירה. איך זה עובד. מה נאמר ומה לא. מהי ההתנהגות, המילים, ההתנהלות. אם הילדים ניגשים לגננת, או המטפלת, אם הם סומכים עליה, מאמינים בה. איך הן מגיבות לכל סיטואציה חברתית, לקושי בהתמודדות, לבכי של ילד.

שפת הגוף לא משקרת

בעיקר, נבחן את שפת הגוף של התינוקות והילדים. שפת הגוף אצל ילדים לא יכולה לשקר. אם ילד ירגיש בטוח, הוא יהיה פנוי לחקור ולבחון את העולם. לשחק. ליצור קשרים חברתיים.

אם נראה שפת גוף מתוחה ולחוצה, מפוחדת וחסרת ביטחון, אם הילדים אבודים ולא מוצאים עצמם, אם יש רעב-יתר או עייפות-יתר, תידלק לנו נורת אזהרה.

נחפש לראות קשר עין של המטפלת והילדים, אם יש חיבוק חם, קבלת פנים חמה ומקבלת. איך מתייחסים לילד שמגיע מהבית ועד כמה פנויים אליו כשהוא נפרד לכל כך הרבה שעות מאימא/אבא. אם יש שיח על מה שקורה, על הרגשות, או שהן רק לוקחות את הילד ממקום למקום, ללא הכנה מראש וללא שיח מכבד.

נסתכל ונשאל על שעת ההרדמה והאכילה, שלבים יותר קריטיים במהלך היום. האם מגיעים לאכול רעבים מדי, או עייפים מדי? האם ההירדמות נעשות במתחם ללא גירויים, ללא רעש ובהחשכה מתאימה? האם האוכל הוא בהאכלה, או שהתינוק יכול לאכול לבד? האם הילד אוכל לפי הצורך, או שהוא אמור לחכות ללו”ז של כולם? איך ההאכלה מתבצעת? עם תיווך וקשר עין? או בצורה טכנית?

נסתכל איך המטפלת מדברת אל הילד ואיך הוא מגיב אליה. אם יש שיח בגובה העיניים. אם אפשר להגיע לבקר בכל שלב, או שצריך להודיע. מהי ההכשרה של המטפלות? האם עברו קורס בעזרה ראשונה?

האם הגן מתנהל ברמת היגיינה שנראית לי, או אולי זה לא מספיק נקי בעיניי? האם הגן מצוחצח יותר מדי אל מול הילדים הרבים שמתרוצצים שם כל היום? לא טבעי.

והכי הכי חשוב: הקשיבו לתחושות הפנימיות שלכם! אם משהו לא מרגיש לכם נכון, או מספיק טוב עבור ילדכם, או שתבררו אותו, או תאמינו לעצמכם. סמכו על עצמכם. אתם ההורים של התינוק והילד הזה ואתם תעשו הכול כדי לוודא שרוב שעות היום, כאשר הוא במסגרת, טוב לו.

זאת ההזדמנות להגיד תודה לכל המטפלות, הגננות והסייעות המדהימות, שבחרו לחנך ולהוביל תינוקות וילדים בדרך של אהבה, דאגה, הקשבה, חשיפה לעולם, חשיפה לתכנים טובים, טיולים הנאה, תנועה ואפשור להיות מי שהם – תינוקות וילדים מדהימים כפי שהם. תודה לנשות החינוך, שמאמינות בילדים ובעוצמת החינוך.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?