אורחת לשבת – רונית טל גרינברג

רונית טל גרינברג

גדלה בגבעתיים ובגינוסר, מנהלת תיקי לקוחות ב”קופונופש”, פילטיס, פלדנקרייז והדגים של שמעון בעלה, שהוא מתבל בשכבות של אהבה. האורחת שלי לשבת היא רונית טל גרינברג


קצת על עצמך:

“בת 54, נשואה באושר ב”ה לשמעון אהובי ואימא לדניאל – קצין בקבע בחיל המודיעין, רחל – במדרשה “שבות רחל”, נועם – תלמידת י”א באולפנית טבריה ומעיין – תלמידת אולפנה בקצרין וגם אימא רוחנית, לשני ילדיו של בעלי, שהם עצמם כבר בעלי משפחות והורים לילדים ולבי קשור בלבם, תומר ושולמית חופית”.

עיסוק

“עד לאחרונה, מנהלת תפעול בחברה טכנולוגית למעלה מעשור וממש לאחרונה, עברתי שינוי מרענן ואני מנהלת תיקי לקוחות, כולל כתיבה פרסומית, בחברת הפרסום ‘פרסום אינטראקטיבי – קופונופש’, בבעלותם של טלי ומיכה בנאי, מחד נס. שולחת להם מעל דפים אלה שאפו ענק על מפעל החיים שלהם, שהפכתי לחלק ממנו, לשמחתי הרבה”.

מגורים:

“כבר 6 שנים בקצרין. הגענו מקיבוץ גינוסר, שעל שפת הכנרת”.

איפה נולדת וגדלת?

“נולדתי בגבעתיים, בעיר הפועלים של מפא”י ובשנת 1974, לאחר מלחמת יום הכיפורים, ההורים שלי החליטו לעשות שינוי בחיים של כולנו ולעבור לקיבוץ. קיבלנו רשימת קיבוצים לבדיקה ממטה הקיבוץ המאוחד והראשון ברשימה היה גינוסר. הגענו לביקור, ראינו שאנו ממש על שפת הכנרת והחלטנו שזה המקום. לא המשכנו לבדוק מקומות אחרים. אמי מאוד אהבה את החום של בקעת גינוסר וכשאנחנו היינו נמסים מחום, היא הייתה מתמוגגת”.

איך נראה יום שישי שלך?

“זהו למעשה יום מלא וגדוש, שמתחיל בשעה 06:30 בבוקר, עם שעתיים של פילאטיס מכשירים ופלנדקרייז, אצל האחת והיחידה, מיכל מנור, בסטודיו המתוק שלה בקצרין. זה הדובדבן של שישי. לאחר מכן, נעמדת במטבח ומכינה את הבצק לחלות השבת וממשיכה לשאר התפריט שאהוב על אנשי הבית, אהוביי”.

מה כוללת ארוחת השבת שלכם?

“אז חלות כבר ציינתי, סלטים חיים ומבושלים, ממתכונים של חברות, אינטרנט וגם סלטים אורחים של חברות מתוקות שמפנקות… הדגים של בעלי שהם הציר של הסעודה ולאחריהם, עוף בסילאן, טריאקי, חרדל וסויה, עם נגיעות שומשום מעל, לצד פחמימה וירק. מקנחים באחד ממטעמיה של בתי רחל, קונדיטורית בנשמתה…”.

איך נראה שולחן השבת שלכם?

“שולחן שמח, מלא בדברי תורה ושירה הרמונית של אנשים מאוד מוזיקליים בקרבנו, למעט המרואיינת עצמה”.

זיכרון ילדות משבת?

“נרות השבת של סבתא בגבעתיים, שולחן השבת של סבא וסבתא, כולנו ישובים אל השולחן, כולל הדודים וסבא עורך קידוש. הייתי רוצה לחזור לשם ולו לרגע אחד קטן”.

ספרים, או עיתונים בשבת?

“אנחנו גרופיז בבית של ‘קרוב אליך’, עיתון מתוק ברוח חסידית ובעיקר, מקפידים לקרוא את הרב זקס, שמעשיר אותנו מדי שבוע מחדש”.

מה הכי כיפי בשבת שלך?

“המשפחתיות, תפילות השבת, השינה המרובה, הרוגע והנחת והניתוק מהטלפון”.

מאכל אהוב במיוחד?

“ללא ספק וללא עוררין, אלו הם הדגים של שמעון בעלי. יש להם טעם שלא ניתן לחיקוי, מעדן של ממש, כולנו כרוכים סביב מאכל זה, כשהתבלין הבולט ביותר שם זו האהבה ששמעון מפזר בסיר הדגים, שכבה אחר שכבה”.

עם מי היית רוצה לשבת בשולחן שבת?

“מעולם המתים, הייתי רוצה שזוג ההורים הנפלאים שלי, לאה וישראל פרנקל עליהם השלום, יחזרו קצת לשבת אתנו גם בפיזי. מעולם החיים, יבדלו לחיים ארוכים, הייתי שמחה לארח את סיון רהב מאיר ובעלה ידידיה, זה מרגיש לי שיש שם חיבור טוב”.

 “אני מדריכת כלות, קורס של ‘מכון פוע”ה’ שסיימתי לפני כמעט שנה ואני מרגישה שזהו הייעוד שלי. הדרכת כלות חילוניות, מסורתיות ודתיות, אני פה בשביל כולן, בהדרכה של שיח, לימוד והכנה לקראת חיי הנישואין”

בשעות הפנאי, מה עושה?

“משהו ממש כיפי, אני מדריכת כלות, קורס של ‘מכון פוע”ה’ שסיימתי לפני כמעט שנה ואני מרגישה שזהו הייעוד שלי. הדרכת כלות חילוניות, מסורתיות ודתיות, אני פה בשביל כולן, בהדרכה של שיח, לימוד והכנה לקראת חיי הנישואין.

“בנוסף, אני מסתובבת ברחבי הארץ עם המופע שלי ‘עד שמצאני’, המגולל את סיפור חיי- חיינו, בשילוב שירים. המופע מרגש ומקרב את אנשים אל עצמם”.

מה לא יודעים עליך?

“בצעירותי, עשיתי המון סנפלינג והשיא היה 100 מטר של גלישה ממצוק במדבר יהודה. כיום, יש לי כזה פחד גבהים שלא אגזים ואומר שיש לי פחד לרדת ממטר גובה”.

מהו החלום שלך?

“לכתוב ספר אוטוביוגרפי ולהזכיר בו את כל הרפתקאות חיי, מן ההתחלה ועד הרגע הזה. הוא יהיה ללא ספק עב כרס ופרק נרחב בו יהיה על מסע התשובה שלנו, שהחל אצל כל אחד מאתנו באופן פרטי, לפני 16 שנה, הפך לזוגי ואז למשפחתי והיום, התעצם בקהילה המקסימה שלנו בקצרין”.

מה את הכי אוהבת בגולן?

“את האנשים, את המרחבים, את המעיינות ואת הפעילות התרבותית הענפה”.

מה את מאחלת לעצמך?

“בריאות איתנה וטובה, הצלחה, הגשמה עצמית בעבודה ובהדרכת הכלות ולראות את כל ילדינו שמחים, מאושרים ובעלי משפחות מתוקות ושמחות”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?