הקיץ הגיע לאתר החרמון. לצד פעילות קיץ מהנה, מתקדמות במרץ עבודות ההקמה של רכבל הקרוניות החדש בחרמון. השבוע הסתיימה בנייתם של שני העמודים הראשונים
בסוף מרץ, החל צוות הקמת הרכבל החדש, באתר החרמון, לעבוד סביב השעון, בכדי להשלים את בניית רכבל הגונדולות (קרוניות) החדש, עד תחילת עונת החורף באתר. את צוות ההקמה מוביל רפאל נווה, סמנכ"ל לוגיסטיקה ורכש באתר החרמון, בליווי צמוד של מומחה מחברת "לייטנר" האיטלקית, ממנה נרכש הרכבל.
צוות ההקמה מונה עשרה עובדים, שעיקר מלאכתם בגבהים. לרכבל החדש ייבנו עשרה עמודים. העמוד הראשון מתנשא לגובה 7 מ', השני לגובה 14 מ' והעמוד הגבוה ביותר יגיע לגובה של 21 מ'. כל עמוד שוקל כ-9 טון.
רכבל הקרוניות החדש יביא עמו בשורה של התחדשות. הרכבל יוכל להעלות כ-2400 איש בשעה, לעומת כ-700 איש בשעה ברכבל הישן. מדובר בשדרוג משמעותי לאתר מבחינה טכנולוגית, זמן נסיעה וקיצור התורים לעלייה ברכבל.
רפאל נווה: "זהו פרויקט גדול ומורכב. אתר החרמון קיבל החלטה מושכלת להשקיע ולהתאים את מתקניו לאתרי סקי בעולם. אני גאה להוביל את פרויקט ההקמה של הרכבל, שלדעתי יהווה נקודת ציון משמעותית בכל הקשור לחוויית משתמש מצוינת, להגדלת מספר המבקרים ולהובלת תהליך פיתוח ונגישות. אנחנו נהנים מהתהליך ועושים הכול כדי לעמוד בלוחות הזמנים, לצד הקפדה על הפעלת האתר בפעילויות הקיץ, באופן סדיר וללא הפרעה".
בתמונה: צוות ההקמה ונציג חברת "לייטנר" האיטלקית
יח״צ אזולאי פי. אר
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
הרכב מנצח
"סינקופה", התזמורת המשותפת לבתי הספר היסודיים בקצרין, מסיימת עוד שנה בסטייל. בזמן שתכניות טלוויזיה יוצרות…
-
על מסלול ההמראה
קצרין מתפתחת בקצב מסחרר. השבוע הונחה אבן הפינה לשכונת מגורים חדשה, בבנייה חצי רוויה. ראש…
-
וייקרא שמכם שבט...
במוצאי שבת, יסתיים חודש הארגון בתנועת "בני עקיבא". אלפי חניכים יעמדו נרגשים במפקד המסכם ושכבת…