תואר ראשון ושני בחינוך והוראה – בחמש שנים בלבד. תל–חי תהיה המכללה הראשונה בארץ, אשר תכשיר מורים לפי מתווה ההכשרה החדש של המועצה להשכלה גבוהה
המכללה האקדמית תל–חי תהיה המכללה הראשונה בארץ, אשר תכשיר את הסטודנטים הלומדים בפקולטה לחינוך והוראה על פי התכנית החדשה של המועצה להשכלה גבוהה. התכנית החדשה גובשה על ידי ועדת מומחים בראשות פרופ' רבקה ודמני–שאומן ופרופ' עפרה ענבר. התכנית החדשה כוללת שורת רפורמות בהכשרת המורים בישראל ועיקריה: תכנית לתואר ראשון ושני, כולל תעודת הוראה, בחמש שנים בלבד והכפלת שעות ההכשרה המעשית.
המועצה להשכלה גבוהה החליטה כי כל המוסדות להשכלה גבוהה, המכשירים גננות ומורים בישראל, יעברו למתווה החדש, בתוך שלוש שנים. המכללה האקדמית תל–חי היא הראשונה בארץ המיישמת אותו באופן מלא לכל הסטודנטים בהכשרה למקצועות ההוראה, בפקולטה לחינוך והוראה, כבר בשנת הלימודים הבאה תשפ"ג. המתווה החדש יכלול בניית תכניות הכשרה להוראה שיתאפיינו בלמידה בסביבות דינמיות, משולבות בטכנולוגיות אינטראקטיביות והכשרה המותאמת למורכבות של מקצועות העתיד ולסביבת העבודה המשתנה, שימוש בסימולציה ודגמי הכשרה מעשית בבתי הספר ובגני הילדים.
התהליך יכלול יום מיון חוויתי וייחודי, בו ייבחנו היכולות החברתיות, ההתנהגותיות והרגשיות של המועמדים ולא רק הישגיהם הלימודיים. זאת, במטרה לאתר את הסטודנטים המתאימים ביותר והאיכותיים ביותר שיהוו מורים מצטיינים בעתיד
בנוסף לכך, תהליך הקבלה ללימודים בתכנית החדשה יכלול יום מיון חוויתי וייחודי, בו ייבחנו היכולות החברתיות, ההתנהגותיות והרגשיות של המועמדים ולא רק של הישגיהם הלימודיים. זאת, במטרה לאתר את הסטודנטים המתאימים ביותר והאיכותיים ביותר שיהוו מורים מצטיינים בעתיד. הטובים לחינוך יהיו בעלי תכונות אישיותיות מתאימות כמו סבלנות, הכלה, יכולת לזהות קשיים ולתת מענה הולם בזמן אמת, יכולת לעורר סקרנות ופיתוח למידת חקר בקרב בתלמידים ויכולת להביא אותם למיצוי הפוטנציאל שלהם ולהישגים.
על פי התכנית החדשה, המורים בחינוך היסודי יוכשרו באוריינות שפתית, היבטים של חינוך כיתה, הכלה והשתלבות ומבחר מקצועות היסודי. כל התכניות יביאו לידי ביטוי הכשרה שמשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים וכן לימודי מניעת גזענות ומגדר. לתכני הלימוד, יתווספו יחידות לימוד בנושאים כדוגמת "למידה חברתית רגשית" (Social Emotional Learning – SEL) וחינוך לחיים משותפים בחברה רב–תרבותית. פיילוט בנושא מתבצע כבר השנה בפקולטה לחינוך והוראה של תל–חי, באמצעות שימוש במרכז הסימולציות.
דגש על כלים
הכשרת הגננות והמורים בחינוך היסודי תשים דגש רב יותר על כלים ומיומנויות הנחוצים להם, כמו המיומנויות הרכות, לצד הקניית ידע תיאורטי ומעשי של הוראת מקצוע. מורים למתמטיקה, במסלול היסודי, ילמדו מתמטיקה כמחצית משעות התואר וזאת, בנוסף ללימודי חינוך מתמטי. מורים במקצועות האחרים, במסלול היסודי, ילמדו במסגרת דו–חוגית, כאשר חוג חובה הנו החוג החדש לחינוך היסודי והחוג השני יהיה לבחירת הסטודנט.
בתכנית החדשה, היקף השעות של ההתנסות המעשית בהכשרת המורים והגננות יורחב באופן משמעותי. בתי הספר שיהיו שותפים להכשרה המעשית יקבלו ממשרד החינוך תו איכות של עמיתי האקדמיה להכשרת מורים (בדומה לבית חולים אוניברסיטאי), כך שהחל משנת הלימודים הבאה, שעות ההכשרה המעשית יכללו למידה משותפת למורים ותיקים וסטודנטים חדשים, פרויקטים מחקריים, גישה הוליסטית שיוצרת אקו–סיסטם חינוכי, קהילתי, משמעותי ומצמיח.
מטרת התכנית היא להכשיר את מורי העתיד של מדינת ישראל, כך שיהיו בעלי תואר שני, השכלה רחבה מבוססת תיאוריה, ידע תוכן דיסציפלינארי וניסיון פרקטי בזירות ההכשרה: בתי הספר וגני הילדים.
כתבות שיכולות לעניין אותך
אולי יעניין אותך גם:
-
מכון מחקר לכרונוביולוגיה יישומית במכללת תל חי
מכון מחקר לכרונוביולוגיה יישומית החל לפעול בימים אלה, במכללה האקדמית תל-חי. המכון יפעל בשיתוף פעולה…
-
מלגות מצטיינים במכללת תל-חי
50 מלגות חולקו לסטודנטים מצטיינים במכללת תל-חי. "האקדמיה היא לא רק לימודים, היא חממה שמעודדת…
-
מקצועות המחר במכללה הטכנולוגית תל חי
במכללת תל חי, נפתחה שנת הלימודים במגמות השונות, לצד קורסים חדשים ומתקדמים במקצועות המחר: מגמת…