איך תחלו פחות בחורף הזה ובכלל

המערכת החיסונית בגופנו היא הקו הראשון, העומד על המשמר, יום ולילה, לקדם את פני הסכנות המתקרבות לגוף. הנה 10 דרכים טבעיות לביצור מערכת חיסון איתנה


בחורף, גופנו חשוף לתנאי מזג אוויר מאתגרים ולמחלות החורף“, שלעתים, ינטרלו ויחלישו אותנו למספר שבועות. בהמשך מאמר זה, אחלוק עמכם סודות טבעיים: איך לחלות פחות בחורף ובכלל.
בכל צבא, ישנו קו ראשון, המוכן יום וליל למתקפהבגופנו, מערכת החיסון משמשת כקו הראשון האמור לזהות את האויבולהגיב בצורה נכונה ומדויקתבכמה צעדים מעשיים נוכל לשפר משמעותית את תפקוד מערכת החיסון.

מערכת החיסון שלנו נמצאת בעיקרה במערכת העיכול ופועלת שם בזכות מערך החיידקים הידידותיים, המתמודדים בכל יום, כל היום, עם פתוגנים שונים. מערך חיידקי חשוב זה נמצא בעור, במערכת הנשימה (אף, אוזן וגרון), בעיניים ובמערכת הרבייה

מערכת החיסון שלנו נמצאת בעיקרה במערכת העיכול ופועלת שם בזכות מערך החיידקים הידידותיים, המתמודדים בכל יום, כל היום, עם פתוגנים שונים, החודרים לגופנו, בין היתר עם האוכל שאנו אוכלים. מערך חיידקי חשוב זה נמצא ומאוכלס באזורים נוספים בגופנו, כמו העור, מערכת הנשימה (אף, אוזן וגרון), עיניים ומערכת הרבייה.
חוסר איזון באוכלוסיית החיידקים הטובים ישפיע ויגרום למערכת חיסון מוחלשת וחשופה יותר, מצב המהווה איום על בריאותנוישנם גורמים רבים העלולים להחליש את מערכת החיסון שלנו וביניהם: סטרס מתמשך, נטילת תרופות כרוניות, נטילת אנטיביוטיקה, צריכת מזון מהיר ומעובד, מים עתירי כלור (המחטא חיידקים…), קרינה, הקרנות וטיפולי כימותרפיה, עבודה במשמרות וחוסר שינה, אכילת מזון המטופל ומוזן באנטיביוטיקה ועוד. אנו חיים בסביבה שלא ממש תומכת במערכת החיסון שלנו ועלינו לגלות אחריות רבה יותר לבריאותנו, בכלל ולבריאות מערכת החיסון שלנו, בפרטבכדי לעשות את עבודת התחזוקה על הצד הטוב יותר, אך עדיין להמשיך בשגרת החיים, ניתן לבצע כמה פעולות פשוטות יחסית ולחזק את בריאותנו עשרות מונים.

  • הפחתה משמעותית ו/או הימנעות מסוכרהסוכר משבש את כל תפקידי מערכות הגוף ומלבד טעמו הממכר, כל התופעות הנלוות הן הרסניות ובייחוד למערכת החיסון שלנוהאמינו לי, נסו ותוך מספר ימים בלבד, גופכם יתחיל לחוש חיוני וחזק יותר.
  • הורידו משמעותית שימוש ואכילה של קמחים לבנים ובעיקר קמח חיטה ומוצריו, ההופכים בגוף מידית לסוכר.
  • התרחקו ממזונות מעובדים (בורקסים, פיצות, המבורגרים, נקניקיות ונקניקים וכד‘).
  • רמות הסטרס (לחץ, מתח, דאגה, פחד וחרדה) הורסות כל חלקה טובה ברמה הרגשית וברמה הפיזית. כל טכניקת הרגעה, יוגה, מדיטציה, ציקונג, הליכה, שחייה וטיול שקט בטבע, תועיל לבריאותכם ותאפשר למערכת החיסון לפעול במיטבה
  • תרופות כרוניותבמידה שתצמצמו את צריכת הסוכר, סביר להניח שגם תוכלו (בפיקוח רופא בלבד!) לצמצם את צריכת התרופות, או לפחות להוריד מינוניםהימנעו מנטילה עודפת של תרופות אנטיביוטיות. שאלו ובדקו עם הרופא שלכם אם באמת יש צורך באנטיביוטיקה, או שמנוחה טובה תעשה את אותה עבודת החלמה.
  • אכלו באופן קבוע כמה שיותר ירקות טריים ובעיקר ירוקים וכתומים. אם מתאפשר לכם לצרוך אורגני, לכו על זה
  • החיידקים הטובים שלנו זקוקים למצע מזין במערכת העיכול. לכן, אכלו דגנים מלאים בלבד ושלבו קטניות בתפריט שלכם, לפחות שלוש פעמים בשבוע, עם עדיפות לכל יום.
  • הקפידו על שינה טובה בלילה ואם מתאפשר, גם שנצ.
  • פעם בשנה, אמצו פעולות המעודדות ניקוי פסולת ורעלים מהגוף ומחזקת את מערכות הגוף. באביב, זו התקופה המומלצת.
  • שלבו מזונות מוחמצים ומותססים, כגון יוגורט טבעי, כרוב כבוש ומגוון ירקות מוחמצים וכבושים.


אם אתם חשים שהחורף הזה קשה לכם ואתם חולים יותר מדי, אני מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ טלפונית אישית אתי, כדי לראות איך לפתור את זה מקצועית וטבעית

מתכון: ירקות כבושיםמתכון בסיסי 

מגוון ירקות (כרוב, כרובית, גזר, צנון)
3
כוסות חומץ
1
כוס מים
1
כף מלח
**
ניתן להוסיף פלפל חריף
**
ניתן להוסיף 3 כפות עמבה עירקית

ההכנה:

לחתוך ירקות לרצועות גסות ועבות יחסית, להכניס לסיר יחד עם הנוזלים והמלחלהביא לרתיחה, תוך ערבוב של הירקות למשך רבע שעה. לצנן ולהכניס לצנצנות, דחוס היטב.

אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
אירועים שיתקיימו ב 1st יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th יוני
אירועים שיתקיימו ב 6th יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th יוני
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?