אומגה מה?

הן חשובות כמו אוויר לנשימה, חיוניות לכל תא בגוף ומשפיעות על תפקוד המוח. חומצות השומן בשירות הגולן


חומצות שומן הן אבני הבניין של הגוף. בניגוד לדעה הרווחת, גופנו זקוק לשומן, אך מהסוג הנכון. חומצות שומן שלגוף אין את היכולת לייצרן נקראות חומצות שומן חיוניות והן מתקבלות אך ורק מהמזון אותו אנו אוכלים, או מתוספים. חומצות שומן חיוניות נמצאות בריכוז גבוה במוח, שם הן לוקחות חלק חשוב בתהליך ההעברה העצבית. הן חיוניות להתפתחותו ותפקודו התקין של המוח. מחסור בחומצות שומן יבוא לידי ביטוי לעתים בקשיי למידה, בעיות קשב וריכוז, קושי בהפנמת מידע וזיכרון.

בנוסף, כל תא בגופנו זקוק לחומצות שומן. הן בונות ומייצרות תאים חדשים והן חשובות בתהליכים הורמונליים, המשפיעים על תפקודן של מערכות שונות בגוף. לחומצות השומן השפעה רצויה במצבי בריאות שונים, כגון שיפור איכות השיער והציפורניים, הורדה וויסות כולסטרול ושומנים בדם, הורדת לחץ דם ומניעת דלקות מפרקים. הן נחשבות לנוגדות דלקת מכל סוג, כולל מצבי אלרגיה שונים ומצבי בריאות העור – פסוריאזיס, אקזמה, סבוריאה ועוד.

חומצות השומן מפחיתות את הסיכון לקרישיות-יתר של הדם ולכן חשובות בבריאות הלב וכלי הדם ובמניעה וטיפול בטרשת העורקים. לחומצות השומן תפקיד מפתח בטיפול בבעיות הורמונליות שונות, מאי פוריות ומחזור לא סדיר ועד תופעות גיל המעבר. קיימים מחקרים ועדויות המראים תועלת בנטילת חומצות שומן לתפקוד המוח, למניעת אלצהיימר ומחלות אחרות הקשורות בהתנוונות המוח ואפילו לסיוע בטיפול בדיכאון.

 לחומצות השומן השפעה רצויה בשיפור איכות השיער והציפורניים, הורדה וויסות כולסטרול ושומנים בדם, הורדת לחץ דם ומניעת דלקות מפרקים. הן נחשבות לנוגדות דלקת מכל סוג, כולל מצבי אלרגיה שונים ומצבי בריאות העור

האומגות

ישנן שתי קבוצות חומצות שומן בסיסיות – אומגה3 ואומגה6. אומגה3 נמצאת בריכוז גבוה  בדגי הים הצפוני ובשמן דגי ים – סלמון לא קפוא, מקרל, סרדינים, הרינג. שמנים שונים מהצומח. בכבישה קרה בלבד. כגון: קנולה, שמן פשתן, שמן זרעי קנביס (המפ), זרעי צ’יה, שמן נר-הלילה ושמן אגוזי מלך.

את האומגה6 ניתן למצוא באגוזים לא קלויים, זירעונים כמו שומשום, לכן טחינה עשירה באומגה6, קטניות, שמן בורג’, שמן זרעי ענבים, שמן ורד הבר, שמן שומשום ושמן סויה. הבעיה בקבוצת האומגה6 היא שהתזונה המערבית העשירה במזון מהחי, מזון עתיר שומן ומטוגן, עשירה מדי באומגה6 וגורמת לחסר באומגה3. חוסר איזון זה אינו מיטיב עם בריאותנו ולכן, נעדיף לצרוך תוסף, או מזון עשיר באומגה3. את התוסף יש לצרוך בנוזל, או קפסולת ג’ל, מחברה מוכרת, המוכיחה כי המוצר נטול מתכות כבדות והוא בטוח לשימוש.

קיימים סוגים שונים, במינונים שונים, למבוגרים ולילדים. מומלץ להיוועץ עם נטורופת/ית מוסמך/כת לפני קניית התוסף. את השמן אין לחמם, לבשל, או לשמור במקום עם טמפרטורה לא יציבה. הוא נוטה להיהרס בקלות ולהפוך למזיק הרבה יותר. עם כל הטוב, עדיין יש חשיבות לתשומת לב.

אלו הנוטלים תרופות מדללות-דם (קומדין, רספירין במינון גבוה, מיקרופרין, קארטיב) – אינם יכולים ליטול תוספי אומגה מכל סוג. להם, מומלצת בחום תזונה מגוונת ועשירה באומגה3. לדוגמה: יוגורט עם זרעי צ’יה ופשתן טחונים וחופן אגוזי מלך/ פילה סלמון עם העור/ סרדינים, או מקרלים.

ממרח שקדים ופשתן

רכיבים:

1 כוס שקדים לא קלויים

2 כפות זרעי פשתן

6 כפות שמן זרעי פשתן

קורט מלח

כף דבש

הכנה: להכניס למעבד מזון את השקדים וזרעי הפשתן, לעבד עד קבלת תערובת עם מרקם גבישי. להזליף פנימה באטיות את השמן, המלח והדבש ולעבד עד קבלת מרקם רצוי. יש לשמור במקרר.

 

 

אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
אירועים שיתקיימו ב 1st יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th יוני
אירועים שיתקיימו ב 6th יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th יוני
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th יוני
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?