סגן א. מקצרין, בין מסיימי קורס טייס השבוע

השבוע, יום חמישי, יהיה סגן א. מקצרין, בין המאושרים הנבחרים שהעיפו כומתות כחולות לאוויר, בסיום עוד קורס טיס. רגע לפני שהוא הופך לסגן א., ריאיון והרבה כבוד


ביום חמישי, ה-29.12, עתיד להסתיים הקורס היוקרתי ביותר בצה”ל – קורס הטיס. הקורס מכשיר את אנשי צוות האוויר, טייסים, נווטים ומכוננים, אשר אמונים על ביצוע פעולות

אסטרטגיות ושומרים על הביטחון של מדינת ישראל בפעילויות אוויריות. בין מסיימי הקורס

בולט סגן א. בן 22, תושב קצרין.

סגן א. עתיד לסיים את הקורס במגמת התובלה. מטוסי התובלה מותאמים להעברת מטענים מאסיביים, כלים צבאיים וכוחות בסדרי גודל שונים. א. למד בתיכון “נופי גולן” והרחיב פיזיקה ואלקטרוניקה ובקורס, סיים תואר בניהול מערכות מידע. טרם גיוסו, היה חניך ומדריך בתנועת “בני המושבים” ועשה שנת שירות דרך “השומר החדש”.

א.: “זאת הייתה שנה מאוד משמעותית עבורי. יש לי משם חברים אתם אני בקשר עד היום. זאת שנה שבה נותנים הרבה ועושים דברים חשובים ומשמעותיים. אתה לומד על עצמך ומקבל המון”.

א.: “יש בקורס שלבים של אי ודאות, במיוחד בהתחלה וזה באופן טבעי מאוד מקשה. צריך להתמודד עם משימות ואתגרים שלא צפית מראש. בנוסף, הקורס עמוס ותובעני בכל השלבים וזה דורש לשים את כל כולך במשימות ופשוט להתמסר לקורס”

 האם תמיד רצית להגיע לקורס הטיס?
“לא תמיד חלמתי להיות איש צוות אוויר. רק בתיכון, לקראת הגיוס, כשכולם חושבים על הצבא, התחלתי לחשוב על הכיוון הזה. קיבלתי זימונים למיונים ולאט לאט, עברתי את השלבים, עד לסיום הקורס”.

מה אהבת במיוחד בקורס?
“מאוד אהבתי את האווירה, גם בין החניכים, גם עם המפקדים ובאופן כללי, בבית הספר לטיסה. מאוד אהבתי את החברים לקורס, חבר’ה מעולים, שהופכים לחברים לכל החיים. היה הווי נהדר במהלך הקורס והמשכנו להיפגש בסופי שבוע. אהבתי מאוד גם את האתגרים והגיוון בקורס, כל שלב שונה מהשלב הקודם. הקורס דינמי ומאתגר כל פעם מחדש. אני מאוד אוהב לטוס, כמובן, זה חלק גדול מהעשייה ומהקורס עצמו”.

אילו נקודות קושי חווית?
“יש בקורס שלבים של אי ודאות, במיוחד בהתחלה וזה באופן טבעי מאוד מקשה. צריך להתמודד עם משימות ואתגרים שלא צפית מראש. בנוסף, הקורס עמוס ותובעני בכל השלבים וזה דורש לשים את כל כולך במשימות ופשוט להתמסר לקורס. קושי נוסף הוא התמודדות עם כישלון. כל אחד נכשל במשהו, לא תמיד הכול הולך מושלם וצריך לדעת להרים את הראש ולהמשיך קדימה בכל הכוח”.

איך מתמודדים עם היציאות המועטות הביתה?
“הקורס דורש התמסרות, זה מתחבר. בית הספר לטיסה נמצא בבסיס ‘חצרים’ ליד באר שבע, כך שגם הדרך הביתה ארוכה. אני חושב שמי שנותן לדברים האלה לפגוע במוטיבציה ובמצב הרוח שלו, רק מקשה על עצמו. זה לא קל, אבל מתרגלים לשבתות הקצרות ומסתדרים אתן, מצליחים לפגוש חברים ומשפחה”.

להשקיע עד הסוף

אילו תכונות צריך בשביל לצלוח את הקורס?
א.: “קודם כול, אני חושב שצריך מאוד לרצות את זה. יש אנשים שעדיין לא בטוחים שהם רוצים להיות אנשי צוות אוויר אפילו בקורס. הקורס יהיה קשה מאוד עבור מי שאין לו מוטיבציה גבוהה לתפקיד. צריך כוח רצון רציני. צריך גם לדעת להסתגל לסיטואציות שונות, אתה מנווט, טס ועושה במהלך הקורס כל מיני פעולות. אתה צריך להסתגל מהר לכל סיטואציה ולהתמודד. חשוב להיות רציני, להשקיע לעשות בכל משימה עד הסוף ולרדת לפרטים. כמו שאמרתי קודם, צריך להשקיע את כל כולך ולהתמסר לקורס”.

את מי הזמנת למפגש עם מפקד חיל האוויר?
“הזמנתי את המחנכת שלי מהתיכון, איריס שטיגליץ, שלימדה אותי מכיתה י’ עד י”ב. היא אישה שמאוד השפיעה עליי כמחנכת והיה לי חשוב להביא אותה ליום הזה”.

 מה עושים בתפקיד אחרי סיום הקורס?
“במגמה שלנו, אני מגיע לטייסת וממשיך למספר חודשים של הכשרה מבצעית, קורס אימון מתקדם. אחרי זה, אתה טייס מבצעי סדיר ואתה מתחיל לבצע משימות מבצעיות בטייסת.
במגמת תובלה, מתחילים כטייסים מבצעיים בתובלה קלה, מטוסים יותר קטנים, שעושים משימות מודיעין. בהמשך, יש טייסים שממשיכים לתובלה כבדה, מטוסים כבדים כמו ‘קרנף’, ושם מבצעים מגוון משימות”.

 מה אתה מרגיש לקראת הסיום?

“זה מעמד מרגש, אחרי המון זמן שמחכים לזה ועובדים הרבה שנים. מספק להגיע ליום הסיום, כיף גדול”.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?