קרן פרס “בראשית” מעלה תרומה ל”זיו”

קרן פרס “בראשית” מכריזה על תרומה למרכז הרפואי “זיו” -­ תרומתו הנדיבה של איש העסקים והנדבן מוריס קאהן, למימון טיפולים באובדן שמיעה אצל ילדים סורים


קרן פרס “בראשית” הודיעה השבוע ​​על תרומה למרכז הרפואי “זיו”, בצפת, בית החולים הצפוני ביותר בישראל והקרוב לגבולות עם לבנון וסוריה. המרכז הרפואי “זיו” מגיש טיפול רפואי לפצועים ולחולים הסורים, גברים, נשים, ילדים ותינוקות, מזה יותר מארבע שנים. התרומה תממן את הטיפול באובדן שמיעה בקרב ילדים סורים, שהובאו מאזורי עימות לישראל לצורך בחינה אבחנתית, טיפולים קליניים, ניתוח ושיקום.

חתן פרס “בראשית” לשנת 2017, אניש קאפור: “היהודים מבינים את הזוועה של הגירוש מבתיהם. אני רוצה להראות לצעירים יהודיים, שביחד אנחנו יכולים לעשות שינוי אמתי במצבם של הפליטים”

מענק פיילוט זה הוא חלק מיוזמתה הגלובלית של קרן “פרס בראשית”, בקידום סיוע לפליטים ועידוד קרנות ותורמים יהודים אחרים, להרחיב את מעורבותם במאמץ ההומניטרי, הנועד להקל על סבלם של פליטים מסוריה ומאזורי סכסוך אחרים.

המיקוד במצוקתם של הפליטים הנו פרי יוזמה של חתן פרס “בראשית” לשנת 2017, אניש קאפור, שבזמן בחירתו אמר: “היהודים מבינים את הזוועה של הגירוש מבתיהם. היהודים מבינים, אולי בצורה יותר מכאיבה מכל אחד אחר, איך זה מרגיש להיות ‘האחרים’. אני רוצה להראות לצעירים יהודיים, שביחד אנחנו יכולים לעשות שינוי אמתי במצבם של הפליטים”. כמו כל חתני פרס “ג’נסיס” האחרים, הפסל הנודע ופעיל זכויות האדם יתרום את כל הפרס, בסך מיליון דולר. יוזמות ומענקים ספציפיים אשר יזכו בתמיכתו יוכרזו בין אוקטובר השנה ליוני שנה הבאה, כאשר קרן “פרס בראשית” תחגוג את בחירתו של חתן הפרס לשנת 2018.

המרכז הרפואי “זיו” ישתמש במענק לטיפול באובדן השמיעה בקרב ילדים סורים. על פי הנתונים הסטטיסטיים, אחד מכל שלושה ילדים סורים שנבדקו בידי צוות בית החולים סובל מאובדן שמיעה. ליקוי שמיעה זה משפיע לרעה על בריאותו של הילד ועל התפתחותו ובכך מקטין את הסיכויים לחיים בריאים ותפקוד מלא בהמשך. עבור הילדים האלה, הטיפול הרפואי בעת הצורך הוא תקווה לעתיד טוב יותר.

המרכז הרפואי “זיו” הציע תכנית מקצועית ומקיפה לפתרון בעיות השמיעה בקרב הילדים הסורים. תכנית זו כוללת  בדיקות אבחון מלאה, הכוללת בדיקות שמיעה לכל ילד לאבחון מדויק של הבעיה וקביעת דרך הטיפול הרצויה, בין אם על ידי התאמת מכשיר שמיעה ובין אם בדרך ניתוחית, ככל שיידרש. הילדים הזקוקים יקבלו מכשירי שמיעה משוכללים ומותאמים אישית, תוך ליווי של קלינאית תקשורת וצוות מקצועי. שיתוף הפעולה מצוין בין המרכז הרפואי לצה”ל והפסקת האש הנוכחית באזור הסמוך לגבול הישראלי-סורי מספקים הזדמנות להתחיל מיד בטיפול ולהשיג תוצאות מוחשיות בטווח הקרוב.

 ציווי הומניטרי

מנהל המרכז הרפואי “זיו”, ד”ר זרקא: “בארבע השנים האחרונות, טיפלנו ביותר מאלף סורים, בכל הגילאים, שנזקקו לעזרתנו וישנם עוד רבים שזקוקים לסיוע. אני מרגיש בר מזל, שיש לי ולצוות שלי במרכז הרפואי ‘זיו’ הזדמנות להציל חיים ולספק תמיכה רפואית לפצועים הסורים, בשעת משבר קשה כל כך. זה באמת חשוב לי כרופא, כישראלי וכאדם. אני גם אסיר תודה למר מוריס קאהן ולקרן פרס ‘בראשית’, על כך שאני יכול לעשות עבודה חשובה זו בעזרתם”.

המענק התאפשר באמצעות התרומה של מוריס קאהן, נדבן ויזם ישראלי בולט. בהיותו פילנתרופ פעיל ופורה, מר קאהן קיבל השראה מההחלטה של זוכה פרס “בראשית” לשנת 2017, להתמקד בסיוע לפליטים וחש צורך להצטרף למאמץ זה.

“הקדשת הפרס לעזרת הפצועים והחולים הסורים היא מחווה הומניטרית מדהימה שיכולה להיות מופת לנו – כישראלים וכיהודים”, אמר קאהן. “סבלנו בתור יהודים ואנחנו יודעים מה זה כשהורסים את חייך, אנחנו יודעים מה זה לנסות לשרוד. בעיניי, זהו ציווי הומניטרי וזכות להיות מסוגל לעשות זאת”.

פרס “בראשית”

פרס “בראשית” משמש להכרה ביחידים, שהם מצטיינים ובעלי מוניטין עולמי בתחומם ואשר בנוסף לפעילותם ולהישגיהם, מגלמים את אופי העם היהודי, באמצעות מחויבות לערכים יהודיים, לקהילה ולמדינת ישראל. הפרס, על סך מיליון דולר, ממומן בידי קרן פרס “בראשית” ומוענק בידי ראש ממשלת ישראל, לזוכה אחד בכל שנה.
הפרס פועל כשותפות ייחודית, הכוללת את משרד ראש ממשלת ישראל, את קרן פרס “בראשית” ואת משרד יושב ראש הסוכנות היהודית לישראל. עד כה, זכו בפרס מייקל בלומברג, מייקל דאגלס, יצחק פרלמן ואניש קאפור. קרן פרס “בראשית” מעודדת את זוכי הפרס להעניק את כספי זכייתם לתמיכה ביוזמות פילנתרופיות בנושאים היקרים ללבם.

 

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?