צעירי קצרין יובילו את החידושים בקצרין

בכנס מליאת המועצה המקומית קצרין שנערך השבוע, הציגו מנהלי המחלקות את יעדיהם לשנת הפעילות 2016, בראשם שיפור איכות השירות לתושבים ופיתוח תכניות חדשניות ויצירתיות. שלושה מנהלי מחלקות מספרים איך תשתנה קצרין בשנה הקרובה


מליאת המועצה המקומית קצרין התכנסה בשבוע שעבר להצגת תכניות עבודה לשנת 2016. מנהלי המחלקות הציגו את יעדיהם לשנת הפעילות בהמשך לחזון המועצה והמדיניות, שנקבעו ע”י מליאת המועצה לפני מספר חודשים. תכניות העבודה עוסקות בשיפור איכות השירות לתושבים, פיתוח תכניות חדשות, חדשניות ויצירתיות עליהן עמלו במלוא הרצינית מנהלי המחלקות וצוותיהם. כיוון שמדובר בתוכניות ארוכות ונרחבות, לא נוכל לפרסם את כולן ולכן פנינו לשלושה ממנהלי המחלקות פרשו בפנינו איך קצרין צפויה להשתנות בשנה הקרובה.

שדרוג אזור התעשייה והקמת פארק המשפחה

החברה לפיתוח קצרין פועלת במטרה להיות מנוף עיקרי בפיתוח כלכלי ועסקי בקצרין. בשנתיים האחרונות החברה פועלת לאיתור הזדמנויות עסקיות וזאת על מנת לבסס תשתיות כלכליות איתנות. אורן משולמי, מנהל החברה לפיתוח קצרין מסכם את פעילות החברה הכלכלית ב-2015: “אזור התעשייה חווה צמיחה גדולה הן בשדרוג תשתיות והן בתוספת עסקים ומפעלים חדשים שכבר הוקמו ונמצאים בבנייה מתקדמת. יש התחלות בנייה של 10,000 מ”ר. במפעלים השקענו 10 מיליון ש”ח בשדרוג תשתיות, סלילת כבישים, הנגשת מדרכות להולכי רגל, סידור שטחים ציבוריים חדשים, הגדלת מספר העובדים באזור התעשייה.”

אלו יעדים הצבתם לעצמכם בשנה הבאה?

“בשנת 2016 נתמקד בארבעה יעדים: הראשון – פיתוח וניהול אזור התעשייה הכולל תוספת התחלות בנייה של 12,000 מ”ר ושיווק המגרשים. היעד השני – נראות אזור התעשייה שתכלול הגדלת השטחים המגוננים ושיפור השטחים המגוננים הנמצאים בשאר האזורים. היעד הרביעי יתמקד בפיתוח מגרשים באזור התעשייה – ביצוע עבודות עפר ב- 300 דונם באזור התעשייה כך שמבחינת הקרקע, הם יהיו מוכנים לשיווק. בנוסף, נצא למכרז עבודות עפר לכל המגרשים הלא מפותחים באזור התעשייה ותחילת עבודה. היעד האחרון והחביב – הגדלת האזור התיירותי באזור התעשייה שבמסגרתו נבצע איתור מיזמים תיירותיים והבאתם לאזור התעשייה.”

מה הפרויקט המרכזי שצפוי להתבצע השנה?

“פרויקט הדגל של החברה לפיתוח קצרין הוא פארק המשפחה שעומד לקום במרכז המועצה קצרין. הפארק אמור להוות מקום פעילות לכל הגילאים מפעוטות ועד גיל שיבה. הפארק יכלול מגוון רחב של אטרקציות כגון: סקייטפארק גדול, אמפי להופעות, מתקני משחקים אתגריים, מתקני פעוטות, אזור מתקני מים גדול ומגרשי משחק. ממחקרים שערכנו התברר שהאטרקציה המרכזית שמושכת תיירות פנים הינה אטרקציה המשלבת אלמנטים של מים. בפארק מתוכנן אזור גדול של מתקני מים, מתוכננות להיערך הופעות קיץ באמפי ותחרויות במתחם הסקייטפארק. פעילויות אלו יגדילו באופן משמעותי את כניסת התיירים לתחומי העיר קצרין.”

פרק חדש בתחום השירותים העירוניים

בדומה לנעשה בחברה לפיתוח קצרין, גם במחלקה לשירותים עירוניים צפויים שינויים מרחיקי לכת שישפרו את פני העיר. הפרויקט המרכזי שתוכנן, נכתב ואושר ב-2015 הוא כניסתה של קצרין לנושא הפרדת הפסולת. חיים אלמליח, מנהל המחלקה לשירותים עירוניים, מסביר איך התהליך יתבצע בשנה הקרובה: “בשלב ראשון, נתחיל בחינוך והסברה, הכנת תשתיות ורכישת ציוד מתאים. לאחר מכן, נתחיל לקבל ליווי ותמיכה למשך שנה מחברה מקצועית שתלווה את המועצה בנושא. תפקיד החברה, יהיה לדאוג למנחים שיעברו מבית לבית, בחינה סטטיסטית וסבב הסברה נוסף לבתים בהם יהיה צורך. כל אלו כדי שבסופו של דבר נגיע למיחזור ברמה יחסית גבוהה של 30-40% בהשוואה למצב הקיים כיום שעומד על כ-12% של הטמנה. מעבר לאקט המיחזור עצמו, נשנה גם את כל המערך מבחינה חזותית. נציב פחים חדשים ומסתורים לפחים כדי שהכל ייראה הרבה יותר יפה – למעשה נשלב בין ערך המיחזור לחזות חדשה אחרי 37 שנה בהן השתמשנו רק בצפרדעים (הפחים הגדולים).”

באיזה אופן אתם מתכוונים לשתף את מערכת החינוך בתהליך?

“מהגנים ועד לתיכונים, בכל שכבות הגיל יועברו מערכי שיעור מסודרים. אותה חברה שתלווה אותנו, תיכנס לכיתות במוסדות החינוך עם התדרוכים הרלוונטיים לילדים ובני הנוער, משם הם ילמדו וכך ימשיכו בבתים. גם באזור התעשייה תתרחש תפנית מבחינתנו – את הפחים הענקיים יחליפו פחים אישיים ממתכת שכל בית עסק יקבל לעצמו ואנחנו נדאג לפינוי. מי שמייצר פסולת תעשייתית בהיקפים גדולים יאלץ לדאוג לעצמו לפינוי. חשוב לומר שאנחנו זקוקים לשיתוף פעולה מלא למהלך של הציבור כי זה לא יבוא רק מהמועצה, אחרת כל הפרויקט ייכשל.”

אילו שינויים נוספים צפויים השנה במחלקת השירותים העירוניים?

“החל מינואר נתחיל לבצע הגברת אכיפה עם חוקים מוגברים. בחודשיים הראשונים של השנה, נתמקד באזהרה ופרסום לגבי חנייה, שמירה על חוק הניקיון, אחזקת בעלי חיים, שמירה על איכות הסביבה ורישוי עסקים. בכל המערכים חידשנו את חוקי העזר וברגע שהכל מוכן נצא לפרסומים ומתן דוחות אזהרות. רק לאחר מכן נפעל בצורה קשה יותר לאחר שנים בהן התחום לא טופל. בנוסף, נמשיך תהליך של רשתות הצללה ודשא סינתטי בכל מגרשי המשחקים ונקים מגרשי משחקים חדשים בעיר בתוך הטיילות של בתרא וגמלא. יש תכנון גם לשתילות בכל הערוגות הציבוריות וביצוע של מיספור כל הבניינים המשותפים בעיר, דבר שיקל על התושבים משמעותית.”

אורן משולמי, החברה לפיתוח קצרין: “בשנת 2016 נתמקד בארבעה יעדים: היעד הראשון – פיתוח וניהול אזור התעשייה. היעד השני – נראות אזור התעשייה. היעד השלישי: פיתוח מגרשים באזור התעשייה, והרביעי, הגדלת האזור התיירותי באזור התעשייה”

צעירי קצרין יובילו את החידושים

הצעירים בעיר מהווים כיום 20% מאוכלוסיית קצרין ולכן הם ייקחו חלק גדול בשינויים שתיארו אורן משולמי וחיים אלמליח. ויקי בדריאן, דוברת המועצה מתארת את חזון המחלקה בשנה הבאה כהמשך לפעילות שהתקיימה עד היום: “קצרין הינה קהילה מפותחת ומשגשגת, המציעה איכות חיים גבוהה, חינוך איכותי ומגוון פעילויות העשרה. מרכז הצעירים יקדם השתלבות מיטבית של הצעירים בחברה הישראלית בכלל ובקצרין בפרט, זאת באמצעות פיתוח והנגשת שירותים המעצימים את צעירי האזור, כך שיתרמו לאיכות חייהם ולחיזוק הקהילה. כחלק בלתי נפרד מתוכנית עבודה זו אדאג למיצוי השתלבות העולים בחיי הקהילה היומיומיים. בתחום התעסוקה והקריירה נפעל לשיתוף פעולה עם המרכז להכוונה לחיילים משוחררים ומתן שירותים במרכז בתחום זה. במסגרת פעילות זו המרכז מציע עזרה בכתיבת קו”ח, הכוונה לשירות תעסוקתי בשיתוף עם החברה לפיתוח קצרין, הכוונה ללימודים גבוהים בשיתוף פעולה עם מכללת אוהלו ומכללות נוספות באזור, מתן ייעוץ בתחום זה וירידי תעסוקה. בתחום ההשכלה הגבוהה נקדם קורסי פסיכומטרי, סדנא לשיפור מיומנויות זיכרון שיועדה לסטודנטים והתקיימה בשת”פ עם מוא”ז גולן, שיתוף פעולה עם תוכנית עתידים, מלגות, מלגאים בקהילה דרך מלגות קרן גרוס ומלגות מרכז צעירים. את תחום המעורבות החברתית נקדם באמצעות קורסי מנהיגות, קבוצת עולים, קבוצת נשים צעירות מהקהילה הדתית ודיור מתאים.”

חיים אלמליח, המחלקה לשירותים עירוניים: “הפרויקט המרכזי הוא כניסתה של קצרין לנושא הפרדת הפסולת. בשלב ראשון, נתחיל בחינוך והסברה, הכנת תשתיות ורכישת ציוד מתאים. מעבר לאקט המיחזור עצמו, נשנה גם את כל המערך מבחינה חזותית”

באיזו מידה הצעירים עצמם מעורבים בפעילות שלכם והאם יש שיתוף פעולה מצדם?

“למרכזי צעירים ישנה מערכת הנקראת ‘סטארט אפ’ ובה אנו רושמים צעירים, הלוקחים חלק בפעילות בין אם היא פרטנית ובין אם היא קבוצתית. במערכת רשומים כ-1500 משתתפים בפעילות, דבר המצביע על מעל 75% בחתך הגילאים הרלוונטי שלוקחים חלק. חשוב להדגיש, כי אנו משתדלים ליצור איגום משאבים עם מחלקות המועצה השונות, לפי סגנון הפעילות או הפעולה המבוצעת, כך שנוכל להגדיל את סל השירותים המוצע.”

ויקי בדריאן, מרכז צעירים קצרין: “מרכז הצעירים יקדם השתלבות מיטבית של הצעירים בחברה הישראלית בכלל ובקצרין בפרט, זאת באמצעות פיתוח והנגשת שירותים המעצימים את צעירי האזור, כולל מתן שירותים בתחום התעסוקה והקריירה”

מה הפרויקט המרכזי שבו תתרכזו ב-2016?

“בחודשים האחרונים אנו מקדמים את מרכז היזמות שייבנה בבית הספר גמלא הישן. יהיה זה מרכז לפיתוח יזמות וחדשנות בקהילה. מרכז שיספק חדרי עבודה פרטניים, קבוצתיים, סדנאות, חללי עבודה משותפים. מדובר במרכז שיפגיש אנשים, ידע ורעיונות, יעודד אקלים של אחריות חברתית וישפיע משמעותית על הקהילה. בימים אלה מסיים משרדו של האדריכל רן וולף את העבודה על הפרוגרמה וניתן יהיה לצאת למכרז על שיפוץ המבנה”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?