עמק הבכא – רות, סוף

בטקס חגיגי, שהתקיים ב-1.7, העביר מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, את מובלעת עמק הבכא לרשות חקלאי אל-רום. היה זה סופו של תהליך ארוך, בו נוקה השטח ממוקשים


ביום רביעי, ה-1.7, התקיים מעמד העברת שטח מובלעת עמק הבכא לידי המועצה האזורית גולן וקיבוץ אל-רום. בטקס חגיגי, שהתקיים בנוכחות תושבי הקיבוץ אל-רום, העביר באופן רשמי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, את השטח לידי ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח.

מובלעת עמק הבכא נקבעה כמובלעת, שכן האזור נשאר סגור וממוקש, משנת 1973 לאחר מלחמת יום הכיפורים. לפני כשנה, בשיתוף פעולה בין המועצה האזורית גולן לפיקוד הצפון, הוחלט לנקות את השטח ממוקשים וכך להחזירו לשימוש חקלאי קיבוץ אל-רום. את פעולת פינוי המוקשים וזיכוי השטח, ביצעו יחידות ההנדסה של פיקוד הצפון ועוצבת “הבשן”, יחד עם לוחמי יחידת יהל”ם.

סגן מפקד אגף ההנדסה של פיקוד הצפון, סא”ל ישראל פיינטוך, נכח באירוע המרגש וציין כי זו סגירת מעגל, שכן לאחר שנה של עבודה מאומצת, השטח נוקה ממוקשים ועבר לידי המועצה האזורית גולן. יחד עם סא”ל פיינטוך, הוביל את המהלך ראש מדור מיקוש, רס”ם אסף מזון.

“תושבי רמת הגולן עוסקים בחקלאות וזקוקים לשטח כדי לגדל את המטעים הנדרשים”, מסביר סא”ל פיינטוך. “אלוף פיקוד הצפון נענה לבקשה והנחה את הנדסת הפיקוד להתחיל בתהליך.

סגן מפקד אגף ההנדסה של פיקוד הצפון, סא”ל ישראל פיינטוך: “לכל שדה יש תעודת זהות בארכיון עם חמשת אלפים תיקים, המכילים שרטוטים של מיקום הנחת המוקשים בשדות. לאחר התחקיר המעמיק, הגענו לשטח ואימתנו את המחקר”

“ערכנו מחקר יסודי והיסטורי על שדות המוקשים. לכל שדה יש תעודת זהות בארכיון עם חמשת אלפים תיקים, המכילים שרטוטים של מיקום הנחת המוקשים בשדות. בעבר, הקצין שהניח שדה מוקשים שרטט בדיוק איפה הם ומה הם הסימנים לזיהוי המוקשים. לאחר התחקיר המעמיק, הגענו לשטח ואימתנו את המחקר”.

סא”ל פיינטוך מספר כי העבודה בשטח הייתה מאתגרת. השטח הנקי ממוקשים היה כלוא סביב חמישה שדות מוקשים, כאשר שדה אחד היה מאתגר במיוחד: “אחרי כל המחקר, מצאנו את נקודת התורפה – תפר בין שדות מוקשים. למרות הקושי, עם כלים ממגונים, הוצאנו את כל המוקשים מהקרקע והכנסנו שכבה חדשה של חול כך שנוצר שביל בטוח לתוך השטח”.

סא”ל פיינטוך ורס”ם מזון נכנסו לשטח ראשונים כדי לוודא שהכול תקין.

“בסיור הזה, ראינו ממש את שדה הקרב המפורסם של עמק הבכא ממלחמת יום הכיפורים”, משתף סא”ל פיינטוך, “זיהינו שם תחמושת, מימיות, כלי רק”מ מפעם, תחמושת סורית ועוד. הכניסה לשדה הקרב המיתולוגי הייתה מרגשת, במיוחד כי לא יכולנו להיכנס אליו עד עכשיו.

“הטקס היה מרגש לא פחות מהכניסה הראשונה לשטח. היה מרגש עבורנו, כנציגי צבא ההגנה לישראל, למסור שטח היסטורי. ראינו את תושבי קיבוץ אל-רום בטקס, היה ניתן לראות את האושר שלהם. הייתה אווירה מכילה של אהבת חינם.

“באזור רמת הגולן, עדיין קיימים מוקשים. אנו, כצבא, נעשה את הכול בשביל להגן על תושבי הגולן”, מסכם סא”ל פיינטוך ומבקש כי עד שכלל האזורים הממוקשים יטוהרו, יש לשים לב להנחיות ולאזהרות.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?