עזרה ראשונה לעסקים קטנים בגליל

על מנת לסייע לבעלי העסקים הקטנים בגליל, השיק “מרכז לאודר” לקידום תעסוקה בגליל, תכנית עזרה ראשונה לעסקים קטנים בגליל. התכנית מתקיימת בשיתוף אשכול גליל מזרחי וגופים נוספים

עסקים קטנים בגליל הם קטר הצמיחה של המשק המקומי, אך גם הנפגעים המרכזיים מהמלחמה. ללא הכוונה, מצאו את עצמם בעלות ובעלי עסקים רבים אובדי עצות מול המציאות העסקית החדשה. סדנת עזרה ראשונה חדשה לעסקים באזור, בהובלת “מרכז לאודר” לקידום תעסוקה בגליל, מסייעת להם לעמוד על הרגליים ואפילו להתחיל לחשוב על העתיד.

עסקים קטנים בגליל המזרחי הם מהנפגעים העיקריים של מלחמת “חרבות ברזל”. עסקים המצויים ביישובים צמודי גדר פונו ויתקשו לשוב לפעילות מלאה, לאחר זמן רב הרחק מהעסק ונוכח התערערות תחושת הביטחון. יישובי האזור, שאינם צמודי גדר, נאלצים להתמודד גם הם עם ירידה משמעותית בתיירות ובפעילות העסקית באזור, לעתים ללא פיצוי מספק מהמדינה. 

אולם לא ניתן לוותר על העסקים הקטנים, המהווים כ-90% מהעסקים בישראל ומשמשים כקטר הצמיחה של השוק המקומי. על מנת לסייע לבעלי העסקים הקטנים, השיק “מרכז לאודר” לקידום תעסוקה בגליל, בניהולה של שירה פריגת וייס, תכנית עזרה ראשונה לעסקים קטנים בגליל. התכנית מתקיימת בשיתוף אשכול גליל מזרחי, “ג’ואיש נשיונל פאנד” בארה”ב, עמותת “זמן גליל מערבי”, רשויות מקומיות ושותפים נוספים. 

הערך המוסף

במסגרת התכנית, הוזמנו בעלות ובעלי עסקים קטנים מהאזור לסדרה של שלושה מפגשים. המפגש הראשון התקיים בשבוע שעבר, בפארק תעשייה בני יהודה, והתמקד בשיווק בזמני משבר או מלחמה. ההרצאה המרכזית במסגרתו ניתנה על ידי חגית אברון ודפנה לוצקי, עיתונאיות “גלובס”. המפגש השני, שיתקיים השבוע, נועד לתת מענה לאתגרי התזרים של העסקים בזמן המלחמה ועוסק בהקטנת הוצאות ומיצוי זכויות. את מפגש זה מוביל רואה החשבון ארז עובד והוא מתקיים במועצה מקומית יסוד המעלה. 

המפגש האחרון בסדרה נועד להעניק לבעלי העסקים את הערך המוסף והוא דן בחדשנות עסקית וחשיבה יצירתית. ברקע ההחלטה לקיים מפגש זה, ישנה ההבנה שעת משבר היא הזדמנות לחשיבה מחודשת וניתוב מחדש של האסטרטגיה העסקית. מפגש זה מועבר על ידי יועץ החדשנות ברק דרורי ומתקיים במועצה האזורית גולן. 

מנהלת “מרכז לאודר” לקידום תעסוקה בגליל, שירה פריגת וייס: “המלחמה מלווה באתגרים כלכליים חסרי תקדים במשכם והיקפם, לא רק ביישובים צמודי הגדר, אלא בחלק נרחב מיישובי הגליל. ללא הכוונה מתאימה, מצאו את עצמם בעלי עסקים רבים אובדי עצות בהתמודדות עם הירידה בנפח העבודה, אתגרי גיוס כוח אדם והצורך להמציא את עצמם מחדש, בהתאם לתנאי המציאות. סדרת מפגשים זו היא בבחינת עזרה ראשונה, מפת דרכים קצרה איך לשמור על המשכיות עסקית בזמן משבר, להתאים את הפעילות הכלכלית של העסק ולחשוב באופן יצירתי על העתיד”. 

רכזת התיירות באשכול  גליל מזרחי, סיון אור צרפתי: “אשכול גליל מזרחי מברך על שיתוף הפעולה עם ‘מרכז לאודר’ לתעסוקה בגליל. האשכול, הכולל 18 רשויות בגליל ובגולן, רואה חשיבות עליונה בקידום העסקים הקטנים והבינוניים באזורו. בשגרה, עוסק האשכול בפיתוח מנועי צמיחה אזוריים לקידום האזור ובחירום – פועל במגוון תחומים ביניהם עזרה לעסקים הקטנים והבינוניים החיוניים לחוסן הכלכלי של האזור ורואה חשיבות רבה בכל שיתופי הפעולה עם כל מי שיכול לסייע לעסקים במרחבו”.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?