ילדים בעוני

מחקר ביןלאומי בהשתתפות חוקרים מהמכללה האקדמית תלחי והאוניברסיטה העברית בירושלים מגלה נתונים קשים: לכל ילד חמישי במדינת ישראל אין בגדים ונעליים במצב טוב


המחקר הביןלאומיעולמות הילדותהשלים את הגל השלישי של הסקר הביןלאומי, בהשתתפות למעלה מ-128,000 ילדים, ב-35 מדינות ברחבי העולם. פרויקט ייחודי וגדול זה שואף להבין ולקדם את השקפותיהם וחוויותיהם של הילדים על חייהם ורווחתם ולעודד קובעי מדיניות וכל העוסקים ברווחת הילדים לפעול לשיפור תקופת הילדוּת של הילדים.

בישראל, נערך המחקר על ידי החוקרים פרופאשר בן אריה ודר חניתה קושר, מהאוניברסיטה העברית, דר דפנה גרוס מנוס, מהמכללה האקדמית תלחי, יחד עם שגית ברוק, ממכון חרובוהשתתפו בו 4,867 ילדים, בני 10,8 ו-12, כיתות ב‘-ד‘-ו‘.

בין הנושאים הבולטים שנבדקו במחקר, היה נושא התנאים הכלכלייםחומריים: הילדים התבקשו לדווח אם יש או אין ברשותם מספר פריטים שהוגדרו מראש כפריטים בסיסיים בחיי היוםיום של הילד, בין היתר, בגדים ונעליים במצב טוב, דמי כיס וטלפונים ניידים. ברוב המדינות, לפחות ל-95% מהילדים, יש בגדים ונעליים במצב טוב.

הטלפונים הניידים הם לא רק אמצעי תקשורת. הם גם המפתח לגישה למידע והכללה חברתית, ומכאן שהם גם בעלי קשר ישיר עם רווחתם של ילדים. ממצאי המחקר מצביעים על כך של– 27% מילדי ישראל אין טלפונים ניידים. ישראל ממוקדמת בנושא זה במקום ה-17 בעולם, מתוך 35 מדינות.

הילדים נשאלו גם לגבי התדירות בה יש להם מספיק אוכל. במדד זה, בישראל נמצאו יחסית אחוזים נמוכים של דיווחים על מחסור במזון והיא דורגה במקום התשיעי. יחד עם זאת, העובדה שבישראל היום 4.5% מהילדים ציינו כי רק מדי פעם יש להם מספיק אוכל ו-0.8% ציינו שתמיד אין להם מספיק אוכל, לא יכולה שלא להטריד.

ממצאי המחקר מצביעים כי ערבים דיווחו על אחוזים גבוהים יותר של מחסור בכל הפריטים וככלל, כשליש מאוכלוסיית הילדים הערבים בישראל מדווחים על מחסור של רוב הפריטים. בלט במיוחד כי ליותר מ-30% מהילדים הערבים לא הייתה גישה לאינטרנט וקרוב ל-30% העידו שאין ברשותם בגדים ונעליים.

בנוגע לבגדים במצב טוב, ממוקמת ישראל בתחתית הרשימה במקום לפני האחרון, כאשר 18% מהתלמידים ציינו כי אין להם בגדים במצב טוב לבית הספר. נתונים דומים וקשים עלו גם לגבי הנעלה, שם ממוקמת ישראל בתחתית הרשימה

בנוגע לבגדים במצב טוב, ממוקמת ישראל בתחתית הרשימה במקום לפני האחרון, כאשר 18% מהתלמידים ציינו כי אין להם בגדים במצב טוב לבית הספר. נתונים דומים וקשים עלו גם לגבי הנעלה, שם ממוקמת ישראל בתחתית הרשימה: במקום ה-35, עם 19% שאין ברשותם נעליים במצב טוב.

בנוגע לציוד לבית הספר ממוקדמת ישראל במקום ה-33 מתוך 35 כאשר ל-16% אין ציוד לבית הספר. בכל הפרמטרים, המצב במגזר הערבי קשה וחמור יותר מאשר במגזר היהודי.

סיימון זומר, מנכל משותף שלקרן גייקובס“: “תוצאות מחקר ביןלאומי זה הן חשובות מאוד כי הן מאפשרות לקבל הבנה טובה יותר על חייהם של ילדים מנקודת מבטם האישית.  אנו מאמינים כי כל הילדים צריכים לקבל הזדמנויות שוות להגיע לפוטנציאל הלמידה שלהם ולהגשמת שאיפותיהם. בתמיכה במיזמים מחקריים חדשניים כמו זה, אנו מקדמים את יצירת הנתונים הקריטיים הדרושים לשיפור חיי הילדים“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?