השבוע במועצה האזורית גולן

תקציב מיוחד בגובה 31 מיליון ש”ח לביצוע מרכיבי ביטחון ביישובים גויס על ידי ראש המועצה, מחלקת הביטחון והחכ”ל וגם: גיוס תקציבים מקהילות יהודיות בצפון אמריקה, פגישה עם השרה עידית סילמן, חשיפת התהליך האסטרטגי, פגישות עם משרדים וארגונים ממשלתיים, ערב הוקרה לצוותי חינוך הגיל הרך, חנוכת מרכז הנצחה ומורשת לחטיבה 188, מגמת התיירות בתיכון “טומשין”, “דילר” וכנסי נקלטים

ביטחון וחירום

תקציב מיוחד בגובה 31 מיליון ש”ח לביצוע מרכיבי ביטחון ביישובים גויס על ידי ראש המועצה, מחלקת הביטחון והחכ”ל ממשרד הביטחון, פיקוד העורף ומהיחידה להתיישבות במשרד הביטחון. תקציב זה מהווה חלק מתכנית פתרו”ן – פיתוח תשתיות רמת הגולן. התקציב המוגדל ניתן בעקבות המלחמה ומיועד לשיקום תשתיות ביטחון ביישובים, הקמת דרכים, גדרות ואמצעים טכנולוגיים לחיזוק ההגנה. השבוע, נפגשו במספר יישובים מנהל אגף הבינוי והתשתיות בחכ”ל, אריאל גליקמן וקב”ט המועצה, אלי יוסף, עם מנהלי קהילות ורבשצ”ים, על מנת לדייק צרכים ולהציג את התכנית הרלוונטית לכל יישוב כדי לצאת לביצוע באופן מידי. במסגרת התכנית, נערך מיפוי צרכים מדויק לכל יישוב, כאשר התקציב יחולק בין כל יישובי הגולן וימומש עד סוף שנת 2024. בנוסף לתקציב זה, גויסו חמישה מיליון ש”ח מיליון נוספים המיועדים לרכישת גרורי כיבוי, שערים וביתני שמירה.

המועצה ממשיכה בגיוס ציוד לכיתות הכוננות, על מנת לשפר את רמת הציוד שלהן ולשמור על רמת מוכנות גבוהה.

גיוס תקציבים מקהילות יהודיות בצפון אמריקה

השבוע התקיימה פגישה משותפת של ראשי המועצות בגולן, אורי קלנר ויהודה דואה, וראש עיריית צפת, יוסי קקון, עם סגנית הנשיא של איגוד הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), בקי כספי ומנהל התכניות של הארגון, בנג’י רוטלנד.

מאז תחילת המלחמה, יהדות התפוצות, והאיגוד בפרט, נרתמו באופן חסר תקדים למען מדינת ישראל. בפגישה, לקחו חלק גם סגני ראש המועצה, דליה יוסף ויעקב שה לבן, מנהל המרכז הקהילתי, דניאל הירש והנהלת המחוז של החברה למתנ”סים.

לאחר סקירה ביטחונית וחברתית, על השלכות המלחמה בגולן, דנו הנוכחים באתגרים השונים העומדים לפתחנו. המפגש הנו חלק מהמשך מהלך אסטרטגי לפתיחת הגולן לשותפויות, כאשר קצרין והגולן הולכות יד ביד, מתוך הבנה שראייה אזורית תביא להצלחת כולנו. ראשי המועצות ביקשו לסייע לקהילות היהודית בחו”ל במאבקן באנטישמיות ובחיזוק הזהות היהודית בגולה.

במסגרת פגישה זו, אושר תקציב של כ-400 אלף ש”ח לגולן. בנוסף, התבשרנו השבוע על קבלת מענק נוסף בגובה 1.2 מיליון ש”ח מפדרציית ניו יורק, בהמשך לפגישה שנערכה בנושא לפני כשבועיים. התקציבים אשר אושרו מיועדים לחיזוק החינוך והחוסן הקהילתי בגולן.

פגישה עם השרה עידית סילמן

השבוע, התקיימה פגישה עם השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, כחלק מהובלת פתרון לבעיית הפסולת בגולן. בפגישה, אמרה השרה כי שמירה על הגולן כאזור ירוק הנה אינטרס לאומי.

התהליך האסטרטגי

השבוע, נערך סבב מפגשי היכרות של ראש המועצה וסגניו עם מנהלי הקהילות, מנהלי מוסדות החינוך ויושב ראש צח”י ביישובים. במפגשים אלו, נחשף בפניהם התהליך האסטרטגי אותו מוביל ראש המועצה, בהובלתה המקצועית של סיגל גלבוע, מתוך ראייה כי בהיותם ראשי המנהיגות האזורית, הם יהיו שותפים מלאים לתכנון ובניית התהליך וליישומו, יחד עם מנהלי האגפים ועובדי המועצה.

בהמשך לכך, התקיים מפגש ראשון של צוות מנחי התהליך האסטרטגי, אשר יוביל את התהליך, תוך שיתוף הציבור. תהליך זה יאפשר תכנית עבודה ברורה ומקיפה, שתפעל בצורה יעילה ומקצועית על מנת להתמודד עם האתגרים ולנצל את ההזדמנויות בנושאי הליבה העיקריים: ביטחון וחירום, קהילה, חינוך, כלכלה, תשתיות (פתרו”ן). מפגש שיתוף הציבור ייערך ביום חמישי, 2 במאי (פרטים נוספים יימסרו בהמשך). זו ההזדמנות להודות למנחי התהליך, שהתגייסו בהתנדבות ובמסירות, על מנת להשפיע על עתיד הגולן בשנים הקרובות.

פגישות עם משרדים וארגונים ממשלתיים

השבוע, נפגשו ראש המועצה וסגניתו עם מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד”ר אורנה שמחון, לפגישת היכרות ותיאום ציפיות, כבסיס לעבודה משותפת בעת מאתגרת זו ולקראת שנה”ל הבאה. הפגישה התקיימה בהשתתפות מפקחי מחוז הצפון והועלו מספר צרכים של הגולן בהיערכות לפתיחת שנה”ל, כגון: שיפוצי קיץ, פערי בינוי ותכנון עתידי של מוסדות חינוך נוספים בהתאם לצמיחה הדמוגרפית המתוכננת בגולן.

השבוע התקיימה גם פגישה עם מנהלת מחוז צפון ברמ”י, הילה בלוטרייך. הפגישה ברמ”י התקיימה בהשתתפות הצוות המורחב של הנהלת מחוז הצפון ברמ”י, אשר הציג תמונת מצב עכשווית של פרויקטים המתקיימים כעת בגולן וכן התקיים שיח אסטרטגי לגבי עתיד הגולן.

ערב הוקרה לצוותי חינוך הגיל הרך

בשבוע שעבר, התקיים ערב הוקרה לנשות חינוך הגיל הרך בגולן – צוותי הגנים, הפעוטונים ומנהלות החינוך. ערב ההוקרה התקיים בנוכחות ראש המועצה, סגניתו ומנהל אגף החינוך, אשר בירכו את נשות צוותי החינוך על פועלן במשך השנה, על ההשקעה והמסירות בטיפול בילדי הגיל הרך בגולן, על חזרתן המהירה לשגרה ועל היותן “החזית של העורף”. ערב זה הנו המשך ישיר של סדרת השתלמויות משותפות של רצף חינוכי, מגילאי לידה עד גיל שש, המתקיימות השנה והיווה הזדמנות להודות לכלל נשות החינוך המחנכות את ילדי הגולן ביישובים השונים ומעניקות להם מעטפת למידה וערכים משולבת ברוך, חמלה וקבלה.

מגמת התיירות בתיכון “טומשין”

בשבוע שעבר, הוענקה תעודת הוקרה לתלמידי כיתה י”א ולצוות המורים של מגמת התיירות, בתיכון “טומשין”. התעודה הוענקה לתלמידים בזכות ממוצע הציונים הארצי הגבוה ביותר בבגרות בתיירות אותו קיבלו תלמידי המגמה. צוות המורים והתלמידים השתתפו בטקס שנערך בתערוכת התיירות IMTM”” בגני התערוכה וזכו לקבל את תעודת ההוקרה אשר לוותה בפרס. שאפו לתלמידים, למורי המגמה – עדי עתריה וישי קופילבסקי ולרכז המגמה, שחר נפתלי.

כנסי נקלטים

בימי שישי האחרונים, התאספו בשני יישובים בגולן – גשור, בדרום ונווה אטי”ב, בצפון – משפחות נקלטים מכל רחבי הארץ, חלקן מתעתדות לבנות את ביתן בגולן וחלקן אף הספיקו לבנות ולעבור לגור ביישובים.

בנווה אטי”ב, היה זה המפגש השלישי של הנקלטים החדשים, כאשר חלק מהמשפחות הספיקו לעבור לגור ביישוב, בין המפגש הקודם לנוכחי ושמחו לשתף בחוויותיהן באשר לתהליך הקליטה והאקלום שעברו.

בגשור, היה זה מפגש ראשון של נקלטים, אשר רובם כבר גרים בקיבוץ ובגולן וחלקם נמצאים כעת בתהליך בניית בית בקיבוץ.

בשני המפגשים נרשמה התרגשות רבה.

תהליך אקלום למשפחות חדשות הנו יסוד חשוב בקליטת מתיישבים חדשים בקהילה ומהווה אבן דרך חשובה בבניית קהילה חזקה ביישובי הגולן.

“דילר”

משלחת “דילר” גולן, מחזור ט’, המונה 25 חניכים ואנשי צוות, המריאה השבוע למלבורן אוסטרליה, למפגש עמיתים עם קבוצת “דילר” המקבילה. המשלחת נסעה לשבוע ביקור בקהילה היהודית, בו ייערכו מפגשים עם נציגי הקהילה, למידת עמיתים ומפגש עם בני נוער מהקהילה היהודית במלבורן. המשלחת לאוסטרליה הנה שלב במסע מנהיגות אותו עוברים חניכי “דילר” במהלך השנה. סגנית ראש המועצה בירכה את חברי המשלחת והוריהם, רגע לפני שיצאו למסע ואיחלה למשתתפים בהצלחה בייצוג הגולן ומדינת ישראל, בתקופה מורכבת זו.

כתבות שיכולות לעניין אותך

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?