בועטות למקום הראשון

“בועטות גמלא” היא קבוצת הכדורגל של בנות כיתות ה’-ו’ בבית הספר, במסגרת תכנית “שער שוויון”. פועלות שלוש שנים וב”ארון” שלהן יש כבר שני גביעים


“שער שוויון” הנו מיזם חברתי, חינוכי וספורטיבי שמטרתו העיקרית היא הקניית מסגרת חינוכית, חברתית וספורטיבית לילדים ולנוער מאזורי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. בתכנית זו מוקמות קבוצות בבתי ספר. חניכי הקבוצה נפגשים ארבע פעמים בשבוע לאורך שנת הפעילות, כאשר פעמיים בשבוע נפגשים עם מאמן הכדורגל לאימון מקצועי ופעמיים נפגשים עם חונכי הקבוצה, למרכז למידה, בו הם זוכים לסיוע בשיעורי הבית ובהכנה למבחנים וכן לפעילויות חינוכיות, להקניית ערכים ולגיבוש הקבוצה. פעם בחודש, מתקיים בכל מחוז טורניר גדול וחגיגי, אליו מגיעות כל קבוצות האזור ולקראתו הציפייה של הילדים גדולה מאוד. בטורנירים, מושם דגש על התנהגות ספורטיבית ואף מוענק בסופו גביע “הקבוצה ההוגנת”.

זוהי השנה התשיעית בה פועלת התכנית בקצרין. בקצרין פועלות ארבע קבוצות – “שער שוויון” לבנים, בשני בתי הספר היסודיים, “דרכי נועם” ו”גמלא”, כשהילדים המשתתפים בתכנית הם מכיתות ה’-ו’. לכל אחת מהקבוצות, יש את המאמן שלה שמלווה אתה לאורך על הפעילות, בתוך בית הספר ומחוצה לו. התכנית מתוקצבת בעיקר על ידי המועצה ובתי הספר.

קבוצה נוספת קיבלנו כרשות בזכות זכייה ב”קול קורא” של המשרד לפיתוח הנגב והגליל – נבחרת כדורגל בנות הנקראת “בועטות”, שפועלת זו השנה השלישית בבית ספר “גמלא”.

קבוצת “בועטות” היא אחת מתוך קבוצות כדורגל רבות בפריסה ארצית ועל כן, אותרו בנות מכיתות ה’-ו’ שחובבות כדורגל ומעוניינות לייצג את ביה”ס “גמלא” בכבוד. מטרת התכנית היא לקדם שוויון מגדרי בחברה הישראלית באמצעות הקמת קבוצה של בנות המשחקות כדורגל, תחום שנתפס כנחלתם הכמעט בלעדי של הבנים.

במהלך האימונים, המאמן מוחי עמאשה, עובד על העצמת המשתתפות, חיזוק הביטחון העצמי, חיזוק תחושת מסוגלות וההערכה העצמית. הקבוצה מונה 15 בנות, שמתאמנות פעמיים בשבוע, באופן קבוע. אחת לחודש וחצי, יתקיים טורניר כדורגל אזורי, בו יזכו הבנות להיפגש עם בנות מיישובים אחרים, חלקן מרקע דתי, או תרבותי שונה. בטורנירים, ניתן דגש מיוחד להתנהגות ספורטיבית והגביע שבו זוכה הקבוצה המנצחת הוא גביע “הקבוצה ההוגנת”.

מוחי עמאשה, מאמן קבוצת “בועטות” גמלא: “‘בועטות’ היא תכנית מדהימה שיצאה לדרך לפני שנתיים. המטרה של התכנית היא ללמד את הבנות איך להיות חלק מקבוצה, לעזור אחת לשנייה, לתמוך אחת בשנייה, לכבד אחת את השנייה, לקבל את האחר, לשחק ברוח ספורטיבית ועוד הרבה ערכים חשובים.

“אני מאמן של קבוצת ‘שער שוויון’ של הבנים כבר שמונה שנים ברצף ויש לי ניסיון טוב. השנה ביקשו ממני לאמן גם את הבנות והסכמתי בשמחה, כי אני יודע כבר את המשמעות של התכנית.

“אנחנו מתאמנים פעמיים בשבוע אחרי יום הלימודים, במגרש של בית הספר. הבנות קיבלו מדים עם צבע שבחרנו ביחד והתחלנו להתאמן בתחילת נובמבר. כל חודש וחצי בערך, מתקיים טורניר המכיל מעל 10 בתי ספר מהאזור מכל המגזרים (ערבי, דרוזי, יהודי) בכל מיני מגרשים.

“בטורניר הראשון, שהתקיים בקריית שמונה, הצלחנו לזכות בגביע ‘הקבוצה ההוגנת’ שהוא הגביע הכי חשוב בתכנית ובטורניר השני, שהתקיים בשבוע שעבר בצפת, התאמצנו יותר וזכינו במקום ראשון. הבנות מאוד שמחו ובכו מההתרגשות… יום אחר כך, הכנו עוגה וחגגנו בבית הספר. גם ביקשתי מהמנהלת לקנות להן מתנה על המאמץ שעשו, כי מגיע להן.

חשוב להדגיש שבכל אימון אנחנו מדברים על הערכים החשובים שלנו ולא רק מתאמנים.

מקווה שהתכנית תמשיך תמיד, כי היא ממש בונה מסגרת לילדים ומלמדת הרבה ערכים.

בנוסף לאימונים, מתקיים גם יום בשבוע מרכז למידה, בו מגיעות סטודנטיות מ’אוהלו’ ומבצעות פעילויות חברתיות חשובות עם הבנות”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?