אימון מפקדי רובעים ומתנדבי צח”י מקצרין

בשבוע שעבר השתתפו מתנדבי צח”י ומפקדי הרובעים בתרגיל יזום בסימולטור בבסיס פיקוד העורף ברמלה. מטרת התרגיל המרכזית היתה וידוא מוכנות מערך החירום ביישוב, והוא הסתיים בהצלחה יתרה לדעת כל גורמי הצבא. שלא נגיע לשעת חירום…


כל רשות מקומית, גדולה כקטנה, לא יכולה להתמודד עם תרחישי איומים ללא עזרת מתנדבים. צח”י, צוות חירום וחוסן יישובי, הפך בעשור האחרון לחלק בלתי נפרד מהיישוב, בשגרה ובחירום.

הפעילות של מתנדבי צח”י תרמה ותורמת תרומה ייחודית לטיפול באוכלוסיית היישוב תוך שמירה וחיזוק החוסן של הקהילה והכל באהבה ובמסירות אין קץ.

ההובלה וההפעלה של המתנדבים משותפות למחלקת רווחה, קב”ט המועצה, והיחידה להתנדבות, שרואים במתנדבים משאב חשוב ומשמעותי לסיוע לאוכלוסייה ולרשות בשגרה כמו בעתות חירום, ועל וכן מקפידים בביצוע הכשרות, תדריכים ותרגילים לאורך כל השנה במטרה להגיע למיומנות שיא בחירום.

כל הגורמים מודעים לעובדה, שהחוסן נבנה בשגרה ונבחן במצבי משבר וחירום ולכן מקדישים את מיטב המאמצים בשגרה להכנה מיטבית למצבי חירום.

הסימולטור תרגל את המתאמנים בו על ידי הצגת תרחישים בעולם מדומה. על המשתתפים היה להגיב למצבים המוצגים ולבצע את המשימות המוטלות עליהם מתוקף תפקידם בחירום, תוך קיום אינטראקציה ותקשורת עם בעלי התפקידים

במהלך השנים התגבש מבנה צח”י הכולל תפיסת הפעלה בשיתוף גורמי בטחון, מתכונת הכשרה, ודרכי שימור של המתנדבים לאורך זמן במגמה לחזק את החוסן הקהילתי.

בשבוע שעבר השתתפו מתנדבי צח”י ומפקדי הרובעים בתרגיל יזום בסימולטור בבסיס פקע”ר (פיקוד העורף) ברמלה, יחד עם עובדי והנהלת המועצה. מטרת התרגיל המרכזית היתה וידוא מוכנות מערך החירום ביישוב.

הסימולטור תרגל את המתאמנים בו על ידי הצגת תרחישים בעולם מדומה. על המשתתפים היה להגיב למצבים המוצגים ולבצע את המשימות המוטלות עליהם מתוקף תפקידם בחירום, תוך קיום אינטראקציה ותקשורת עם בעלי התפקידים.

האימונים בסימולטור תרמו להגברת תחושת המסוגלות המשימתית של המתנדבים המסורים שלנו בחירום, ואכן הם ביצעו תפקידם ברצינות גמורה.

בנוסף, הכשרה זו של הקנתה למשתתפים ידע וכלים נוספים כיצד להתמודד עם מצבי משבר, וכיצד לזהות את הנזקקים לסיוע עד הגעת הגורמים המוסמכים ולאחר עזיבתם.

המועצה המקומית נערכה במשך זמן רב לקראת התרגיל, וממצאי התרגיל הראו שיפור ניכר בתפקוד המערכת בכל האופנים, ואכן, ניכר כי נעשתה עליית מדרגה רצינית במוכנות לשעת חרום. מעורבות המתנדבים במהלכי התרגיל ניכרה, ולולא השתתפותם לא ניתן היה לטפל באירועים אשר תורגלו.

בסיומו של היום העמוס, בירך ראש המועצה את המתנדבים והודה להם בחום על תרומתם החשובה למען הקהילה והוסיף שהוא גאה במערך ההתנדבות בחירום, שאכן יש במה להתגאות כי מדובר בקבוצת אנשים נפלאים, נאמנים ואכפתיים שמוכנים לתרום מזמנם כדי לסייע בכל אשר יידרשו בזמן חירום ובשגרה. וששיתוף הפעולה איתם בשילוב עם עבודה יסודית ופורייה, הוא שהביא להצלחה יתרה של האימון לדעת כל גורמי הצבא.

כולנו תפילה שלא נצטרך להפעיל את הכוחות ושלא נגיע לשעת חירום, ובכל זאת מצווים אנו לעשות הכל כדי להיערך כראוי.

תודה מכל הלב למתנדבים שהקדישו מזמנם, ללימוד ולאימון – יישר כח גדול!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?