״המקום היפה ביותר בארץ”

מפקד תחנת הגולן, סנ”צ גדי רון, עוזב את תפקידו אחרי כשלש שנים ועובר לפקד על משטרת שפרעם. “זו הייתה זכות לשרת במקום היפה ביותר בארץ”, הוא אומר. ריאיון פרידה


מאת שמואל לוין  

במעלה המזרחי של רחוב שיאון, ממוקמת תחנת המשטרה של קצרין. בנין צנוע, אשר אינו מסגיר את חשיבותו הרבה. אין זו תחנה של קצרין בלבד, אלא מרכז הפיקוד של משטרת ישראל, החולש על כל הגולן כולו.

“תחום האחריות שלנו הוא מאזור הכביש העולה מחמת גדר בדרום הגולן ועד הר החרמון, מן הגליל במערב ועד הגבול המזרחי של מדינת ישראל”, מסביר סגן ניצב גדי רון, מפקדה של משטרת הגולן. “מדובר בשטח של כאלף ומאתיים קילומטרים רבועים והוא כולל שלושים ושניים יישובים של המועצה האזורית גולן, את קצרין כמובן, ארבעה כפרים דרוזיים ושמונה חופים, במזרחה של הכנרת”.

סנ”צ גדי רון, בן 51, נשוי ואב לשלשה, התמנה לפני כשלוש שנים למפקד משטרת הגולן, לאחר ששירת כסגן מפקד וכממלא המקום המפקד במשטרת טבריה וכסגן מפקד משטרת שפרעם. בימים אלו, הוא מסיים את תפקידו באזורנו ומתמנה למפקד משטרת שפרעם. מחליפו של סנ”צ רון הוא סנ”צ עמוס שושני, שהיה עד עתה מפקד משטרת בית שאן.

 

סנ”צ רון, מה מייחד את משטרת הגולן ומהם האתגרים הניצבים בפניה?

סנ”צ רון: “תחנת הגולן שונה מאוד מרוב תחנות המשטרה בארץ. אחריות הביטחון כאן היא ברשותו של הצבא והמשטרה כפופה אליו. התחנה סמוכה מאוד לגדר הגבול ויש לכך משמעות גדולה. רמת הפשיעה בגולן שונה מאוד ממה שקורה בשאר הארץ.

“אנחנו גם נמצאים קרוב לחרמון, אשר נופל בתחום אחריותנו וזה דורש היערכות מיוחדת. בכל שנה, הרבה לפני פתיחת עונת הגלישה בחרמון, אנחנו מקיימים סביב השולחן ישיבות היערכות עם כל הגורמים הקשורים לשיתוף הפעולה בנושא: מע”צ, הצבא, המועצות האזוריות, מנהלת אתר החרמון וכל מי שקשור. אנו מתכוננים לבוא החורף ועמו כל פגעי מזג האוויר וכמובן, לפתיחת אתר החרמון”.

 

סנ”צ רון: “אנחנו גם נמצאים קרוב לחרמון, אשר נופל בתחום אחריותנו וזה דורש היערכות מיוחדת. בכל שנה, הרבה לפני פתיחת עונת הגלישה בחרמון, אנחנו מקיימים סביב השולחן ישיבות היערכות עם כל הגורמים הקשורים לשיתוף הפעולה בנושא: מע”צ, הצבא, המועצות האזוריות, מנהלת אתר החרמון”

 

מה מצב הביטחון האישי של תושבי הגולן וקצרין?

“נתוני הפשיעה מדברים בעד עצמם. בשלוש השנים האחרונות, חלה ירידה ברמת הפשיעה, אשר הייתה נמוכה ממילא, עוד לפני שהגעתי. הירידה חלה הן במקרי פריצה לדירות והן בפריצות לכלי רכב וגניבתם. בשנה האחרונה, נפרצו רק חמש עשרה דירות בכל הגולן כולו ובחלק מן המקרים, גם נתפסו המבצעים. כמובן, שעל שוד ורצח בכלל אין מה לדבר. הגולן וקצרין הם מקומות שטוב ונעים לחיות בהם, יש כאן שקט, שלווה, והתושבים מרגישים בטוחים”.

 

איך מגיעים לשיעורי פשיעה נמוכים כל-כך?

“אנחנו מקיימים הערכות מצב תמידיות בתחנה. שיתוף הפעולה עם הגורמים המקומיים – קציני ביטחון, האחראים על הביטחון ביישובים וכדומה – עוזרים מאוד להגיע לשליטה בשטח.

“אנו מקיימים נוכחות משטרתית בנקודות מהן עלולה להיפתח הרעה. למשל, בכבישים העולים מן הדרום אל הרמה. אנחנו פורסים מחסומים, עוצרים מכוניות חשודות ועורכים בדיקה. עבריינים רואים את זה ומעדיפים להגיע לאזורים שיש בהם פחות נוכחות משטרתית.

“בשנה האחרונה, התעצמה תחנת המשטרה של הגולן. נוספו שוטרים וסדר הכוחות הקבוע מתוגבר על ידי ששים מתנדבים. הקמנו גם את היחידה הרגלית, אשר בקיץ פטרלה בחופי הכנרת והעניקה תחושה של ביטחון מוגבר לכלל המתרחצים, בכללם תושבי הגולן ואלו שבאו לבקר כאן בקיץ.

“בחודשי-החורף, תעלה היחידה הרגלית לכיוון אתר החרמון, כדי להגביר את הביטחון גם שם, במהלך עונת התיירות. באופן כללי, אנו מקיימים נוכחות משטרה מוגברת בחניוני רכב שמועדים לפורענות ולפריצת כלי רכב, בצמתים המרכזיים ובכל מה שקשור להכוונת התנועה”.

 

תחנה מדהימה

האם יש אתגרי תחבורה ותנועה בקצרין?

סנ”צ רון: “כללית, התנועה בקצרין ובגולן די דלילה, אבל השנה, הצבנו לעצמנו יעד: לטפל בבריונות על הכביש. כלומר, בהתנהגות הנהגים על הכביש, חסימת מעברים וחנייה במקומות אסורים. השגנו מאה אחוזים מן היעד והובעה שביעות רצון מתפקודנו על ידי המפקדה הכללית של משטרת ישראל, מפקד המחוז והמפכ”ל”.

ומה קורה באופן כללי בכבישי הגולן?

“כפי שאמרתי, אין הרבה תנועה בגולן והיא גם מתפרסת על פני מאות קילומטרים. יש מעט מאוד תאונות דרכים בגולן. בודדות ממש. אין לנו כבישים אדומים כאן. יחד עם זאת, הנהגים חייבים לגלות ערנות ולהיזהר בכל מקום. צריכים לנהוג בסבלנות. לציית לכל כללי התנועה ולנהוג רק כאשר אנו נמצאים במצב ערני ובריא. על נהיגה תחת השפעת אלכוהול, אין כלל צורך לדבר. אם שותים – לא  נוהגים!”.

 

כיצד אתה מסכם את תקופת שירותך בתחנת הגולן?

“ניתנה לי הזכות על ידי משטרת ישראל לשרת במקום היפה ביותר בארץ. זו תחנה מדהימה, הן מבחינת הנוף האנושי שקיים בה, השוטרים והקצינים והן מבחינת האוכלוסייה המדהימה שקיימת כאן. יש כאן שיתוף פעולה מלא בין המשטרה ובין כל הגורמים השותפים: הצבא והמועצות ושיתוף הפעולה המצוין הזה הוא שמביא את הביטחון האישי לאזרח. נהניתי מאוד לשרת בנופים המקסימים הללו. תמה תקופה יפה, בחבל הארץ היפה ביותר”.

 

איחוליך לשנה החדשה

“אני מאחל לכל עם ישראל ולתושבי הגולן, בפרט, שנת ביטחון ושלום, שנה של הנאה מן המקום המדהים בו הם חיים וגרים, שנה של בריאות ואושר לכולם”.

 

כל תושבי רמת הגולן מודים לסנ”צ גדי רון על שירותו המסור ומאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו החדש ובהמשך דרכו המקצועית.

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?