תלמידי קצרין, צעדו בעיר לכבוד יום ירושלים

תלמידי קצרין, בירת הגולן החוגגת 40, צעדו בעיר לכבוד יום ירושלים, בירת ישראל, החוגגת 50 לאיחודה. ראש המועצה, דימי אפרצב: “כשמערכת החינוך דואגת לחבר את תלמידיה להיסטוריה שלהם ולאדמה, זו ההבטחה להמשך קיומו של עם ישראל”

צעדת יום ירושלים השנה היא חלק מפרויקט ארצי לציון 50 שנה לאיחוד ירושלים. בתי ספר חילוניים ודתיים מ-50 רשויות בארץ צועדים בסימן “יחד ירושלים”.  קצרין, בירת הגולן, העניקה ליום ירושלים גוון ייחודי משלה, לציון חגיגות ה-40 .

רח’ הזויתן, כמוקד התכנסות, לבש חג, תלמידי בתי הספר “גמלא” ו”דרכי נעם”, מנהלי בתי הספר, מחנכים וצוות, לצדם – ראש המועצה, דימי אפרצב, מנהל מחלקת החינוך, צבי בודנהיימר, מדריכים ותושבים, מפגן של אחדות ושמחה ביום המיוחד והמרגש.

כל משתתף קיבל חולצה לבנה עם הכיתוב “מקצרין לירושלים”, דגלים ססגוניים התנוססו בגאווה, עם שמות של רובעים ואתרים בקצרין: “מי ברכב, מי ברגל, מי יצעד בסך? מי בראש יישא הדגל ובתוף מי יך?”.

ההליכה לוותה בשירי ירושלים, שירי הגולן והצפון וכמובן, שיר קצרין ומסלול העלייה לפארק קצרין העמיק את התחושה שזו לא עוד צעדה, כי אם  עלייה לרגל. שחקני הפארק קיבלו את פני האורחים הצועדים והובילו אותם אל ההפקה העשירה, שנבנתה בפארק במיוחד עבורם, לכבוד היום החשוב הזה. התקיים מופע שירה בציבור, שירי יום ירושלים לילדים, המורים הכינו שירונים ולימדו בכיתות את השירים. אין כמו השילוב הזה, של שירי ארץ ישראל, עם הקולות המתוקים של הילדים, בליווי גיטרה.

הפעילות חולקה בין בי”ס שדה גולן ובנות השירות של מדרשת “זהות יהודית”. מדריכי בי”ס שדה גולן העבירו פעילות טריוויה על קצרין, בירת הגולן, ערכי טבע ונוף, היסטוריה מקומית, אזורית וארצית, כשהמונחים 40 שנה לקצרין ו-50 לגולן ולשחרור ירושלים טבועים היטב לאורך הפעילות.

בנות מדרשת “זהות יהודית” וגרעין בנות שירות, עם משחק מסלול “מגלים את ירושלים”, הובילו את התלמידים  בטיול על גבי מפת ענק, תוך היכרות עם אתרים בירושלים, היסטוריים ומודרניים, כאשר המטרה הייתה להציב את הדגל מעל הכותל.

היה זה יום פורה ובלתי נשכח, תוצאה של שיתופי פעולה בין אגף תרבות יהודית של משרד החינוך, בהנהלת חיים שני, מתנ”ס קצרין ותרבות יהודית – צפיה מזומן, קק”ל ובית ספר שדה גולן, “זהות יהודית” – מוריה אנגל, מחלקת החינוך קצרין וכמובן, בתי הספר והתלמידים היקרים.

ראש מועצת קצרין, דימי אפרצב: “קצרין, בירת הגולן, חוגגת 40 וירושלים, בירת ישראל, חוגגת 50 לשחרור ולאיחוד. כשמערכת החינוך דואגת לספר, להנציח, להנחיל ולחבר את תלמידיה להיסטוריה שלהם ולאדמה, זו ההבטחה להמשך קיומו של עם ישראל”.

אהוד מנור ז”ל כתב: “כי השמש זורחת תחילה בקצרין… כל הארץ רק לה מחכה” והמילים נכונות גם כיום ומקבלות משמעות יתרה ביום ירושלים השנה – “יחד ירושלים”.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?