תיירות גולן 2016: מגן השירה ועד גלגל הרפאים

בסיור עם מנכ”ל החברה הממשלתית לתיירות, שי וינר, הציג השבוע ראש המועצה, אלי מלכה, פרויקטים תיירותיים מרכזיים המתוכננים לשנת 2016, כולל גן השירה בצומת קצביה ואתר רוג’ום אל הירי (גלגל הרפאים) אשר כיום אינו נגיש כמעט למבקרים


פרויקטים תיירותיים משמעותיים יוצאים לדרך במסגרת המשך פיתוח תיירות התוכן על ידי מועצה אזורית גולן. בסיור עם מנכ”ל החברה הממשלתית לתיירות, שי וינר, הציג השבוע ראש המועצה, אלי מלכה, את ההתקדמות בפרויקטים המרכזיים בתיירות לשנת 2016.

במסגרת פיתוח נתיב בתי הכנסת הקדומים יחלו עבודות לפיתוח בית הכנסת העתיק בדיר עזיז שיכלול את הסדרת המתחם, שבילי הגישה, שימור ושחזור אזור בית הכנסת, ופיתוח סביבת מעיין כנף הסמוך. “מדובר באתר מושך קהל שיש בו גם תוכן של היסטוריה יהודית וארכיאולוגיה וגם מעיין אשי ע”ש אשי נוביק שנפל במלחמת לבנון השנייה, השוכן על מצוק יפהפה ומאפשר בילוי ושכשוך במים. הפיתוח יעמיד אתר תיירות נגיש וברמה גבוהה לטובת המטיילים והתושבים”, אמר אלי מלכה.

פרויקט נוסף אשר יצא למכרז הוא טיילת מצוקי האון אשר מחברת את כפר חרוב לאפיק ובכך משלימה את מסלול הטיילת מנטור ועד מבוא חמה. בימים אלה מבוצע על ידי המועצה חלק הטיילת של נטור לחיספין ובקרוב תבצע החמ”ת את המקטע של כפר חרוב לאפיק. הטיילת מחברת גם את האתר המשוקם עין פיק אשר נפתח לקהל לפני חודשים ספורים.

אתר שנמצא בגיבוש של פרוגרמה הוא גן השירה בצומת קצביה, שימשוך מטיילים, תלמידים, משוררים וכל מי ששירים נוגעים לליבם וישמש מרכז חינוכי לימודי פעיל ועכשווי. המקום יחשוף את המבקרים לשירה ישראלית, לתפילות, שירי א”י, שירי טבע ומזמורים

המועצה פועלת לפתח אטרקציות לתיירות לילה, ובמסגרת זו מתגבש פרויקט ייחודי במינו בפארק הירדן. מדובר במיזם לילי, אשר משלב תאורה ומוזיקה לאורך מסלול טיול רגלי. בסיור הוצגה הפרוגרמה הרעיונית למסלול הטיול הלילי וסוכם על המשך התקדמות בפרויקט בשיתוף עם החמ”ת והחברה הכלכלית אשר תפעיל את המיזם.

אתר נוסף שנמצא בגיבוש של פרוגרמה הוא גן השירה בצומת קצביה, בסמוך למעיינות עדן סלוקיה. גן השירה ישמש כעוגן תיירותי המציג ומפתח שירה ואמנויות מילה במספר שפות, בדגש על עברית וגם אנגלית וערבית.

גן השירה ימשוך מטיילים, תלמידים, משוררים וכל מי ששירים נוגעים לליבם וישמש מרכז חינוכי לימודי פעיל ועכשווי. המקום יחשוף את המבקרים לשירה ישראלית, לתפילות, שירי א”י, שירה עכשווית שירי אהבה, שירי זיכרון, שירי טבע וכנרת ומזמורים.

פארק עורבים בצומת ווסט (האמיר) יעבור גם הוא פיתוח נוסף, שיכלול הקמת חניון מסודר, הנגשה לנכים, אזורי פיקניק, מעקות בטיחות מוסדרים, שימור אזור גן המשחקים, שביל טיול על דופן מאגר עורבים, גינון ונטיעות ושביל מחבר בין פארק עורבים למתחם תיירות וואסט.

גולת הכותרת של הסיור היתה הביקור באתר רוג’ום אל הירי (גלגל הרפאים) בשיתוף עם רשות העתיקות. האתר אשר נחשב לאחד מהאתרים המסקרנים בהיבטים ארכיאולוגיים אינו נגיש כמעט למבקרים. המועצה מתכננת בשיתוף עם החמ”ת ורשות העתיקות להנגיש את האתר, להסדיר מול הצבא את נושא שטחי האימונים הסמוכים, ולהוציא קול קורא למתכננים להגיש הצעות לתכנון אשר יאפשרו למטיילים לצפות מהגובה בגלגל הרפאים, עם פגיעה מזערית בנוף החשוף ובמישורים הרחבים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?